Gå til innhold

Er det kjedelig å være voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 år, ferdig etablert med utdanning, jobb, mann og barn i boks. Jeg kjeder meg sånn! Jeg har aldri hatt noen spesielle hobbyer eller interesser, så livet består kun av barna mine. Som jeg elsker, men føler jeg svinner hen.

Dere som er etablerte, kjeder dere dere? Evt hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 00fb2...08b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 27. Ellers på akkurat samme sted i livet som deg. Har mann, barn, hus, jobb, stasjonsvogn. Jeg hadde en jævlig barndom, og en middels kjip ungdomstid. Rndelig føles det som at livet smiler til meg! Jeg nyter hvert sekund, og kjeder meg ikke nei. Er heller av den formening at dagene går alt for fort :-)

Anonymous poster hash: 13ab0...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det eneste kjedelige med å være voksen er at jeg må bestemme hva vi skal ha til middag hver dag. For meg er det veldig likt det AB#2 skriver, selv om jeg er alenemamma. Synes det er deilig å være voksen og jeg nyter dagene med barnet mitt.

Anonymous poster hash: 0ab89...77d
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg elsker å være voksen! Hadde en helt grei barndom, men foreldrene mine kranglet alltid og vi hadde aldri nok mat. I tillegg glemte mamma ofte å sende med riktig utstyr til f.eks skidager og gym, og hun var aldri den som hadde med kake på skoleavslutningen (hvis hun i det hele tatt kom).

Nå er jeg voksen og har mann og barn. Ting som er viktig for meg er at barna har rent og fint gymtøy, moderne ski og en sunn og stor matpakke. Dette er kanskje ting som er en selvfølge for de fleste, men for meg er det helt magisk å kunne gi barna mine den aller beste oppveksten. Jeg lever rett og slett drømmelivet! Drømmelivet mitt er noe som garantert er kjedelig i andres øyne. Mann, unger, hus, hytte og bil liksom.

Hvis du kjeder deg så burde du få en hobby. Anbefaler løping, det driver hvertfall mannen min med og det gjør underverker for humøret hans! Etterhvert ble han så god at han begynte med maraton, og drømmen hans er å løpe N.Y maraton.

Edit: skrivefeil

Endret av Angstkvinnen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk geocaching for et rikere liv. Uten det hadde jeg kjedet meg også!

Anonymous poster hash: 748a0...70c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjedet meg mye mer da jeg var ungdom, og ikke hadde penger til å gjøre noe, ei heller fikk lov til å gjøre noe.

Hovedproblemet mitt nå er å få tid til alt jeg har lyst til å gjøre ;)

Du er jo helt fri til å ta opp hobbyer? Jeg trener mye. Kampsport, styrke, løping, fjellturer, yoga, etc. Yoga kan du jo til og med gjøre hjemme etter ungene er i seng, og de kan være med på fjelltur. Ta dem med ut og lek hinderløype i skogen.

Ellers bruker jeg mye tid på

- lesing

- matlaging, elsker finne og prøve nye oppskrifter. Ungene kan være med på kutting og røring og smaking.

- pianospilling

- puslespill

- soduko/kryssord/kakuro

- brettspill (masse gøye spill som ungene kan være med på, eller bare med mannen etter ungene er i seng)

- tv og meningsløs nettsurfing ;)

Det er jo så mye gøyt man kan gjøre, det er da ingen grunn til at du skal sitte og kjede deg bare fordi du er voksen?

Anonymous poster hash: 15f53...85c
  • Liker 1
Gjest Timber
Skrevet

Skaff deg hobbyer. Det må jo finnes noe du liker å gjøre. Både innendørs og utendørs.

Siden jeg ikke er etablert med kone og barn, har jeg kanskje ikke stemmerett, men dette med å kjede seg trur jeg går ofte mer på person enn om man er etablert eller ikke. Selv har jeg vel aldri kjedet meg etter jeg fylte 7 eller noe, siden jeg alltid har noe å gjøre og mange interesser.

Skrevet

Jeg tenker som så, at det å kjede seg er til for noe. Vi lærer barn at de har godt av å kjede seg litt av og til, fordi det får frem kreativiteten i dem,mogleg evnen til å finne på noe de synes er gøy.

Dette gjelder i aller høyeste grad også for voksne! Og jeg har alltid ment at voksne som kjeder seg, velger det selv! Vil du ikke kjede deg? Finn på noe! Kun du kan gjøre dagene dine mer interessante.

Er selv 40, voksen, med mann og bar, og kjeder meg sjelden. Koser meg med dagene som familie, og finner på ting hvis jeg kjeder meg og ikke ønsker å kjede meg litt. ;)

Finn deg en interesse eller fler, noe må jo interessere deg?

AnonymBruker
Skrevet

Er 27, mann, har kjæreste, er sterilisert, hadde en 4400 kilometer lang sykkeltur (The Great Divide) som sommerferie forrige år og i år stikker vi til Bali for å surfe. Har yoga to ganger i uka og tar et par tre sykkel eller kajakkturer i tillegg. Bor sentralt i en liten leilighet og er godt fornøyd med det, og ellers går dagene med til å lage oss et par tre skikkelig gode måltider i uka, jobb og dataspill/film.

Kunne knapt hatt det bedre.

Anonymous poster hash: 5f35a...f38
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å være voksen!

Oppveksten min var grei nok. Men nå kan jeg i mye større grad velge bort aktiviteter og mennesker som føles negative. Som barn ble man tvunget til å omgås ubehagelige klassekamerater (gå på skolen selv om mobbing var utbredt) og foreldrene bestemte klær, mat, pengeprioriteringer osv.

Jeg kjeder meg overhodet ikke. Føler det er så mye jeg ikke rekker. Har to barn som begge begynner å ha hobbyer, jeg studerer litt "på si" (det er jo så mye spennende å lære om), leser, trener, har diverse hobbyprosjekter og tar kurs av og til så jeg lærer nye teknikker. I helgene kommer vi oss ut i skogen eller til fjells hele familien.

Jeg rekker ikke å se vennene mine så ofte som jeg skulle ønske, derfor arransjerer jeg innimellom litt større sammenkomster "bare fordi", gjerne en type temafest.

Anonymous poster hash: 6b3b2...eec
Skrevet

Kom deg ut litt :) Trening, tur , hobbyer etc. Noe å gjøre utforbi husets 4 vegger er meget viktig. Kvelder med venninner. Man trenger ikke ta den helt ut. ER gift og har to barn. Når de var små var man litt mer låst, men nå er mine i skolealder så man få rtid til så mangt mer :)

Skrevet

Jeg er 30 år, ferdig etablert med utdanning, jobb, mann og barn i boks. Jeg kjeder meg sånn! Jeg har aldri hatt noen spesielle hobbyer eller interesser, så livet består kun av barna mine. Som jeg elsker, men føler jeg svinner hen.

Er selv 28 år, vi fikk vårt første barn i fjor høst. Ganske etablert med leilighet som vi nå selger for å flytte inn i hus vi har kjøpt. Ting er på stell.

Tror jeg aldri har hatt det bedre egentlig, økonomisk frihet til å gjøre det man vil stort sett føler jeg. Grunnen til at jeg ikke kjeder meg er at jeg har noen hobbyer og ting å drive med på fritiden. Bruker ofte en dag på fisking, eller noen timer her og der når det er tid til det :) Kommer jeg meg ut i frisk luft, naturen og samtidig får jeg kanskje en god matfisk jeg kan ta med hjem. Utover fisking så syns vi det er artig med mat og eksperimenterer og bruker en del tid på dette.

Jeg har lyst til å kjøpe meg en kajakk så jeg kan komme litt mer utpå sjøen og finne gode fiskeplasser samtidig som jeg får trening :P Livet er ikke kjedelig føler jeg, men man må finne på noe å gjøre og ikke bare sitte i sofaen foran TV'n eller med laptopen i fanget.

AnonymBruker
Skrevet

30 år, med mann og barn. Kjeder meg aldri, har for lite tid til alt jeg vil holde på med. Har et par hobbyer, og ellers skulle jeg gjerne vært mer sammen med venninner og familie. Og trent mer. Elsker å være voksen, og 30 år! Så trygg på meg selv, og har alt på stell.

Anonymous poster hash: 4f9ea...b8a

AnonymBruker
Skrevet

Så om jeg skal tolke dette riktig for og være voksen må man være etablert med mann\kone og barn ?

Anonymous poster hash: 2d0aa...734
Skrevet

Så om jeg skal tolke dette riktig for og være voksen må man være etablert med mann\kone og barn ?

Anonymous poster hash: 2d0aa...734

Ingen som har sagt noe om det?

Gjest BræikingBæd
Skrevet (endret)

Jeg hadde kjedet meg om livet mitt kun bestod av barn og forpliktelser uke inn og uke ut, ja.

Eksempelvis kan jeg kose meg stort hjemme nå med baby, men det er like mange dager hvor jeg faktisk synes dagens største plan om å "kjøpe råkostjern og lage gulrotmos til ungen" ikke akkurat er en spennende aktivitet.

Men jeg har brukt livet frem til jeg var 32 på alt annet enn sånt, så da overlever jeg fint det. Dog er det uaktuelt for meg å bedrive med Familie A/S i uoverskuelig fremtid uten andre aktiviteter på siden.

Få deg en interesse eller to som er utenfor huset og uten unger/mann :)

Endret av BræikingBæd
Skrevet

Jeg elsker å være voksen. Har mann, men ikke barn. Er så glad for at jeg er voksen og selvstendig og mye mer selvsikker enn da jeg var ung. Syntes ikke det var lett å være barn.

Kan være lei og i dårlig humør som i alle aldre, men kjeder meg aldri. Er jo bare så glad for at jeg f.eks har fri.

Skrevet

JA.. Jeg kjeder meg. Er 31, har småbruk, mann, barn og masse dyr, så det er ikke det at jeg ikke har nok å gjøre, men det er så rutine at jeg føler jeg lever livet på autopilot. Jeg overlever hverdagen med at jeg dagdrømmer at jeg er en slags kvinnelig utgave av Jason Bourne :ninja: Av og til når jeg jogger i skogen lever jeg det litt ut, gjemmer meg fra fiktive agenter og spurter superkjapt mellom trærne og sånt :icon_lol:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...