Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Bestilte et produkt, og nå er den pakken kommet på postkontoret klart til å hentes. Problemet er ar jeg helt hadde glemt av at jeg ikke kom til å være hjemme i den perioden..... og jeg må hente den snart ellers vet jeg ikke hva som skjer, har fått frist på meg.

Søkte litt på nett og så at man kunne bestille midlertidig adresseendring på Posten.no. Men det jeg lurer på er: når pakken allerede er kommet på postkontoret i den byen, og jeg bestiller midlertidig adresseendring nå, vil de på postkontoret sende pakken min videre til der jeg oppholder meg nå? Eller er det for sent? Og hva er forskjellen(om det er en forskjell) på midlertidig adresseendring og ettersending?

Trenger hjelp fort!

Anonymous poster hash: 9ed8b...7af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til postkontoret ditt og spør om du kan få en bekjent til å hente den for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en vanlig pakke kan noen andre hente den ut for deg, ellers kan du spørre om det er mulig å lagre pakken litt lengre. Skal du ha den ettersendt nå i ettertid vil jeg tro du må betale ekstra for det.

Anonymous poster hash: e5e94...926

AnonymBruker
Skrevet

Skriv en fullmakt og legg ved en kopi av gyldig legitimasjon, gi dette til en som henter pakken for deg.

Du kan betale Posten for å levere pakken på døren. Du kan velge hjemadresse og samtidig goda at pakken bli satt utenfor ytterdør, eller levert der du er.

Eller du kan bestille postoppnevaring.

Anonymous poster hash: 5875e...a26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ringt postkontoret, har jobbet på postkontor, og det var noen ganger det skjedde, og så klart lot vi pakken ligge da.

Anonymous poster hash: 65d98...df9
Skrevet

Bor du i storby eller på et mindre sted? På et mindre sted vil de nok kunne oppbevare den for deg hvis du ringer og forklarer saken. Jeg gjør lignende for kundene her om de ber om det, men jeg jobber på et relativt lite sted. Litt ekstra-service burde man kunne gi.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar men nå har det seg at pakken ble ikke levert av Posten, men av PostNord. Noen som har erfaringer derfra? Ingen som kan hente pakken .... ikke har jeg noe ID som folk kan låne heller. Dessuten kommer pakken med faktura som jeg må betale!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar men nå har det seg at pakken ble ikke levert av Posten, men av PostNord. Noen som har erfaringer derfra? Ingen som kan hente pakken .... ikke har jeg noe ID som folk kan låne heller. Dessuten kommer pakken med faktura som jeg må betale!

Da får du nok gebyr for hver dag ekstra pakken ligger hos dem. Det er i hvert fall det jeg har fått beskjed om når jeg har mottatt "hentelapp" fra dem/sms med informasjon.

Anonymous poster hash: ba609...a32

AnonymBruker
Skrevet

Eneste muligheten du kan ha er å ringe PostNord og spørre om det er noe de kan gjøre for at du skal få pakken dit du er, eller å la den ligge lengre. Den blir sendt i retur etter 14 dager, og det er lite de i butikken kan gjøre for å holde den igjen for deg. Er ikke verre enn å ringe kundeservice hos dem og spørre, det verste som kan skje er at de sier at det ikke går ;)

Anonymous poster hash: 47a8b...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Eneste muligheten du kan ha er å ringe PostNord og spørre om det er noe de kan gjøre for at du skal få pakken dit du er, eller å la den ligge lengre. Den blir sendt i retur etter 14 dager, og det er lite de i butikken kan gjøre for å holde den igjen for deg. Er ikke verre enn å ringe kundeservice hos dem og spørre, det verste som kan skje er at de sier at det ikke går ;)

Hva skjer om jeg ikke får hentet den, og den blir returnert tilbake til avsender når jeg ikke engang har betalt for pakken?

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om jeg ikke får hentet den, og den blir returnert tilbake til avsender når jeg ikke engang har betalt for pakken?

Da får du antageligvis et gebyr fra avsender, ikke noe dramatisk, men kjedelig med en ekstrautgift du ikke får noe igjen for :)

• Liker 1
Skrevet

PostNord har leg-plikt ved utlevering, hvis de ikke har endret det nylig. Utleveringsstedet har heller ikke mulighet til å holde igjen pakken.

Med den informasjonen du har gitt her ser det dessverre ut til at pakken bare må gå i retur og du vil da få et gebyr fra butikken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PostNord har leg-plikt ved utlevering, hvis de ikke har endret det nylig. Utleveringsstedet har heller ikke mulighet til å holde igjen pakken.

Med den informasjonen du har gitt her ser det dessverre ut til at pakken bare må gå i retur og du vil da få et gebyr fra butikken.

Så PostNord har ikke samme tjenesten hvor jeg kan ringe dem og be de sende pakken min videre til der jeg oppholder meg nå? Forresten, vet du hvor mye ca det gebyret kommer på, eller er det forskjellig fra leverandør til leverandør?

Og hvordan får de gitt meg det gebyret? Som sagt så har jeg ikke betalt i forvegen, fakturaen kommer sammen med pakken.

Skrevet

Så PostNord har ikke samme tjenesten hvor jeg kan ringe dem og be de sende pakken min videre til der jeg oppholder meg nå? Forresten, vet du hvor mye ca det gebyret kommer på, eller er det forskjellig fra leverandør til leverandør?

Og hvordan får de gitt meg det gebyret? Som sagt så har jeg ikke betalt i forvegen, fakturaen kommer sammen med pakken.

PostNord leverer stort sett bare pakker til butikker/utleveringssteder hvor de ikke kan holde igjen pakken. Når pakken har ligget i to uker må den registreres på utleveringsstedet slik at den blir plukket opp av sjåføren neste gang PostNord har levering på utleveringsstedet.

Gebyret varierer fra butikk til butikk, men normalt pleier det å ligge på 100-300,-. Mest sannsynlig vil du få tilsendt en faktura på gebyret når butikken oppdager at de har fått pakken i retur.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...