AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Jeg har 4 kattunger som nå er 7 uker, snart 8. Og de kan enda ikke spise selv, de går på do overalt, er overalt. Finnes det noen gode råd for å lære de til å bli husrene, ikke spise på ledninger og ikke være alle steder, også da ikke minst hvordan får jeg de til å spise vanlig eller når kommer dette?Anonymous poster hash: 0150f...0f4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 + mor tar med mus/ fugler inn vinduet på soverommet og div, og jeg er ikke så interessert å ha det i hus. -glemte skrive dette over 😫😫Anonymous poster hash: 0150f...0f4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Hold mor inne. Det er hun som skal lære kattungene å spise og gå på do. Det gjør de ved å observere og gjøre som henne. Om det ikke hjelper å lukke vinduet for å holde henne inne og de fortsatt ikke spiser eller går på dokasse må du begrense området de går på til ett eller to små rom. Badet eller et ekstra soverom til de lærer at det er kattekassen de skal tisse og bæsje i. Anonymous poster hash: b93b4...e4e 2
Djungelvrål Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Moren lærer dem å bli husrene ved å gå på do i sand ved siden av dem. Du kan ikke ha dem rundt i hele huset, du bør ha dem på et avgrenset område som f.eks i en gang. Hvis ikke moren er interressert i sine 7 uker gamle kattunger er det noe galt. Hun dier vel fremdeles?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 I tilfelle du ikke gjør det: Tørrmaten må først bløtes opp og moses. Anonymous poster hash: bbec0...08e
Meij Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Mine kattunger på 7 uker går på kattedoen og spiser mat, har gjort d i ukesvis.. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Mine kattunger på 7 uker går på kattedoen og spiser mat, har gjort d i ukesvis.. Lykke til! Dette var jo hjelpsomt? Uansett. Jeg har passet en del kattungekull opp gjennom årene pga av min dumme mamma som nektet å sterilisere katten sin. Det stemmer det andre sier om at du burde ha de på et avgrenset område med mat, sovested og kattedo. Hold mor inn. Hun vil da etterhvert begynne å gå på kattedoen, sånn at ungene ser det og lærer av henne. Sørg for at kanten på kattedoen til ungene ikke er for høy. Kjøp mat spesielt for kattunger, vanlig kattemat er som regel i for store biter. Legg de i litt bløtt i starten. Anonymous poster hash: ad3a3...3dc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Og som nevnt utallige ganger tidligere, kattemor bør uansett holdes inne når hun har små unger, for hun kan bli drektig med en gang igjen. Ikke slipp henne ut før hun er sterilisert. Anonymous poster hash: d222a...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #9 Skrevet 3. juli 2014 Hvor er kattemor inne i bildet? Jeg fikk en kattunge da den var 8 uker, og da var de renslig. Ja, jeg vet de bør være 12 uker, men det er ikke alltid det blir sånn. Alle kattungene var renslig før uke 8, og hadde da brukt kattedoen i et par uker. Tror kattungene ser på hva kattemoren gjør. De ser hvordan kattemor går på do, og de ser hvordan kattemor spiser og drikker. Det er også et instinkt i katter at de dekker over bæsj og tiss med jord eller kattesand... Kattungen har, helt siden den kom hjem til meg, gått do selv, og spist og drukket selv. Den er også veldig renslig og vasker seg selv med tungen hele tiden. Har aldri hatt noen ulykke med den, for de går alltid på kattedoen. Jeg husker kattemor var inne med kattungene hele tiden de gangen jeg var på besøk der, og kattungene var tidlig ute med å gå på kattedo og å Anonymous poster hash: 6862f...3a1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #10 Skrevet 3. juli 2014 + mor tar med mus/ fugler inn vinduet på soverommet og div, og jeg er ikke så interessert å ha det i hus. -glemte skrive dette over Anonymous poster hash: 0150f...0f4 Du burde holdt kattemor inne til kattungene hadde lært seg å gå på do og å spise/drikke, men nå er kattungene så store at jeg vet ikke. Prøv å holde kattemor inne og sett fra kattedoen på et fast sted? La kattungen se hvordan kattemor går på do og spiser/drikker? Anonymous poster hash: 6862f...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå