AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Jeg har et litt upraktisk "talent" eller evne om du vil, jeg kan spise mye mat uten å bli spesielt mett. Jeg må ha en ekstremt romslig magesekk. Spiser jeg en hel grandiosa kjennes jeg nesten ikke antydning til metthetsfølelse..., jeg kan fort spise 6-7 tusen kalorier i løpet av en dag uten at det føles som om magesekken skal sprenges. De eneste gangene jeg opplever å bli fysisk dårlig er hvis jeg har spist for mye brødmat eller smågodt, men da er jeg gjerne oppe i 3-4 tusen kalorier allerede.. 10 brødskiver går ned, lett som bare det, eller et par pakker lomper smørt med masse smør og sukker; null problem! Eller hva med en pakke grillpølser og en pakke pølsebrød...? Det går ned det også! Jeg er ikke feit, har en bmi på 22, så problemet er ikke at jeg legger på meg, men noe sier meg at det ikke er spesielt bra å spise 7000 kalorier i løpet av en dag, har til og med spist mer enn det enkelte dager. Spesielt mett kan jeg ikke si at jeg er, men jeg merker det kroppslig likevel, skal unngå ekle detaljer, men kommer en del ekkel avføring, svetter en del og kjenner meg generelt jævlig. Altså, det er ikke superviktig å være mett hele tiden, men det er heller ikke noe gøy å gå rundt å være veldig, veldig sulten. Det er først etter jeg har "spist meg opp" at jeg kan gå et par dager med hva jeg vil kalle et "normalt" kosthold... Blir dere andre mette av å spise normale mengder mat? Eller er dere bare utrolig flinke til å holde ut sulten? Anonymous poster hash: 36964...9ea
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Spiser du lite krymper magesekken, spiser du mye strekkes den ut. Om du minsker mengdene vil magesekken krympe, og med sunn mat og normale mengder vil du etterhvert være komfortabel med normalt kosthold. Anonymous poster hash: 8868f...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Jeg har et litt upraktisk "talent" eller evne om du vil, jeg kan spise mye mat uten å bli spesielt mett. Jeg må ha en ekstremt romslig magesekk. Spiser jeg en hel grandiosa kjennes jeg nesten ikke antydning til metthetsfølelse..., jeg kan fort spise 6-7 tusen kalorier i løpet av en dag uten at det føles som om magesekken skal sprenges. De eneste gangene jeg opplever å bli fysisk dårlig er hvis jeg har spist for mye brødmat eller smågodt, men da er jeg gjerne oppe i 3-4 tusen kalorier allerede.. 10 brødskiver går ned, lett som bare det, eller et par pakker lomper smørt med masse smør og sukker; null problem! Eller hva med en pakke grillpølser og en pakke pølsebrød...? Det går ned det også! Jeg er ikke feit, har en bmi på 22, så problemet er ikke at jeg legger på meg, men noe sier meg at det ikke er spesielt bra å spise 7000 kalorier i løpet av en dag, har til og med spist mer enn det enkelte dager. Spesielt mett kan jeg ikke si at jeg er, men jeg merker det kroppslig likevel, skal unngå ekle detaljer, men kommer en del ekkel avføring, svetter en del og kjenner meg generelt jævlig. Altså, det er ikke superviktig å være mett hele tiden, men det er heller ikke noe gøy å gå rundt å være veldig, veldig sulten. Det er først etter jeg har "spist meg opp" at jeg kan gå et par dager med hva jeg vil kalle et "normalt" kosthold... Blir dere andre mette av å spise normale mengder mat? Eller er dere bare utrolig flinke til å holde ut sulten? Anonymous poster hash: 36964...9ea Har du svært høy forbrenning? Trener du mye og hardt? Har du tungt fysisk arbeid? Anonymous poster hash: 070f8...baa
maple leaves Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Jeg ville kanskje ha sjekket stoffskiftet! Da jeg slet med for høyt stoffskifte kunne jeg spise meg kvalm, men veldig sjeldent mett. Ekkel avføring og hetetokter (les: masse svette) er også et symptom. Bare et lite tips.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Har du svært høy forbrenning? Trener du mye og hardt? Har du tungt fysisk arbeid? Anonymous poster hash: 070f8...baa Jeg vet helt ærlig ikke om jeg har høy forbrenning, men siden jeg ikke går verken opp eller ned i vekt så spiser jeg vel alt i alt ikke for mye eller for lite, men jeg spiser ikke 7000 kalorier hver eneste dag... Er glad i å trene, trener vel i snitt ca 4 ganger i uka, noen ganger mer og noen ganger mindre, mest glad i å løpe Jobber i matbutikk, ikke spesielt tungt fysisk, men det er ikke stillesittende heller Må vel kanskje bare trene på å spise mindre, så kanskje magesekken krymper etterhvert... Anonymous poster hash: 36964...9ea
Pringle Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 jeg spiser ikke 7000 kalorier hver eneste dag... Er glad i å trene, trener vel i snitt ca 4 ganger i uka, noen ganger mer og noen ganger mindre, mest glad i å løpe Anonymous poster hash: 36964...9ea Der har du det, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 ja, jeg er helt lik det, men begrenser meg i ukedagene. har dog høyt stoffskifte. spiser lett 20-30 lomper osvosv Anonymous poster hash: 4542b...b3f
Nuttery Skrevet 3. juli 2014 #9 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er litt samme greia. Utspiser svære menn lett.. Og jeg er ei lita jente på under 160, som er normalvektig.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #10 Skrevet 3. juli 2014 Har ikke sjekka stoffskiftet mitt, burde kanskje gjøre det..? Jeg spøker ofte med at jeg er veldig storspist, men egentlig så synes jeg det er litt flaut, det er ikke så kult å kunne spise dobbelt så mye som vennene mine uten å være mett, mens de vrir seg i magesmerter, ikke er det særlig økonomisk heller, bruker ca. 6000 kr i måneden på mat... Anonymous poster hash: 36964...9ea
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #11 Skrevet 3. juli 2014 Sånn er jeg også. Jeg er i underkant av 170 høy, 54 kilo tung, og kan spise "hvem som helst" under bordet. Til vanlig spiser jeg normalt, men jeg har virkelig evnen til å spise mat og snop i uhorvelige mengder. Jeg har ingen bunn. Anonymous poster hash: d7e3e...0f7 1
Nuttery Skrevet 3. juli 2014 #12 Skrevet 3. juli 2014 Har ikke sjekka stoffskiftet mitt, burde kanskje gjøre det..? Jeg spøker ofte med at jeg er veldig storspist, men egentlig så synes jeg det er litt flaut, det er ikke så kult å kunne spise dobbelt så mye som vennene mine uten å være mett, mens de vrir seg i magesmerter, ikke er det særlig økonomisk heller, bruker ca. 6000 kr i måneden på mat... Anonymous poster hash: 36964...9ea Føler med deg. Kan lett spise fire ganger det venninnene mine spiser.. Rasjonaliserer det for meg selv ved å tenke at de er småspiste...
Pringle Skrevet 3. juli 2014 #13 Skrevet 3. juli 2014 (endret) Jeg kan også spise hvem som helst under bordet, men jeg legger jo på meg da... Endret 3. juli 2014 av Pringle 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #14 Skrevet 3. juli 2014 Har du alltid vært lik, eller har det blitt verre med årene? Hvis det gradvis forverres, sånn at du f.eks. nøyde deg med 5 brødskiver for to år siden, men må ha 10 nå, så bør du absolutt ta en tur til legen og få tatt thyroxinprøver. Det kan være at du har sykelig forhøyet stoffskifte, og isåfall kan det medisineres. Ellers kan det jo også hende det bare er dårlig vane som gjør dette, og isåfall må du prøve å redusere matmengden gradvis (det må du forsåvidt om du begynner på stoffskiftemedisiner også) og venne deg til et mer normalt matinntak. Anonymous poster hash: 6e669...bc6
Gjest meh Skrevet 3. juli 2014 #15 Skrevet 3. juli 2014 Ja, deg kan jeg. Kan fint spise 800g kjøtt + tilbehør til middag hvis jeg føler for det, men så har jeg da vel over snittet høy forbrenning. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #16 Skrevet 3. juli 2014 Har du alltid vært lik, eller har det blitt verre med årene? Hvis det gradvis forverres, sånn at du f.eks. nøyde deg med 5 brødskiver for to år siden, men må ha 10 nå, så bør du absolutt ta en tur til legen og få tatt thyroxinprøver. Det kan være at du har sykelig forhøyet stoffskifte, og isåfall kan det medisineres. Ellers kan det jo også hende det bare er dårlig vane som gjør dette, og isåfall må du prøve å redusere matmengden gradvis (det må du forsåvidt om du begynner på stoffskiftemedisiner også) og venne deg til et mer normalt matinntak. Anonymous poster hash: 6e669...bc6 Nei, har ikke bestandig vært så ille, men jeg har aldri vært småspist heller Men om jeg legger meg på 2000 kalorier om dagen (som er anbefalt for kvinner), så skriker magen etter mat - gjorde dette en god stund for en tid tilbake siden, gikk faktisk ned i vekt og fikk beskyldninger mamma om at jeg ikke spiste, men jeg spiste jo, men klarte ikke å ha det livsstilen lenge, var jo bare sulten hele tiden Så jeg la på meg litt og nå holder jeg meg rimelig stabil i vekt. Jeg er jo glad for at jeg ikke er 20 kg tyngre til tross for at jeg spiser som jeg gjør, men det er ikke gøy med all dritingen, svettingen, liker ofte å vrir meg om natta og får ikke sove fordi det er så varmt, kjenner meg ganske ekkel må jeg innrømme. Ser ofte supersize vs superskinny og lignende program, og kan ikke si at jeg synes det er fryktelig sjokerende når supersize'en spiser 4000 kalorier om dagen, jeg ville egentlig tro de spiste mer. Anonymous poster hash: 36964...9ea
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #17 Skrevet 3. juli 2014 Dette er ikke normalt.. Du må bestille time hos legen. Det skjønner du vel selv? Anonymous poster hash: f9e1d...25b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #18 Skrevet 3. juli 2014 Nei, har ikke bestandig vært så ille, men jeg har aldri vært småspist heller Men om jeg legger meg på 2000 kalorier om dagen (som er anbefalt for kvinner), så skriker magen etter mat - gjorde dette en god stund for en tid tilbake siden, gikk faktisk ned i vekt og fikk beskyldninger mamma om at jeg ikke spiste, men jeg spiste jo, men klarte ikke å ha det livsstilen lenge, var jo bare sulten hele tiden Anonymous poster hash: 36964...9ea Ta en tur til legen og få stoffskiftet sjekket. Hvis det viser seg at det er helt normalt, ikke kutt ned til 2000 kalorier brått - juster gradvis ned til du finner et nivå du kan trives med. Jeg er også tynn, liten, spinkel og jente, og kan innta ganske mange kalorier per dag, men i motsetning til deg har jeg magemål og blir mett etter en normal porsjon. Jeg har aldri talt kalorier nøye, men tipper jeg ligger på rundt 3000 til vanlig, 2000 holder kun hvis jeg sitter hjemme og ikke gjør noe. Men dette er normalt, stabilt og komfortabelt for meg. Du tåler tydeligvis ikke ditt kaloriinntak særlig bra, så da bør du begynne med en tur til legen og fortsette med en gradvis, kontrollert reduksjon av matmengden hvis stoffskiftet er normalt. Anonymous poster hash: 6e669...bc6
Pringle Skrevet 3. juli 2014 #19 Skrevet 3. juli 2014 Men om jeg legger meg på 2000 kalorier om dagen (som er anbefalt for kvinner), så skriker magen etter mat - gjorde dette en god stund for en tid tilbake siden, gikk faktisk ned i vekt og fikk beskyldninger mamma om at jeg ikke spiste, men jeg spiste jo, men klarte ikke å ha det livsstilen lenge, var jo bare sulten hele tiden Så jeg la på meg litt og nå holder jeg meg rimelig stabil i vekt. Jeg er jo glad for at jeg ikke er 20 kg tyngre til tross for at jeg spiser som jeg gjør, men det er ikke gøy med all dritingen, svettingen, liker ofte å vrir meg om natta og får ikke sove fordi det er så varmt, kjenner meg ganske ekkel må jeg innrømme. Anonymous poster hash: 36964...9ea Høres ut som du har forhøyet stoffskifte! Inntil du får time hos legen: Hvis du spiser mat som er mer energitett og har mindre fiber, vil det bli mindre mengde avføring. Kan kanskje avhjelpe noe av ubehaget ditt.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #20 Skrevet 3. juli 2014 Kanskje også prøve å bytte ut den maten du spiser med noe litt sunnere og med mer næringstoffer? Jeg blir hvertfall mye fortere sulten om jeg spiser pølse/burger enn om jeg spiser sunn mat:) Anonymous poster hash: cb9e9...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå