Gå til innhold

Litt oppklaring rundt proteiner takk!

Minmy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser at det finnes endel tråder ang. proteintiskudd her inne. Jeg har i det siste fundert på om jeg får i meg nok proteiner, men har ikke blitt spesiellt mye klokere av det som står her inne.

Jeg forstår vitsen med proteintilskudd når man trener, men når man som meg trener ytterst lite, hvordan virker proteiner da?

Er det så at om man ikke trener, men tar litt proteintilskudd i ny og ne, blir det lettere å gå ned i vekt?

Leste nemlig det et sted her inne også...

Noen som kan forklare dette for meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady-M

Nei, trener man ikke spesielt mye, er det ikke noe poeng å ta proteintilskudd. Da får man nok proteiner gjennom maten. Man går ikke ned i vekt av proteiner. Det er kalorier i det også. Hvis en får proteinoverskudd, legger det seg som fett som alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel
Man går ikke ned i vekt av proteiner. Det er kalorier i det også. Hvis en får proteinoverskudd' date=' legger det seg som fett som alt annet.[/quote']

Sant, men proteiner gir metthetsfølelse, så om man tar proteintilskudd spiser man kanskje mindre, og det kan jo bidra til vekttap. Men jeg er temmelig overbevist om at det ikke er en god måte å gå ned i vekt på - det beste er å legge om kostholdet og begynne å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Enig med Lady-M her! I tillegg inneholder proteintilskudd en god del energi/kalorier, så noen effektiv slankemåte er det IKKE, annet enn for lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...