AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Hei! pappaen til ungen vår skulle hatt hun 2 uker i ferien pga det er pliktg og han skulle hatt hun denne helgen som kommer nå, men nå skal han plutselig til syden så han sa at han ikke kunne ha henne da eller i ferien. Hun har ferie i 4uker. Jeg lurte da på om dette er lov? Og ikke for å være grisk elns, men må han betale noe for at jeg skal ha henne hele ferien. Høres litt rart ut. Men vil jo at hun skal få tid med pappaen sin i ferien også. Anonymous poster hash: be037...3ec
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Du får avtale et snarlig møte med familievernkontoret, ts. Det praktiske dere foreldre imellom er nå en ting - viktigere er at barnet her får endret rutiner brått og plutselig, og det er ikke noe bra. Dersom faren ikke gidder ha henne i ferien så får avtalen heller si det, så slipper barnet skape seg noen forventninger. Anonymous poster hash: e0278...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Oki.. så neste sommer så får jeg bare prøve og gjøre det sånn at han ikke har hun i det hele tatt? Og visst han vil ha henne i ferien så skal han få lov?! Anonymous poster hash: be037...3ec
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Oki.. så neste sommer så får jeg bare prøve og gjøre det sånn at han ikke har hun i det hele tatt? Og visst han vil ha henne i ferien så skal han få lov?! Anonymous poster hash: be037...3ec Nei. Dere skal avtale på forhånd hvem som skal ha ungen når slik at dette er forutsigbart for barnet. Det er godt mulig han skal betale deg noe ettersom du sørger for ungen når det var han som opprinnelig skulle det. Dersom han er en god foreldre er det bra for ungen å ha kontakt med far. Dere skal legge barnets beste til grunn, ikke egene ønsker. Anonymous poster hash: 2c663...1cf
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Skal du ha betalt for å ta deg av barnet ditt? Men manglende oppfølging av samværsavtale utløser annen bidragsplikt. Misforstå meg rett: dersom dere hadde avtalt hvilke uker han skulle ha så er det forferdelig ufint av han å gå fra det. Han har ikke lov, men det finnes jo lite sanksjoner. Foreslår også familievernkontoret - og jeg anbefaler sterkt at du forteller far at barnet er begges ansvar. Siden han ikke kan ta dette ansvaret seriøst må ferie og vanlig samvær utgå. Jeg aner ikke hvordan man setter makt bak et slikt krav.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Og kommentar som: Skal du ha betalt for å ta deg av barnet ditt er tåpelig og det sårer. Han lurer seg unna alt. Eneste gangen han skjønner han har en unge er når han må betale litt for henne i mnd. Men jeg trudde bare han ikke kunne si.. Vil ikke ha hun i ferien pga jeg skal på ferie.. så etter ferien så kan han ha henne annen hver helg. Anonymous poster hash: be037...3ec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå