AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Hei! Jeg håper at dere kan svare meg på følgende: Det høres dumt ut JA, men det å vite om Loreal forvirrer meg totalt. De har såkalte hovedkategorier, "Luxe", "Professional", "Consumer", "Active Cosmetics", og "Body Shop" . Under hvert av de er det alle VERDENS merker (Bortsett fra Nivea og Palmolive liksom) som Kerastase, Garnier, Biotherm osv. Hvorfor er alle disse merkenavnene listet på Loreals EGEN HJEMMESIDE? De kan da umulig eie disse merkene, da forbrukere flest mener jo at Loreal er et merke for seg selv. Kan noen som har peiling på dette forklare meg hvorfor Loreal nevner så mange andre merker under sin hjemmeside? Hva er egentlig konseptet deres? På PR - avdelingen deres vet jeg f.eks at de ansetter PR-folk som skriver om LÓreal Research for Biotherm produkter... Men skjønner det ennå ikke helt ... :S En takk fra Nysgjerrigper Anonymous poster hash: 64f01...a92
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Legg gjerne ved kilder på det du forklarer sånn at jeg kan lese mer ) Anonymous poster hash: edc18...87b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 L'Oreal eier disse merkene. Enkelt og greit. Hvert av merkene er opprinnelig egne firmaer med sine egne målgrupper og trofaste fanskare, men er i ettertid kjøpt opp av L'Oreal, så noe av inntektene havner til syvende og sist i L'Oreals lommer. Anonymous poster hash: d98fc...c11 2
Adhara Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Det er som AB rett over meg her sier, L'oreal eier alle disse merkene
Tibbie Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Ja. L'oreal er ikke nødvendigvis gründere av alle merkene, men de er et stort selskap som eier mye. Det er ikke så lenge siden de kjøpte The Body Shop, noe som fikk mange til å reagere. L'oreal er en av verstingene når det kommer til dyretesting. Body Shops merkevare er at de ikke tester på dyr. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå