Pbrina Skrevet 25. juni 2004 #41 Skrevet 25. juni 2004 Jeg tar vare på alt av kvitteringer i flere år i tilfelle jeg trenger et alibi... :oops: (Leste veldig mye Nancy Drew da jeg var lita.) Håndklær må brettes slik at det bare er myke kanter på utsiden. Drops må alltid tygges etter å ha sugd på dem en liten stund. Jeg kaster aldri rester av mat jeg nettopp har lagd (de må stå minst tre dager i kjøleskapet, så er jeg sikker på at jeg ikke får bruk for dem).
Gjest Aricept ulogga Skrevet 25. juni 2004 #42 Skrevet 25. juni 2004 Jeg er sær ja.. - Spiser aldri flere typer mat sammen. Altså: har aldri ris, salat og kjøtt på gaffelen sammen. Ikke nok med at jeg bare har en ting på gaffelen, jeg spiser opp en ting av gangen. Spiser først all salat, så alt kjøttet og til slutt all risen. (Moderer meg hvis jeg er på besøk - bare en ting på gaffelen, men varierer mellom tingene..) Må spare det beste til slutt! Akkurat som med å spare glasuren på kaka, eller det gule i midten på skoleboller. Kanelboller spises selvfølgelig i snurr. - Tøyet må henges opp på en spesiell måte. Sambo kan ikke hjelpe til. Han henger jo aldri opp riktig! - Bukser må alltid tas på med begge ben samtidig. Sitter på senga, drar på begge beina og hopper opp.. - Alt på nattbordshylla har sin faste plass - får ikke sove om noe er flytta på eller borte - Håret dras opp fra hodet slik at det ligger utover senga og henger ned på senga (eller oppi veggen) når jeg skal sove. Kan ikke ha hår i nakken... - Må alltid passe på at forlovelsesringen er riktig på. Altså innskripsjonen må stå riktig, slik at sambos navn er på "framsiden" - Jeg bruker to halskjeder. Må alltid kontrollere at de ikk er surret i hverandre. Låsen må være bak.Skjøten på anhenget må være riktig vei! Ok, det var det jeg kom på nå.. Sikkert mye mer også!!!
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2004 #43 Skrevet 25. juni 2004 Det er mye her som tydeilgvis ikke er så rart som man tror!! Mine "rare" vaner, som har mye med mat, er: - selvfølgelig spise kanelsnurrer i spiral! - selvfølgelig spare det gule i skolebrød til slutt - pålegg må dekke hele brødskiva, og være jevnt fordelt. (er det litt utenfor, for eksempel skinke, må dette spises første, slik at pålegget følger brødskiveformen.) - maten på tallerken må være i riktig "rekkefølge", må ofte flytte på mat jeg får servert! (litt ufint, men jeg klarer ikke spise om det er feil!) - spise diverse godteri i deler, for ekempel heksehyl må "strippes" før man spiser det brune inni! - smøret MÅ være glatt. Hvis noen stikker en kniv nedi smøret får jeg helt angst!!! - må holde rundt puta mi når jeg sover. ...det var det jeg kom på nå, men det er sikkert mer!!!
Anglofil Skrevet 25. juni 2004 #44 Skrevet 25. juni 2004 Hei hei! Ja, vi har alle mange rare vaner. - I motsetning til de fleste her har jeg fått inntrykk av, må jeg spise det gule på bolla først, siden jeg synes det er det som er minst godt på bolla. - Spare det beste tilslutt. -Klarer ikke smør på brødskiva, eller annen mat som har vært i kontakt med smør fra en kniv o.l. -Låser alle dører når jeg er i et rom, f. eks på rommet mitt. Driver mamma fra vettet ... -Klarer ikke bløt cornflakes, må være sprø. De som vasser i melk nekter jeg å spise. Mvh Yvonne
Gjest StoreSky Skrevet 25. juni 2004 #45 Skrevet 25. juni 2004 hehe, godt det ikke bare er meg :oops: - kanelboller skal spsies i spiral (hvorfor er de ellers laget sånn) - avisen leses bakfra - alltid litt data før jobb, selv de dagene jeg begynner 06,45 - jeg kjøper kun en type smågodt på kino, fordi det er yndlingssmågodten min og jeg finner den ikke andre steder. Hamstrer også med hjem. - håret må ikke berøre skuldre eller nakke når jeg skal sove - må sjekke om dodøra er låst minst fem ganger før jeg bruker badet - norgesbladet må leses, jkper dog aldri noe - frokostblandingen må bløtes før jeg spiser den - klærne på snora må henge i system (bukser, gnesere, skjørt, sokkepar og undertøy, og helst etter farger. når storesol henger opp tøy blir alt bare :evil: - ingen får klå i bokhylla mi uten at jeg er der og rydder, har et avsindig system :oops: - vil ikke bruke samme glass til forskjellig drikke, saft og cola f.eks. Hmm, tror jeg trenger hjelp av noe slag. 8) Dette var vel de jeg kom på nå. jo, jeg må alltid sitte i skredderstilling oppe på stolen når jeg driver med noe, data f.eks Og så elsker jeg og ligge under bordet og se på tv :o Har du stort bord?? Eller liten TV..?
Tusenfryd Skrevet 25. juni 2004 #46 Skrevet 25. juni 2004 Jeg kan ikke se en film eller serie som jeg ikke har fått med meg fra reklamen. Har det vart i 1 eller 2 eller 10 minutter, så kan jeg ikke se. Da bruker jeg resten av tiden på å lure på hva jeg gikk glipp av. Unntaket er repriser av Friends og sånn, selvsagt. Men ser jeg introen på fx Charmed, så vet jeg at poenget kommer før den begynner, og da ser jeg ikke på...
:-) anna Skrevet 25. juni 2004 #47 Skrevet 25. juni 2004 :oops: Misliker sterkt om knekkebrød er smurt på på feil side. Mannen min smører på frøsida, og det synes jeg er ekkelt. Bokhylla mi tør jeg ikke snakke om en gang. Et sinnrikt system og jeg blir tullerusk om noen setter bøker feil. (feilplassert etter høyde med tittelen opp-ned) Håndklær skal brettes på en bestemt måte. Om mannen har bretta "feil" så bretter jeg alle sammen på ny. Men mannen min er verre... og han har alle sine nykker når det gjelder bil.
jamie Skrevet 25. juni 2004 #48 Skrevet 25. juni 2004 - Spiser alltid rundt det gule på boller - Sparer det beste til slutt - Klarer ikke drikke noe annet enn vann til mat, utenom når jeg spiser pizza, da må det være cola - Nivået på volumet på tv, cd-spiller etc. må alltid være partall eller runde tall - Håndklær og klær må brettes på en spesiell måte, hivs det er feil må jeg brette det på nytt - Håret må ligge utover puta når jeg skal sove - Sjekker alltid at senga er edderkopp-fri før jeg legger meg oppi - Sjekker postkassen hver gang jeg kommer hjem, selv om jeg vet det ikke er post der, men i tilfelle det har komt mer.. - Lar alltid telefonen ringe minst 2 ring før jeg svarer - Hver gang jeg er på kjøkkenet åpner jeg kjøleskapet, ser i det og lukker det - Lar alltid vannet renne en stund før jeg tar det oppi glasset - Skyller tannkosten godt før jeg pusser tennene - Fast rutine i dusjen, først væter jeg hele meg, vasker håret, tar i balsam, vasker kroppen, skrubber, barberer, skyller meg, og så skyller jeg ut balsamen. Tørker også ovenfra og ned Det jeg kom på i farten.. Er helt sikkert mer! :oops:
Gjest Catwoman Skrevet 27. juni 2004 #49 Skrevet 27. juni 2004 Kom på en ting til: når jeg handler i butikkene, matvarer, blader/aviser etc. Tar jeg aldri det som ligger forrerst, skal egentlig helst ha den som er nest bakerst.
Nabodama Skrevet 27. juni 2004 #50 Skrevet 27. juni 2004 Hmm, sorry, men jeg synes mye av dette høres litt nevrotisk ut, jeg.
Gjest Catwoman Skrevet 27. juni 2004 #51 Skrevet 27. juni 2004 Hmm' date=' sorry, men jeg synes mye av dette høres litt nevrotisk ut, jeg.[/quote'] Er litt enig med deg i at noe av det virker sånn ja, men det meste syns jeg virker mest som litt morsome særegenheter
Madammen Skrevet 27. juni 2004 #52 Skrevet 27. juni 2004 Jeg leser også avisen bakfra, da sparer jeg det beste til slutt. Også må jeg snu puta mi når jeg legger meg om kvelden for å få fresh pute.
koldbruna Skrevet 29. juni 2004 #53 Skrevet 29. juni 2004 Jeg leser avisen bestandig bakfra. Må ha med meg lesestoff på do. Klær må brettes med tellekant. Det er sikkert mer også,men kommer ikke på mer i farta. Koldbruna
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #54 Skrevet 5. oktober 2007 har du noen rare vaner ? selv må jeg sitte på do og pusse tenna første jeg gjør om morgenen er å slå på datan og det var faktisk det jeg kom på akkurat nå..... fortell om dine da??
Gjest lissi32 Skrevet 5. oktober 2007 #55 Skrevet 5. oktober 2007 Oj mye her høres ut å ta mye tid. Hvor viktig er det hvordan klærne er brettet??? At noen gidder bruke tid på å gjøre det om igjen. Man burde bruke tiden til noe mer fornuftig. Ikke rart mange menn ikke hjelper til hjemme, det blir jo bare galt uansett
estrella Skrevet 5. oktober 2007 #56 Skrevet 5. oktober 2007 Rare vaner? Hmm.. Jeg har sikkert mange, men ble utrolig vanskelig å komme på Har som omtrent alle andre her inne at jeg spiser kanel i svingene opp etter hvert som jeg drar spiralen av:-P Jeg sjekker dodøra minst 3 ganger før jeg hopper i dusjen(om den er låst) Må sjekke at jeg har stilt inn klokken på mobilen presis mange ganger før jeg legger meg til å sove helt. Tar lyset av og på 2 ganger,bare for å se om det er edderkopper inne på rommet. Har også en tendens til å legge meg, stå opp igjen for å se om det brenner inni stua Er NØDT til å høre på Ipoden før jeg legger meg.. Haha! Den tror jeg er mest plagsom, ikke for meg..men for andre:P Men nå må jeg legge meg, skal opp tidlig imorgen :søvn:
agbre Skrevet 6. oktober 2007 #57 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg må fjerne tallerknen fra bordet idet jeg er ferdig å spise. Tygger gjerne siste bit mens jeg tar den til oppvasken.
Gjest Venninnen Skrevet 6. oktober 2007 #58 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg må fjerne tallerknen fra bordet idet jeg er ferdig å spise. Tygger gjerne siste bit mens jeg tar den til oppvasken. Men kjære Pus, du har da mange andre rare vaner som er mye mer spennende enn dette...
Gjest Nedfall Skrevet 6. oktober 2007 #59 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har en ting med egg.. De skal jo selvsagt være hardkokte, har en eggkoker, så den saken er grei. Jeg må ha to eggeglass, deler egget litt sånn nedenfor midten, slik at det blir mest mulig plomme i begge halvdelene. Legger dem i hvert sitt glass. Graver ut litt av plomma på hver halvdel, og fyller på med meierismør (det nytter ikke med brelett eller noen annet juks!), legger tilbake den plomma jeg gravde ut, og venter på at smøret skal smelte helt. Spis !
Gjest Silmarill Skrevet 7. oktober 2007 #60 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har en ting med egg.. De skal jo selvsagt være hardkokte, har en eggkoker, så den saken er grei. Jeg må ha to eggeglass, deler egget litt sånn nedenfor midten, slik at det blir mest mulig plomme i begge halvdelene. Legger dem i hvert sitt glass. Graver ut litt av plomma på hver halvdel, og fyller på med meierismør (det nytter ikke med brelett eller noen annet juks!), legger tilbake den plomma jeg gravde ut, og venter på at smøret skal smelte helt. Spis ! Hmmm, dett må jeg prøve Nedfall Jeg leser avisen bestandig bakfra. Det gjør jeg også, starter alltid med siste side :lese:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå