Gå til innhold

Bryllupsgave i form av fotograf?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min skal i bryllup til en ganske nær venn av han. Kjæresten min jobber som fotograf og har blitt spurt om å ta bryllupsbildene etter vielsen, noe han sa ja til for å være hyggelig. Han synes alikevel det er en veldig stor jobb ettersom det tar krefter å være på "jobb" for så å skulle være gjest resten av tiden. Det vi lurer på er om det er ok å gi fotograferingen i bryllupsgave? Det sparer åaret for mange tusen kroner, og det er jo tross alt de som har bedt om tjenesten. Vi har heller ikke god råd, og synes det blir litt voldsomt å både skulle stille opp såpass mye i tillegg til å gi full gave. Har noen noen tanker om dette? Jeg forstår at om man har greit med penger er det kanskje ikke noen problemstilling i det hele tatt, men det har absolutt ikke vi! I tillegg føler ikke jeg at jeg kjenner bruden særlig godt. De er vel et såkalt "vennepar" men dette har gått fort og vi treffer de veldig lite. Fordi det er en barndomsvenn av sambo ønsker han som sagt å stille opp. Vi tenkte evt. Å gi en mindre symbolsk gave ved siden av..

Sarah

Anonymous poster hash: 0d54d...41f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville gitt det som gave, ja! Men kanskje greit å si i fra på forhånd at det blir gaven, og lage/kjøpe et fint kort med det i teksten. Trenger ikke noen ekstragave!

Anonymous poster hash: 6cebd...5f4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres fint ut at fotograferingen blir gaven. Jeg ville i alle fall ikke forventet noe mer! :)

I vårt bryllup var middagen en gave fra venner av oss som er kokker (vi kjøpte inn råvarene, de lagde maten), og musikk til festen var en gave fra en venn som var trubadur. Vi var uendelig glade for at de hadde lyst til å bidra til dagen vår på denne måten, og det var jo den beste gaven vi kunne fått! :)

Anonymous poster hash: 2ab3f...6ac
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å så bra! Vi er litt redde for å virke sære. Vil jo absolutt ikke det! Men paret har også laget en outragous ønskeliste med dyre gaver, så det blir litt enten eller..

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Det er en fantastisk fin gave, den er jo verd en god del, så det syns jeg ikke dere skal ha dårlig samvittighet for i det hele tatt :)

Skrevet

Hvis dere skal gi en symbolsk gave ved siden av ville jeg vurdert å skrive at de fikk et bilde i etterkant evt! Ellers er det mer enn nok gave i seg selv! Fotograf er DYRT!

Gjest Ciegus
Skrevet

Selvfølgelig er det gave nok! :)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor har du laget to tråder om akkurat det samme?

Skrevet

I mine øyne er det "godkjent" som gave. Kanskje de kan få et bilde i etterkant? Jeg aner ikke hvor mye det koster en fotograf å trykke opp et bilde, for alt jeg vet kan det bli en kjempedyr gave, men hvis det koster ham en hundrelapp eller to ville i alle fall jeg satt stor pris på det.

Som en over her skriver, jeg ville sagt fra om det på forhånd, og selvfølgelig kjøpt kort og skrevet det der.

Av ren nysgjerrighet, hvor dyre er outrageous dyre gaveønsker?

AnonymBruker
Skrevet

I mine øyne er det "godkjent" som gave. Kanskje de kan få et bilde i etterkant? Jeg aner ikke hvor mye det koster en fotograf å trykke opp et bilde, for alt jeg vet kan det bli en kjempedyr gave, men hvis det koster ham en hundrelapp eller to ville i alle fall jeg satt stor pris på det.

Som en over her skriver, jeg ville sagt fra om det på forhånd, og selvfølgelig kjøpt kort og skrevet det der.

Av ren nysgjerrighet, hvor dyre er outrageous dyre gaveønsker?

mulig det bare er i mine øyne.. men når de ikke har skrevet en koslig invitasjon, og laget en "bryllupsside" hvor det ikke engang står "velkommen i bryllupet" eller "vi gleder oss til å se deg" men har laget 3 sider ønskeliste med lister hos 4 eksklusive butikker, samt at alle ønsker er fra 800kr og oppover så blir jeg litt satt ut. iallfall når endel folk kommer alene og ikke har så god råd!

Skrevet

mulig det bare er i mine øyne.. men når de ikke har skrevet en koslig invitasjon, og laget en "bryllupsside" hvor det ikke engang står "velkommen i bryllupet" eller "vi gleder oss til å se deg" men har laget 3 sider ønskeliste med lister hos 4 eksklusive butikker, samt at alle ønsker er fra 800kr og oppover så blir jeg litt satt ut. iallfall når endel folk kommer alene og ikke har så god råd!

"Ikke har skrevet en koselig invitasjon"? Har dere ikke fått en invitasjon? Bare muntlig invitasjon/e-post eller noe sånn?

Du er ikke alene om å reagere på det. Ønskeliste fra 800 og oppover er galskap. Det virker som brudeparet er veldig fokusert på seg selv og sine egne behov og ønsker, så det skulle ikke forbause meg om de i tillegg til gratis fotografering også forventer gave. Med bare så dyre ønsker ville ikke jeg vært fristet til å kjøpe gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...