Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei Er det noen som har hatt problemer med å bli gravid og deretter blitt det etter at man har gått ned i vekt?

Jeg har en del jeg må ta av og har holdt på lenge med å prøve å bli gravid, og lurer da på noen suksess historier for å holde motivasjonen:)

Det er sikkert andre faktorer som spiller inn, men vekten kan jeg hvert fall gjøre noe med :)

Anonymous poster hash: 28730...2dd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det har sammenheng eller ikke vet jeg ikke, for jeg var ikke prøver på mitt tykkeste. Men her ble jeg gravid på første forsøk etter å ha gått ned fra en BMI på 37 til 28.

Anonymous poster hash: c034f...450

Skrevet

Ja, eller jeg klarte å holde på spiren etter å ha gått ned mye i vekt. Skriver på mobil nå, men om du følger lenken i signaturen min og leser på første side i dagboken så syår det litt om vekten og problemene mine der. Videre utover i dagboken er det lite om vekten osv. :)

Skrevet

Jeg gikk ned 6 kg og ble gravid. Vet ikke om det skyldes vektreduksjon :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemelding:) Jeg vet ikke om det er vekten som er grunnen, men jeg er ganske mye overvektig så har en følelse:/ og det er også noe jeg kan gjøre noe med for å øke sjansene :) TS

Anonymous poster hash: 28730...2dd
AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed om at jeg ikke ville kunne bli gravid, så sluttet på P-pillen, gikk ned 33kg på 3 mnd og da var jeg blitt gravid :) er over halvveis nå :)

Anonymous poster hash: 1eefc...f44

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske mange som opplever å bli gravide etter vekttap. Jeg funderte en stund på å stille meg i kø til Gastric Bypass (slankeoperasjon), men fryktet litt operasjonen så jeg valgte å kjempe i motvinden selv i noen år før jeg "ga meg". Da leste jeg mye på diverse forumer til slankeopererte osv, og selv på engelske og norske og svenske forumer for slankeoperasjoner, så var det egne forumer for "gravid", og det er var mange som opplevde å unnfange helt naturlig når de hadde gått drastisk nedover i vekt.

Man får gjerne litt hormonubalanse med overvekt, dette gjelder både menn og kvinner. Om mannen du forsøker å få barn med er svært overvektig, så kan det feks være at han har for mye kvinnelige hormoner i kroppen som hemmer/bremser riktig produksjon av sædceller, eller reduserer motiliteten (sædens evne til å svømme). Så en vordrende far bør også passe helsen, gå litt ned i vekt (om det trengs) samt slutte å røyke/snuse og diverse andre ting som lett påvirker fruktbarheten. :)

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg ikke ville kunne bli gravid, så sluttet på P-pillen, gikk ned 33kg på 3 mnd og da var jeg blitt gravid :) er over halvveis nå :)

Hvordan klarte du å gå ned så mye på så kort tid??😳

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var bare lei av å være så stor, så begynte rolig med 1 timers turer hver dag, og spiste 1500kcal - og trappet opp treningen til 2-3 timer hver kveld. I tillegg tok jeg 100situps, 20 push ups, gikk opp trapper tilsvarende 20 etasjer osv hjemme hver dag. Ble bare en del av den daglige rutinen og gikk ned mellom 2-4,5kg i uken. Vet det hørtes litt drøyt ut, men ble helt vanlig til slutt :) hadde også masse vekt å ta av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...