AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Har du budsjett? I tilfelle, hvordan følger du det? Har du det tilgjengelig på pc eller mobil, slik at du hele tiden kan følge med? Finnes det gode androidapper? Selv sliter jeg med at hele greiene rakner, hver måned. Jeg har alltid en sum igjen som går til sparing dagen før lønnen kommer, så vil ikke si jeg er veldig uforsiktig med penger heller. Men ønsker å få litt bedre kontroll, da kan jeg kanskje spare enda mere? Anonymous poster hash: 260bc...414
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Du har misforstått hele spare ideen. Du sparer alltid når pengene kommer inn på kontoen så lever du av det du har igjen. Ikke lever av hele beløpet og sparer KANSKJE hva du har igjen. LYkke til Anonymous poster hash: 10508...2af 5
Miss moneypenny Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Jeg sprekker som regel på handling av mat. De andre postene er faste summer hver mnd, jeg handler lite andre ting enn mat og utstyr til ungene. Jeg har en egen utstyrskonto til ungene der jeg setter inn 1000 kr hver mnd, så den posten er jo også fast. Men jeg har dårlig kontroll på mathandling, og nå prøver jeg noe nytt, som sikkert kan funke greit på andre poster som er variable for deg. Jeg bestemmer meg for en sum som er akseptabel, også fører jeg opp hver gang jeg handler og summen i excel. Da vet jeg hele tiden hva jeg har brukt, og hva jeg har å gå på.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Du har misforstått hele spare ideen. Du sparer alltid når pengene kommer inn på kontoen så lever du av det du har igjen. Ikke lever av hele beløpet og sparer KANSKJE hva du har igjen. LYkke til Anonymous poster hash: 10508...2af Jeg setter alltid inn ekstra penger på boliglånkontoen når lønnen kommer, anser dette som ok sparing siden jeg har forholdsvis høyt boliglån. Pengene jeg har igjen når mnd er over, er bonussparing. Anonymous poster hash: 260bc...414
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Men du sier du vil spare enda mer.. da må du jo bare spare enda mer selv om du syns kanskje det er et hårrete mål. Men betaler du mer på boliglånet så kan du jo ikke få disse pengene tilbake uansett. Så da får du bare begynne og spare enda mer, men http://www.youneedabudget.com/download/ynab4 er uten tvil det best budsjett programmet ute nå syns jeg. ^^ Betaler du alle regningene dine og boliglånet +har en mat konto for resten av mnd du skal greie deg på. Så kan du vel egentlig spare resten av beløpet. Men det spør hvor sosial du har lyst til og være. Være sosial koster penger. ^^ Anonymous poster hash: 10508...2af 1
Gjest Wei Wei Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Har ikke budsjett, men fører regnskap. Tidligere førte jeg inn alle tallene i Excell hver søndag. Nå gjør jeg det siste dag i mnd. Dette hjelper meg å ha oversikt over pengebruk og motiverer å bruke lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå