Gå til innhold

Bør jeg fortelle det med en gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble singel i begynnelsen av april, men er veldig over eksen, da det var slutt mellom oss "i praksis" allerede to-tre måneder før dette. Vi bodde sammen, men har selvfølgelig flyttet fra hverandre nå. Det var i utgangspunktet jeg som ville ut av forholdet, og jeg har ikke hatt noen form for kjærlighetssorg eller noe.

I helgen skal jeg på date med en gutt, som jeg ikke har møtt før. Jeg aner ikke hvor mye han vet om meg, men etter det jeg har fått med meg, så vet han ikke særlig mye. Jeg lurer veldig på om jeg burde si til han så fort som mulig (hvis jeg finner han interessant i det hele tatt) at jeg ikke har vært singel så lenge? Eller er det ikke relevant? Er litt redd for at han blir skremt bort av det eller noe, men skjønner jo at hvis det skulle bli noe mer mellom oss, så må han jo få vite det før eller siden uansett. Selv om bruddet ikke vises på meg, og jeg er veldig klar for å date en ny, så er det jo kanskje noe en ny vil vite om?

Noen som har meninger rundt dette? Blir glad for alle råd :) Er forresten 20 år

Anonymous poster hash: 9504e...26c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke relevant, ikke si noe enda med mindre han spør.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke relevant, ikke si noe enda med mindre han spør.

Men hva om han spør? Skal jeg begynne å legge ut om at jeg ble singel for ikke så lenge siden, og fortelle at jeg er helt ferdig med eksen, og alt det der? Eller skal jeg bare si det kort og høre om han eventuelt spør videre?

Er jo redd for at han for eksempel spør om hvorfor jeg flytta fra en kant av byen til en annen... Har tenkt på å bare si at jeg bodde med en venninne som måtte flytte, men vet jo at ærlighet varer lengst. Og litt flaut om han vet at jeg hadde kjæreste, og spør for å "teste" meg...

AnonymBruker
Skrevet

Om han spør si noe sånt som: joda, jeg hadde en type, men det var ikke noe særlig og vi avslutta endelig på april heldigvis. Det er ikke noe jeg tenker så mye på, for vi var ikke rett for hverandre jeg og han, men vi har en ok tone, men ikke kompiser eller noe sånt.

Så kan du prate om noe annet.

Anonymous poster hash: 00679...6d1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke relevant. Er du singel, er du singel. De fleste har antenner nok til å ikke diskutere ekser på date. Dersom han mot formodning skulle lure, sier du bare at du slo opp med noen for litt siden.

Anonymous poster hash: 68af4...00f
Skrevet

Men hva om han spør? Skal jeg begynne å legge ut om at jeg ble singel for ikke så lenge siden, og fortelle at jeg er helt ferdig med eksen, og alt det der? Eller skal jeg bare si det kort og høre om han eventuelt spør videre?

Er jo redd for at han for eksempel spør om hvorfor jeg flytta fra en kant av byen til en annen... Har tenkt på å bare si at jeg bodde med en venninne som måtte flytte, men vet jo at ærlighet varer lengst. Og litt flaut om han vet at jeg hadde kjæreste, og spør for å "teste" meg...

Hvis han spør, så svarer du ærlig. Du har vært over eksen din lenge, forholdet deres var dødt lenge (6 mnd i følge det du sier her!) og det finnes ingen regel for hvor lenge man må være singel før man fortsetter livet sitt. Det er IKKE noe galt i å gå videre i livet og jeg ser ikke for meg at noen syns det er for tidlig. Bare ikke lyv, det ender ikke godt. Lykke til, det går sikkert kjempefint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...