AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 På badet er det to sluk, ett midt i dusjen, og ett utenfor dusjen. Jeg tror det er det utenfor dusjen som er problemet, men ikke godt å si, for om man bruker springen, så bobler det over med vann ut av begge. Jeg har renset sluk mange ganger før, men dette her må være utrolig gammelt, for det er umulig å komme til. Har førsøkt å skvise fingrene mine inn for å dra ut gammel drit, men kommer ikke til i det hele tatt. Har prøvd strikkepinne og bøyde t-skjeer også, men vinkelen gjør det helt umulig. Konklusjon: Kan ikke renses på hva jeg anser som normal måte. Har forsøkt Jif avløpsåpner uten det minste resultat. Faktisk gjorde det det verre, for nå er sluket fullt av vann med avløpsåpner, og dette vil boble opp om vi skrur på springen. Gulvet vil da bli fylt av etsende væske. Fikk det på hånden isted. Vondt. Antar at rørlegger er siste mulighet, men det er så surt, så spør her med håp om at noen har et råd jeg ikke har tenkt på Anonymous poster hash: 02089...e49 Anonymous poster hash: 02089...e49
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 På badet er det to sluk, ett midt i dusjen, og ett utenfor dusjen. Jeg tror det er det utenfor dusjen som er problemet, men ikke godt å si, for om man bruker springen, så bobler det over med vann ut av begge. Jeg har renset sluk mange ganger før, men dette her må være utrolig gammelt, for det er umulig å komme til. Har førsøkt å skvise fingrene mine inn for å dra ut gammel drit, men kommer ikke til i det hele tatt. Har prøvd strikkepinne og bøyde t-skjeer også, men vinkelen gjør det helt umulig. Konklusjon: Kan ikke renses på hva jeg anser som normal måte. Har forsøkt Jif avløpsåpner uten det minste resultat. Faktisk gjorde det det verre, for nå er sluket fullt av vann med avløpsåpner, og dette vil boble opp om vi skrur på springen. Gulvet vil da bli fylt av etsende væske. Fikk det på hånden isted. Vondt. Antar at rørlegger er siste mulighet, men det er så surt, så spør her med håp om at noen har et råd jeg ikke har tenkt på Anonymous poster hash: 02089...e49 Anonymous poster hash: 02089...e49 Du bør få skyldt bort avløpsåpneren først og fremst. Renner det etter, dersom du heller litt og litt vann i avløpet? Anonymous poster hash: d6a48...acc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 På badet er det to sluk, ett midt i dusjen, og ett utenfor dusjen. Jeg tror det er det utenfor dusjen som er problemet, men ikke godt å si, for om man bruker springen, så bobler det over med vann ut av begge. Jeg har renset sluk mange ganger før, men dette her må være utrolig gammelt, for det er umulig å komme til. Har førsøkt å skvise fingrene mine inn for å dra ut gammel drit, men kommer ikke til i det hele tatt. Har prøvd strikkepinne og bøyde t-skjeer også, men vinkelen gjør det helt umulig. Konklusjon: Kan ikke renses på hva jeg anser som normal måte. Har forsøkt Jif avløpsåpner uten det minste resultat. Faktisk gjorde det det verre, for nå er sluket fullt av vann med avløpsåpner, og dette vil boble opp om vi skrur på springen. Gulvet vil da bli fylt av etsende væske. Fikk det på hånden isted. Vondt. Antar at rørlegger er siste mulighet, men det er så surt, så spør her med håp om at noen har et råd jeg ikke har tenkt på Anonymous poster hash: 02089...e49 Anonymous poster hash: 02089...e49 Sluket bør nok spyles opp av rørlegger. Har du hørt med naboer som kanskje har samme type sluk, om hvordan de ordner dette? Anonymous poster hash: d6a48...acc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Du bør få skyldt bort avløpsåpneren først og fremst. Renner det etter, dersom du heller litt og litt vann i avløpet? Anonymous poster hash: d6a48...acc Nei, det renner ikke ned. Måtte øse ut det verste, og helle det i do. Er fortsatt mye oppi der. Sluket bør nok spyles opp av rørlegger. Har du hørt med naboer som kanskje har samme type sluk, om hvordan de ordner dette? Anonymous poster hash: d6a48...acc Naboer! Det var lurt! Jeg kan ringe vaktmester, til og med! Tenk at jeg ikke kom på det av meg selv Anonymous poster hash: 02089...e49 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Få tak i staketråd, så kommer du til etter vannlåsen. Tøm sluket for vann og avløsrens først ( ta opp risten, ta på hansker og sko, bruk en øse eller noe for å få opp vannet). Hvis du ikke aner hvordan du skal bruke staketråd, er det beste å få tak i en rørlegger.Anonymous poster hash: a3b75...f17
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Få tak i staketråd, så kommer du til etter vannlåsen. Tøm sluket for vann og avløsrens først ( ta opp risten, ta på hansker og sko, bruk en øse eller noe for å få opp vannet). Hvis du ikke aner hvordan du skal bruke staketråd, er det beste å få tak i en rørlegger.Anonymous poster hash: a3b75...f17 Aner dessverre ikke mye om staketråd. Er vant til å kunne løfte en plastdings ut av sluket, og så enkelt rense den. Da blir det vel rørlegger Noen som vet om en rmelig i Oslo som kan komme på kort tid? Og takk for svar Anonymous poster hash: 02089...e49
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Aner dessverre ikke mye om staketråd. Er vant til å kunne løfte en plastdings ut av sluket, og så enkelt rense den. Da blir det vel rørlegger Noen som vet om en rmelig i Oslo som kan komme på kort tid? Og takk for svar Anonymous poster hash: 02089...e49 Så nå at du skrev at dere har vaktmester. Kontakt ham/henne først, de kan garantert gjøre et forsøk på steking - så sparer du kanskje rørleggerutgiftene Anonymous poster hash: a3b75...f17
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Hva med vakumpume? Anonymous poster hash: 87cbf...83a
nojac Skrevet 3. juli 2014 #10 Skrevet 3. juli 2014 Jeg prøvde med 3 meter stakebånd uten suksess. Så kjøpte jeg en slange/røråpner til å sette på en høyttrykksspyler. Fikk spylt 10 meter innover, og det gjorde susen i mitt tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #11 Skrevet 3. juli 2014 Jeg skulle ønske jeg kunne tatt bilde av sluket slik at dere får sett, men det er fullt av grumsete vann. Det er ihvertfall det mest ulogiske jeg har sett, og jeg ser ikke store muligheter til å få hverken det ene eller det andre ned dit. Det er så langt ned, så innmari smalt, og rett over det jeg tipper er der vannet skal renne ut, er det tre andre rør som stikker ut. Så å komme til der....ser ikke hvordan det skal gå, fikk såvidt lirket ene fingeren min bittelitt inn. Vaktmesteren er på ferie, så klart, men ringer rørlegger imorgen. Får jo ikke dusjet eller vasket klær eller noe. På tredje dagen nå. Har fått nok. Takk, igjen Anonymous poster hash: 02089...e49
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #12 Skrevet 3. juli 2014 Jeg skulle ønske jeg kunne tatt bilde av sluket slik at dere får sett, men det er fullt av grumsete vann. Det er ihvertfall det mest ulogiske jeg har sett, og jeg ser ikke store muligheter til å få hverken det ene eller det andre ned dit. Det er så langt ned, så innmari smalt, og rett over det jeg tipper er der vannet skal renne ut, er det tre andre rør som stikker ut. Så å komme til der....ser ikke hvordan det skal gå, fikk såvidt lirket ene fingeren min bittelitt inn. Vaktmesteren er på ferie, så klart, men ringer rørlegger imorgen. Får jo ikke dusjet eller vasket klær eller noe. På tredje dagen nå. Har fått nok. Takk, igjen Anonymous poster hash: 02089...e49 Har du kort hos treningssenter slik at du får dusjet der i mellomtiden? Og kanskje en snill nabo låner bort maskinen sin til en tøyvask? Lykke til med rørlegger Spør også om det er noe forebyggende du kan gjøre slik at det slipper å bli så tett en gang til Anonymous poster hash: d6a48...acc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #13 Skrevet 3. juli 2014 På badet er det to sluk, ett midt i dusjen, og ett utenfor dusjen. Jeg tror det er det utenfor dusjen som er problemet, men ikke godt å si, for om man bruker springen, så bobler det over med vann ut av begge. Jeg har renset sluk mange ganger før, men dette her må være utrolig gammelt, for det er umulig å komme til. Har førsøkt å skvise fingrene mine inn for å dra ut gammel drit, men kommer ikke til i det hele tatt. Har prøvd strikkepinne og bøyde t-skjeer også, men vinkelen gjør det helt umulig. Konklusjon: Kan ikke renses på hva jeg anser som normal måte. Har forsøkt Jif avløpsåpner uten det minste resultat. Faktisk gjorde det det verre, for nå er sluket fullt av vann med avløpsåpner, og dette vil boble opp om vi skrur på springen. Gulvet vil da bli fylt av etsende væske. Fikk det på hånden isted. Vondt. Antar at rørlegger er siste mulighet, men det er så surt, så spør her med håp om at noen har et råd jeg ikke har tenkt på Anonymous poster hash: 02089...e49 Anonymous poster hash: 02089...e49 Har du kamerater/ venner som har høytrykkspyler og har spylt opp rør tidligere, kunne du jo spurt dem, evt gjennnom FB eller l. Anonymous poster hash: d6a48...acc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #14 Skrevet 3. juli 2014 Er sluken veldig gammel og ser helt annerledes ut enn disse som du kan løfte opp? Eller ser det ut som du skal kunne løfte ut en del av den? Her hos oss så var det en sånn du kan løfte opp, men membranen var lagt over denne slikt at den satt fast. Har heldigvis en far som er rørlegger så han kom og fikk fjernet membranen i skjøten og bare røska den opp. De som bodde her før sa de aldri hadde renset den skikkelig fordi de ikke kom til. Kan det være noe sånt som er problemet hos deg? Anonymous poster hash: b8262...61d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #15 Skrevet 3. juli 2014 Prøv rørlegger Knut Thoen, på Smestad. Har ikke tlf nr. Men han er grei og gjør god jobb. Men for å unngå at det blir så tett, neste gang, hiv ca 1 dl. Sun oppvaskemiddel pulver i omtrent tørr sluk. Kok deretter opp 1- 2 vannkokere med kokende vann og hell forsiktig nedi. Da renser det gørr vekk og du unngår at det blir potta tett. Gjør dette omtrent annen hver mnd både i vask og sluk på badene våre og har aldri hatt problemer. Anonymous poster hash: 6c291...5a1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #16 Skrevet 3. juli 2014 Prøv rørlegger Knut Thoen, på Smestad. Har ikke tlf nr. Men han er grei og gjør god jobb. Men for å unngå at det blir så tett, neste gang, hiv ca 1 dl. Sun oppvaskemiddel pulver i omtrent tørr sluk. Kok deretter opp 1- 2 vannkokere med kokende vann og hell forsiktig nedi. Da renser det gørr vekk og du unngår at det blir potta tett. Gjør dette omtrent annen hver mnd både i vask og sluk på badene våre og har aldri hatt problemer.Anonymous poster hash: 6c291...5a1 Er dette et råd du har fått fra rørlegger? Kan det ikke gjøre skade på plastrør/pakninger/annet? Anonymous poster hash: d6a48...acc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #17 Skrevet 3. juli 2014 Har du kort hos treningssenter slik at du får dusjet der i mellomtiden? Og kanskje en snill nabo låner bort maskinen sin til en tøyvask? Lykke til med rørlegger Spør også om det er noe forebyggende du kan gjøre slik at det slipper å bli så tett en gang til Anonymous poster hash: d6a48...acc Hehe, nei, jeg trener ikke på senter, og nå kan jeg angre skikkelig! Neida, har familie i nærheten, så det er mer irriterende enn kjempekrise, egentlig. Har du kamerater/ venner som har høytrykkspyler og har spylt opp rør tidligere, kunne du jo spurt dem, evt gjennnom FB eller l. Anonymous poster hash: d6a48...acc Problemet er at hele sluket er så merkelig konstruert at man ikke ville fått en spyler inn der. Det er nemlig en smal sprekk som går innover, og så skrått oppover (?), men denne er plassert rett under tre utstikkende rør som tar nesten hele plassen i sluket. Utrolig dårlig system, rett og slett. Er sluken veldig gammel og ser helt annerledes ut enn disse som du kan løfte opp? Eller ser det ut som du skal kunne løfte ut en del av den? Her hos oss så var det en sånn du kan løfte opp, men membranen var lagt over denne slikt at den satt fast. Har heldigvis en far som er rørlegger så han kom og fikk fjernet membranen i skjøten og bare røska den opp. De som bodde her før sa de aldri hadde renset den skikkelig fordi de ikke kom til. Kan det være noe sånt som er problemet hos deg? Anonymous poster hash: b8262...61d Det sluket i dusjen tror jeg er slik du beskriver. Altså at man egentlig skulle hatt mulighet til å løfte det pp, men så er det murt igjen over slik at det ikke er mulig. Eller... Det er forsåvidt skrudd fast også med masse skruer, så kanskje det ikke skal kunne tas opp. Aner ikke. Det sluket som er tett har kun en smal sprekk på den ene siden hvor vannet skal renne ut. Men over denne er det tre rør som stikker ut, så man kommer ikke til i det hele tatt. Langt og smalt og komplisert, hele greia. Prøv rørlegger Knut Thoen, på Smestad. Har ikke tlf nr. Men han er grei og gjør god jobb. Men for å unngå at det blir så tett, neste gang, hiv ca 1 dl. Sun oppvaskemiddel pulver i omtrent tørr sluk. Kok deretter opp 1- 2 vannkokere med kokende vann og hell forsiktig nedi. Da renser det gørr vekk og du unngår at det blir potta tett. Gjør dette omtrent annen hver mnd både i vask og sluk på badene våre og har aldri hatt problemer.Anonymous poster hash: 6c291...5a1 Takk for råd! Fikk råd om å ringe rørleggerselskapet som borettslaget bruker fast, da de nok har peiling på hva slags sluk det dreier seg om. Skal ringe Thoen om de ikke kan komme raskt nok. Takk igjen, alle sammen! Kjempeflott at dere gidder å hjelpe til Anonymous poster hash: 02089...e49
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #18 Skrevet 3. juli 2014 Her er sluket. Vannet renner inn i en liten sprekk under de tre rørene som stikker ut. Sprekken peker skrått oppover inni der. På motsatt side er det en rød plastdings med sort skrukork, men denne er delvis murt igjen. Anonymous poster hash: 02089...e49 Anonymous poster hash: 02089...e49 Anonymous poster hash: 02089...e49
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #19 Skrevet 6. juli 2014 Det så pussig ut. Vet du hvor gammelt dette opplegget er og om det er gjort av fagfolk?Anonymous poster hash: 33b61...106
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #20 Skrevet 6. juli 2014 Meŕkeligste sluket jeg har sett. Hva er membran nedi der? Når ble badet pusset opp/sluket bygd/skifta?Anonymous poster hash: 6c291...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå