Gå til innhold

Fødeavdelingen i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Noen som så på fødeavdelingen på Fem nå nettopp? Moren til den lille jenta, Tricia eller hva hun het, hadde hun noen sykdom eller? Jeg så bare siste del av episoden. Har hun cerebral parese?

Det var jo veldig fint og flott at hun fikk barn med mannen sin og sånt, men jeg håper ikke det blir vanskelig for å vokse opp for den lille jenta med ei mor som er mentalt redusert. Kjenner jeg blir litt bekymret på hennes vegne. Men klart, med godt støtteapperat rundt moren og hele familien så kan det jo gå veldig fint. :)

Ved Cerebral parese er det jo hovedsaklig det fysiske det er noe galt med, men man kan vel være litt psykisk svekket av det også? :klo:

Anonymous poster hash: 580cc...ee0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde vært i en bilulykke som barn.

Anonymous poster hash: 15b64...d6b
AnonymBruker
Skrevet

Uff da, det var jo synd. Jaja, får håpe det går bra med dem alle opp gjennom årene. :)

Skrevet

Var det det samme som gikk for et par dager siden, hvor man besøker familien en stund etter fødselen? Hun med jenta som jeg tror het Elizabeth hadde vært i en ulykke i tenårene. Skjønner jo at de ønsket barn, men gjorde meg noen tanker om det der, må jeg si. Hun kan ikke være alene med datteren, og må derfor ha en hjelper fra kommunen til stede når far er på jobb. Og ønsker seg et barn til. Håper denne faren tenkte nøye gjennom det å få barn på forhånd. I tillegg til at det ikke bare vil være enkelt for barnet senere, legges jo mye av byrden på ham. Fikk litt vondt av dem, fordi jeg kan forstå barneønsket, men når hun var såpass preget både fysisk og mentalt, syns jeg vel ikke at forholdene lå til rette, akkurat. Håper de er bevisste på at datteren ikke skal bli alt for mye hjelper for mor senere.

Skrevet

Uff da, det var jo synd. Jaja, får håpe det går bra med dem alle opp gjennom årene. :)

Det går et program nå som heter noe sånt som Fødeavdelingen-tiden etter, der er hun med vet jeg. Jeg så det sist gang og da skulle hun Være med neste gang :) Men vet ikke om det allerede har gått da.

Skrevet

Var det det samme som gikk for et par dager siden, hvor man besøker familien en stund etter fødselen? Hun med jenta som jeg tror het Elizabeth hadde vært i en ulykke i tenårene. Skjønner jo at de ønsket barn, men gjorde meg noen tanker om det der, må jeg si. Hun kan ikke være alene med datteren, og må derfor ha en hjelper fra kommunen til stede når far er på jobb. Og ønsker seg et barn til. Håper denne faren tenkte nøye gjennom det å få barn på forhånd. I tillegg til at det ikke bare vil være enkelt for barnet senere, legges jo mye av byrden på ham. Fikk litt vondt av dem, fordi jeg kan forstå barneønsket, men når hun var såpass preget både fysisk og mentalt, syns jeg vel ikke at forholdene lå til rette, akkurat. Håper de er bevisste på at datteren ikke skal bli alt for mye hjelper for mor senere.

Ja, det var det programmet jeg refererte til i innlegget over :) Da har det allerede gått da.

Skrevet

Enig med deg.

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg så episoden der barnet ble født, og det virket som hsn hadde tenkt veldig grundig gjennom det, ja. De har jo vært sammen i 20 år også, så han vet jo hva det går i.

Skrevet

De var nøye på å få en personlig assistent som hjalp mor med Elisabeth, spebarnet. Og i episoden "livet etterpå" , eller hva de kalte det, så fikk de det. Der snakker hun omat hun skal lære barnet å se seg for før hun går over veien!! Så herlig hun er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...