AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Jeg jobber i helsevesenet. Og jeg møter mennesker som er veldig unge og får alvorlige sykdommer og mange av disse ligger for døden med knuste familiemedlemmer. Og de skulle alle ønske at det ikke har skjedd dem. Men hva gjør vi andre mennesker? Vi klager på alt mulig, som for eks at vi er lei jobben eller at samboeren vår ikke rydder etter seg og irriterer oss over ting som har kanskje veldig liten betydning eller ikke har noe betydning i det hele tatt. Har dere tenkt på det? Jeg fikk meg en vekker idag. En mann på 40 år ligger for døden med to barn og sin gravide kone ved siden av sengen. Alle er knuste og til og med legen som er fastlegen hans sier det er hjerteskjærende å se hvor vondt de har det. Så fra nå av, skal jeg sette mer pris på de små tingene her i livet. Og at så lenge man er frisk og oppegående så kan alt ordnes. Ikke klag for mye på ting. Mange skulle ønske de hadde tatt bedre vare på hverandre før det er evt for sent. Hilsen en som våknet idag i en alder av 25 år.Anonymous poster hash: dd1b7...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 har du tenkt på at en del kan klage fordi det er den måten de kan "avreagere" på? for noen av oss som har familie som er kronisk syke og som vi er veldig redde for så kan klaging på småting av og til være "befriende". Anonymous poster hash: 4cb78...460 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Og klage er hva mennesker gjør best.
Betasuppe Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Så man skal holde kjeft så lenge man ikke ligger for døden, eller kjenner noen som gjør det? 2
Gjest Blomsterert Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Veldig bra at en reflekterer. Men menneskenaturen er komplisert. Det er viktig å tillate seg å ha det jævlig,og uansett er det ALLTID noen som har det verre! Men ja,vi klager og syter nok mye unødig. Det er ikke dermed sagt at vi syns vi har det verst! Hvis du Ts har lært noe av dette,er det bra :-)
Lennhy Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Jobbet på sykehuset noen år nå, å desverre er det så mye tragisk ingen fortjener. Jeg har selv "slitt" litt med å synes "synd" på meg selv og klage over ting når det er så mangen triste sjebner der ute. Konklusjonen min ble litt egoistisk at det er mitt liv og mine problemer, har jeg det tøft så har jeg det tøft. Eller vist som du legger frem samboer ikke gjør ditt eller datt, så lenge det er noe som plager enn til daglig så må mann få det ut av systemet uten å tenke på de som har det verre.
Mrs Smith Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Livet kan være brutalt, og strengt tatt er det godt vi ikke vet hva som kommer rundt neste sving.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå