AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Går med skilsmissetanker og lurer litt på hva som er vanlig i forhold til samvær. Vårt barn er 15 mnd. Satser på at det blir en 50-50 fordeling. Det er vel sånn de første 2-3 årene at barnet normalt bor hos mor (jeg er mor)? Men hvordan organiseres normalt samvær med far? Han bør jo treffe barnet ofte, helst uten innblanding fra min side (det er foreløpig dårlig stemning mellom oss). Barnet skal i barnehage fom august. Anonymous poster hash: e860e...ffa
Gjest Maman Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 En jeg kjenner (far) har ungen sin hver onsdag og annenhver helg. Hatt det slik siden ungen var ett år. I ferier o.l.avtaler de fra gang til gang uten faste regler.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Vår bli tre i slutten av året og er skikkelig pappadalt, så jeg ser for meg en 50/50 løsning der vi bytter hver torsdag og mandag (henter torsdag i bhg/leverer mandag morgen/henter mandag ettermiddag og leverer i bhg torsag morgen). Synes en hel uke om gangen vekk fra mamma/pappa er mye når de er så små. Aner ikke om det vil fungere for barnet, så vi må bare se om vi heller har en hel uke hver, eller om det er bedre med 60/40 el. Jeg vet at far ønsker 50/50 i hvert fall. Anonymous poster hash: 500b2...987
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Vår ordning syntes jeg er veldig grei. Pappaen henter hun i barnehagen hver ons og leverer torsdag, henter annenhver fredag og leverer mandagen derpå.Anonymous poster hash: e8f7f...f42 1
Peter007 Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Går med skilsmissetanker og lurer litt på hva som er vanlig i forhold til samvær. Vårt barn er 15 mnd. Satser på at det blir en 50-50 fordeling. Det er vel sånn de første 2-3 årene at barnet normalt bor hos mor (jeg er mor)? Men hvordan organiseres normalt samvær med far? Han bør jo treffe barnet ofte, helst uten innblanding fra min side (det er foreløpig dårlig stemning mellom oss). Barnet skal i barnehage fom august. Anonymous poster hash: e860e...ffa Jeg mener det hele er avhengig av forholdet mellom barnet og far. Og ikke minst hvilket forhold han ønsker. Jeg ser altfor ofte at mor står i veien for samvær mellom barn og far. Du virker ha et fornuftig syn på dette. Du for unnskylde meg utrykket, men det finnes altfor mange såkalte bitcher som skal straffe far for noe de er sinte på han for. Dette kan de lettest gjøre ved å sette barnet opp mot far. Avsnittet over vil sikkert bli møtt med motargumenter, ja det finnes fedre som ikke ønsker være fedre, men det forsvarer ikke oppvigle barnet til å tenke negativt om sin far. Det hele henger også sammen med dagens støtte og bidragsordninger der lite samvær med mor gir mer bidrag. For stort samvær av far gir ikke overgangsstønad o.l. Altså økonomisk spørsmål som er roten til mye vondt. Jeg ser heller ikke noen problemer at dere har delt bosted 50/50 i dag. Far er ikke i utgangspunktet ikke noe dårligere til å ta seg av barnet. Dette selv om han kan gjøre detaljer annerledes enn mor.
Gjest Magdalene Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Vår bli tre i slutten av året og er skikkelig pappadalt, så jeg ser for meg en 50/50 løsning der vi bytter hver torsdag og mandag (henter torsdag i bhg/leverer mandag morgen/henter mandag ettermiddag og leverer i bhg torsag morgen). Synes en hel uke om gangen vekk fra mamma/pappa er mye når de er så små. Aner ikke om det vil fungere for barnet, så vi må bare se om vi heller har en hel uke hver, eller om det er bedre med 60/40 el. Jeg vet at far ønsker 50/50 i hvert fall.Anonymous poster hash: 500b2...987 Men er det en som skal få ha han hver helg da? Eller tenker jeg helt feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå