Gå til innhold

Kan noen andre enn meg hente pakken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På posten altså, har ref. nummer... Kan samboer hente pakken min, eller kun jeg?

Anonymous poster hash: 67a4b...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger, noen ganger ikke. Det kommer ann på humøret til den i kassa.

Skrevet (endret)

Samboer kan hente pakken, men har vært borti mye forskjellig på hva de godtar.

Om du signerer på hentelappen, skriver en fullmakt og sender med passet ditt når han henter den bør det gå bra.

Fullmakten kan være at "Jeg, MITTNAVN MITTNAVNESEN godkjenner at SAMBOER SAMBOERSEN henter pakke for meg, idag DATO."

Så må du signere

Forresten:

http://www.posten.no/_attachment/10444/binary/243606?download=true

Endret av ekkoet
AnonymBruker
Skrevet

Å? Hmh. Det var rart.

AnonymBruker
Skrevet

En vanlig pakke kan han hente så lenge du sender med ham pakkenummeret. Er det rekommandert må du derimot hente selv.

Anonymous poster hash: e456e...ca7
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Samboer kan hente pakken, men har vært borti mye forskjellig på hva de godtar.

Om du signerer på hentelappen, skriver en fullmakt og sender med passet ditt når han henter den bør det gå bra.

Fullmakten kan være at "Jeg, MITTNAVN MITTNAVNESEN godkjenner at SAMBOER SAMBOERSEN henter pakke for meg, idag DATO."

Så må du signere

Har fått sms :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er en vanlig pakke med et klesplagg i (et lite et og, merkelig at de ikke putter den i postkassa..). Ikke noe hemmelig eller rekommandert

Skrevet

Se linken jeg la til i mitt innlegg. Der er det en side om dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på pakken. Er det med pakkelapp i posten og fra en privatperson kan han hente, men om det er fra nettbutikker har mange av dem fått en ordning slik at man må vise frem legitimasjon for å få hentet. Da går det ikke... Har aldri forsøkt med fullmakt, men de er strenge her jeg bor i hvert fall, holder ikke med ref.nr.

Anonymous poster hash: 08329...90b
Skrevet (endret)

Hvis det er en helt ordinær pakke, så er det ikke noe problem at noen andre henter den. Det er kun rekommandert sending som krever fullmakt. PUM må derimot ALLTID hentes personlig. :)

Edit: pakker fra HM krever legitimasjon. Denne kan uansett hentes av en annen uten fullmakt så lenge vedkommende har legitimasjon med seg.

Mobiltelefoner krever også personlig utlevering (kun til mottakeren som står på pakke mot legitimasjon)

Endret av Naken-Panda
AnonymBruker
Skrevet

Er du usikker er det bare å skrive en fullmakt, signere, og sende med samboer noe legitimasjon (førerkort, bankkort med bilde og signatur, pass). Pluss send hentemeldingen videre til ham. Jeg og samboer har hentet ut for hverandre flere ganger uten problem, men ser jo at andre på andre postkontorer tydeligvis sliter.

Anonymous poster hash: e456e...ca7
Skrevet

Ja det går fint.

AnonymBruker
Skrevet

Aha.. For noe styr, nei, da henter jeg den bare selv til uka :P

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan det. Mannen min henter pakker for meg hele tiden, går alltid bra. Nå har bi flyttet til et nytt sted, henter her å og det går bra.

Anonymous poster hash: b3f21...da5

Gjest Hayati
Skrevet (endret)

Vi har skrevet under fullmakt som de har i arkivet på posten slik at vi kan hente hverandres pakker hvis det passer seg slik, at han f.eks skal innom post i butikk etter jobb.

Endret av Hayati
AnonymBruker
Skrevet

Vi har skrevet under et sånt skjema på posten slik at vi kan hentes hverandres pakker hvis det passer seg slik, at han f.eks skal innom post i butikk etter jobb.

"Et sånt skjema" kalles gjerne "fullmakt".

Anonymous poster hash: 27eae...ae5

Gjest Hayati
Skrevet

"Et sånt skjema" kalles gjerne "fullmakt". Anonymous poster hash: 27eae...ae5

Jepp, kom ikke på det pga ammetåke, men retter det opp nå. Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, kom ikke på det pga ammetåke, men retter det opp nå. Takk :)

Takk. Det var snilt av deg. :)

Anonymous poster hash: 27eae...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Posten har nylig endret det med pakkehenting, og at man alltid på vise legitimasjon. De som har hentet pakke for andre har truffet ansatte som har vært sløve. (Har selv vært borti det) Det er bare brev som er for store som kan hentes av andre enn deg selv nå. Vet ikke hvor strenge alle postkontor er på det, men det er sånn det er i prinsippet.

Og, selv om pakka praktisk talt får plass i postkassa, har ingenting å si. Forskjellen på en pakka og et brev, er at pakka har sporingsnummer og hvis den blir borte, kan man få erstatning. Hvis man sender noe som er verdt en del, som en ring, kan man sende den som brev fordi den får jo så klart plass i en postkassa, men man gjør ikke det, fordi hvis den blir borte, har ikke posten noe ansvar for den, og du har ikke rett på erstatning. Bare for å gjøre det klart.

Anonymous poster hash: b351b...a66
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har opplevd å få pakker som kan spores i postkassa :) mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...