Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #1 Skrevet 23. juni 2004 har du noen rare vaner ? selv må jeg sitte på do og pusse tenna første jeg gjør om morgenen er å slå på datan og det var faktisk det jeg kom på akkurat nå..... fortell om dine da??
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #2 Skrevet 23. juni 2004 Jeg slår også på PC'en før jeg gjør noe annet, men synes ikke akkurat det er noen rar vane. Tror ikke jeg har noen. :klø:
Suzy Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Jeg står opp og går på jobb en time før jeg egentlig må fordi jeg syns det er så godt å stå opp alene og ha ro når jeg kommer på jobben... det er vel litt sært...
Gjest Catwoman Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Jeg leser helst avisene bakfra, og jeg kan ikke ligge på magen uten å ha en pute under magen, hvis jeg går ved siden av noen må jeg ha de på høyre side av meg, (altså det hender jeg går på andre siden og, men det føles alltid så rart) kommer ikke på flere akkurat nå.
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 hvis jeg går ved siden av noen må jeg ha de på høyre side av meg, (altså det hender jeg går på andre siden og, men det føles alltid så rart) Jeg foretrekker å ha folk på min venstre side, men det er fordi jeg bærer veska på høyre side og synes det er irriterende hvis den dunker borti folk hele tiden. Jeg kom forresten på en merkelig vane, som samboeren min alltid påpeker. Når jeg lager brødskiver så må pålegget dekke hele skiven. Jeg kan ikke smøre på smør og la det være en stor klatt i det ene hjørnet, mens et annet hjørne ikke har noen ting. Jeg må få litt av alt pålegg på hver bit. Derfor liker jeg ikke smørbrød fra caféer, der er gjerne den ene halvdelen av skiva bare salat, og tre skiver ost/skinke/reker/roastbiff samlet på den andre halvdelen, og så en stor klatt majones i et lite hjørne. Må alltid drive og reparere café-smørbrød.
Gjest Eir Skrevet 23. juni 2004 #7 Skrevet 23. juni 2004 Jeg vil helst ha folk på min høyre side når jeg går, og finner alltid på masse rare stunt for å bytte side... Jeg må ha to like sokker, for helt noia av å gå i to forskjellige. Jeg spiser all maten min i enkeltkomponenter, tar nesten aldri kjøtt, poteter og salat på samme gaffel. Med godis er jeg enda værre, piller ut nøttene av sjokoladen og spiser dem først, deler troikaen i tre osv...
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #8 Skrevet 23. juni 2004 Jeg spiser all maten min i enkeltkomponenter, tar nesten aldri kjøtt, poteter og salat på samme gaffel. Jeg har en venninne som gjør det, fryktelig irriterende når vi er på restaurant og jeg blir ferdig timevis før henne fordi hun skal ta én og én bit. Jeg synes det er best med litt forskjellig på gaffelen, det er en grunn til at man får servert det slik, fordi forskjellige smaker og konsistenser hører sammen.
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #9 Skrevet 23. juni 2004 De vanene som folk flest stusser på når det gjelder meg, er matvanene mine. Spiser jeg godteri så må jeg omtrent dessikere det før jeg putter det i munnen. det samme gjelder hveteboller, spiser bare det ytterste og lar resten ligge igjen. Yoghurt må spises med plastikkskje og kornblandingen må være myk og ikke sprø. har også et bestemt bestikk jeg spiser med her hjemme. Alt i alt så er jeg en ganske så rar person
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #10 Skrevet 23. juni 2004 kornblandingen må være myk og ikke sprø. Det minner meg om venninna mi jeg bodde med i England. Hver morgen tappet hun i badekaret, imens gikk hun på kjøkkenet og hadde cornflakes i en bolle og helte over varm melk. Så tok hun badet sitt og etterpå spiste hun den ekle cornflakes-gusja. :-?
Gjest Virvel Skrevet 23. juni 2004 #11 Skrevet 23. juni 2004 Jeg må også fordele pålegget jevnt utover hele brødskiven. Ferdigsmurte baguetter, rundstykker osv er et mareritt. Og hvis jeg ikke har veske, men har ting i lommene, må mobilen være på høyre side, og månedskortet på venstre side. Dyre-/menneskeformet godteri må "avlives" før det spises, altså hodet må bites av først, for å gjøre lidelsen minst mulig. Eller, det gjelder faktisk ikke marsipangriser, der spiser jeg av en eller annen grunn bena først og hodet til sist. Stakkars grisen. :o Og siden vi snakker så mye om mat: Kanelboller skal spises i spiral, og ikke på tvers. Jeg får fnatt av folk som bare glefser seg tvers igjennom kanelboller... Det er da en grunn til at de er spiralformet! Og en annen teit vane jeg har, er at jeg ikke klarer å spise og lese avisen samtidig. Jeg leser som regel avisen først, noe som ofte resulterer i at jeg ikke har tid til å spise frokost, og jeg må hive i meg en brødskive mens jeg løper til t-banen. Jeg har prøvd å skjerpe meg nå det siste året, og har blitt litt flinkere, iallfall. Tihi.
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #13 Skrevet 23. juni 2004 Kanelboller skal spises i spiral, og ikke på tvers. Jeg får fnatt av folk som bare glefser seg tvers igjennom kanelboller... Det er da en grunn til at de er spiralformet!
Gjest Eir Skrevet 23. juni 2004 #14 Skrevet 23. juni 2004 Jeg har en venninne som gjør det' date= fryktelig irriterende når vi er på restaurant og jeg blir ferdig timevis før henne fordi hun skal ta én og én bit. Jeg synes det er best med litt forskjellig på gaffelen, det er en grunn til at man får servert det slik, fordi forskjellige smaker og konsistenser hører sammen. Joda, jeg spiser kanskje litt sakte... :oops: Og jeg synes noen smaker passer sammen, feks så tar jeg saus på potetene, men tre forskjellige ting blir fort mye. Og varm mat og salat passer jo ikke sammen i det hele tatt...
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #15 Skrevet 23. juni 2004 Og varm mat og salat passer jo ikke sammen i det hele tatt... Det er jeg helt enig i. Det er kun tre varme middager jeg spiser salat til, og da MÅ det være salat til: lasagne, pizza og grillet kylling.
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #16 Skrevet 23. juni 2004 Dyre-/menneskeformet godteri må "avlives" før det spises' date=' altså hodet må bites av først, for å gjøre lidelsen minst mulig. [/quote']
Gjest Eir Skrevet 23. juni 2004 #17 Skrevet 23. juni 2004 Og siden vi snakker så mye om mat: Kanelboller skal spises i spiral' date=' og ikke på tvers. Jeg får fnatt av folk som bare glefser seg tvers igjennom kanelboller... Det er da en grunn til at de er spiralformet! [/quote'] Selvsagt skal kanelboller spises i spiral, finnes det noen som mener noe annet? Ellers så er kanelboller en av de få tingene jeg liker, og samboeren min blir nokså frustrert fordi det er så få kaker og boller jeg faktisk liker. Halvparten av gangene han kjøper med ting hjem er det noe jeg ikke klarer å spise. Føles litt kjipt å skuffe han også, men han begynner å kjenne meg da... (Og alt dette snakket om kanelboller minte meg på at han kom hjem med en kanelbolle uten gult i midten i dag. *stikker og spiser litt i spiral* )
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #18 Skrevet 23. juni 2004 Jeg synes ikke dere har noen rare vaner, men dette får meg til å tenke på debatten om 8 år og sutteklut. Noe som ble "sykeliggjort" her inne. En bruker eks. en pute under magen. Jeg har min mellom knea. Så vi er nok normale, selv om de fleste har kansje hatt disse vaner i mange år.
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #19 Skrevet 23. juni 2004 ..og hvis det er hvetebakst med sånt gult i midten skal alt rundt spises først, og så det gule til slutt.
Gjest Virvel Skrevet 23. juni 2004 #20 Skrevet 23. juni 2004 Jeg er forresten også en sånn som sparer det beste til slutt når jeg spiser. Broren min er stikk motsatt. Da han var liten spiste han alltid av glasuren på sjokoladekaken først, og da gadd han ofte ikke å spise selve kaken etterpå, fordi den ikke smakte like godt i forhold. Jeg holdt på å bli sprøøøø av det. Gudene vet hvor mange ganger jeg prøvde å fortelle ham at hvis han gjorde som meg og spiste kaken først, smakte pynten så mye bedre etterpå. Dumme ungen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå