AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Jeg har ei hunnkatt på 2 år som tar med seg mus inn gjennom luka si. Noen ganger spiser hun den opp eller så legger hun den fra seg inne i huset. Dette skjer som regel på natten så vi ser ikke at hun kommer inn med den. Har hørt at man skal ta katten ut med musen i munnen for at de skal skjønne at musen ikke skal inn. Men det er litt vanskelig i vårt tilfelle. Noen som har tips for at hun skal slutte med dette?Anonymous poster hash: ce74e...df3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Flink pus du har Til problemet; Du kan enten prøve å ha henne inne på natten eller stenge luken så hun ikke kommer inn med fangsten sin Anonymous poster hash: 528b6...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 enten så får du hindre at katten går inn og ut av luka som hun vil eller leve med det. katten din er kjempeflink! Anonymous poster hash: 0edf4...d04 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Vi stengte luka i natt og hadde henne inne. Det ble ville protester og tilslutt måtte vi bare åpne luka igjen. Er dette noe jeg skal fortsette med hver kveld til hun aksepterer at den er lukket på natta?Anonymous poster hash: ce74e...df3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Vi stengte luka i natt og hadde henne inne. Det ble ville protester og tilslutt måtte vi bare åpne luka igjen. Er dette noe jeg skal fortsette med hver kveld til hun aksepterer at den er lukket på natta?Anonymous poster hash: ce74e...df3 Se på katten som et barn.Om man gir etter for protestene, selvfølgelig vil hun da fortsette med det for å få vijen sin Anonymous poster hash: 2f659...839 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Vi har hatt problemer med at hun tisser på dørmatta hvis det er noe hun er misfornøyd med. Er redd hun skal begynne med det igjen :/Anonymous poster hash: ce74e...df3
Sphynx Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Vi har hatt problemer med at hun tisser på dørmatta hvis det er noe hun er misfornøyd med. Er redd hun skal begynne med det igjen :/Anonymous poster hash: ce74e...df3 Mange barn som driver med det også...
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #8 Skrevet 4. juli 2014 Siden katter er nattedyr, så bør de få være ute om natta så sant det er mulig. Anonymous poster hash: 3eac8...d27
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #9 Skrevet 4. juli 2014 Siden katter er nattedyr, så bør de få være ute om natta så sant det er mulig. Anonymous poster hash: 3eac8...d27 Det er bare tull. En myte. Anonymous poster hash: 2f659...839 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Vil nødig stenge henne ute uten at hun har mulighet til å komme inn igjen. Anonymous poster hash: ce74e...df3 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Det er en gave Du burde vise litt takknemelighet ovenfor katten som har fanget en mus og gir deg som en gave til deg 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #12 Skrevet 4. juli 2014 Det er en gave Du burde vise litt takknemelighet ovenfor katten som har fanget en mus og gir deg som en gave til deg Ofte har hun spist opp musa så da er det ikke noe gave til meg akkurat....Anonymous poster hash: ce74e...df3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #13 Skrevet 4. juli 2014 Siden katter er nattedyr, så bør de få være ute om natta så sant det er mulig. Anonymous poster hash: 3eac8...d27 Det er en myte ja. De jakter i skumringen, ellers vil de gjerne være inne om natten. Det er også det tryggeste for katten. Anonymous poster hash: 7fb6c...038 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #14 Skrevet 4. juli 2014 Har samme problem her. Bare at her er det også fugl. Levende fugl. Gjennom luka. Og levende mus. På natta. Ikke gøy. Men det er ikke ofte nok til at jeg gjør noe med det. Trøst deg med at katter blir tregere jegere jo eldre de blir. Anonymous poster hash: 0d983...a97
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #15 Skrevet 4. juli 2014 Det er bare tull. En myte. Anonymous poster hash: 2f659...839 Det tror jeg ikke. Utekatter liker mørket fordi de lettere kan gjemme seg. Anonymous poster hash: 64fde...6cd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #16 Skrevet 4. juli 2014 Det tror jeg ikke. Utekatter liker mørket fordi de lettere kan gjemme seg. Anonymous poster hash: 64fde...6cd Du får tro hva du vil, men jeg VET at dette er en myte. Som skrevet over, de liker å jakte i skumringen, men de liker å være inne om natten, samt at det er det tryggeste for katter. De fleste påkjørsler av katter skjer om natten. Anonymous poster hash: 2f659...839
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #17 Skrevet 4. juli 2014 Siden katter er nattedyr, så bør de få være ute om natta så sant det er mulig. Anonymous poster hash: 3eac8...d27 Om mulig? Håper du ikke ser på det som mulig å la katten være ute om natten på vintertid i bitende kulde også? Anonymous poster hash: 2f659...839
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #18 Skrevet 4. juli 2014 Du får tro hva du vil, men jeg VET at dette er en myte. Som skrevet over, de liker å jakte i skumringen, men de liker å være inne om natten, samt at det er det tryggeste for katter. De fleste påkjørsler av katter skjer om natten. Anonymous poster hash: 2f659...839 Det gjelder ikke min katt. Hun er som oftest ute om natten av fri vilje. Hun er livredd for biler, så det bekymrer meg ikke. Anonymous poster hash: 64fde...6cd
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #19 Skrevet 5. juli 2014 Har samme problem her. Bare at her er det også fugl. Levende fugl. Gjennom luka. Og levende mus. På natta. Ikke gøy. Men det er ikke ofte nok til at jeg gjør noe med det. Trøst deg med at katter blir tregere jegere jo eldre de blir. Anonymous poster hash: 0d983...a97 Er til tider levende mus her inne også. Dette skjer flere ganger i uka så nå er det uholdbart. Huff :/ TSAnonymous poster hash: ce74e...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå