Gå til innhold

Hva skal du handle/har du handlet for Taxfree-kvoten din i sommer?

pluttipott

Anbefalte innlegg

Hva skal du handle/har du handlet for Taxfree-kvoten din i sommer?

Jeg skal handle 4 flasker vin (2,8 liter), og 1,7 liter likør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tuppesjura

4 flasker vin er 3 liter, og du får da med deg kun 1,5 liter likør, om du dropper tobakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vinflasker er 750 ml som nevnt. Men likør opp til og med 22 prosent går også som vin, så du kan i grunn ta med deg 4,5 liter likør.

Anonymous poster hash: b9ddd...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder dere svare på det tråden spør om, eller? :) så kan folk få passe på sin egen kvote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok med 1 flaske vin og en halvflaske cognac. Hadde ikke bruk for mer, og hysterishopper ikke bare fordi noen har bestemt at det er lov til å handle mer. Kunne muligens handlet en flaske vin til i julegave, hvis jeg hadde klart å oppdrive en ansatt på taxfreen som kunne veiledet meg litt, men jeg så ikke snurten av noen ansatte annet enn i kosmetikkavdelingen, så da handler jeg julegaven på polet en fredelig formiddag i høst/vinter istedet.

Anonymous poster hash: 3d991...b28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke bare en kvote for sommeren da, men en for hver gang en er ute og reiser.

Anonymous poster hash: 4073d...bbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Er så mye ute å reiser, så bruker aldri opp hele kvoten, men blir vel et par flasker god vin som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Har en kartongvin på handlelisten denne gang, skal på hyttetur senere i sommer.

Reiser mer enn jeg får drukket opp lageret, så kjøper aldri hele kvoten. Om jeg handler tax free så plukker jeg gjerne med meg et par av vinene som er på tilbud på Gardermoen og noen ganger en sixpack øl om jeg gidder bære/har plass i koffert. Gardermoen har jo et ganske standard utvalg da, så jeg går noen ganger i sprit/vinhandlere der jeg er for å kjøpe noe veldig lokalt eller spesielt for landet.

Neste reise går til Hellas da, med ouzo som spesialitet og relativt kjip vin så blir det nok bare sigg derfra. Kanskje jeg heller bør ta med tax free-vin fra Gardermoen inn i landet faktisk :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kjøpe en kartong vin (er vel 3 liter) + 6 øl? Men det blir vel 0,33 som man må handle da, og ikke 0,5?

Er litt usikker, så får tenke på det til den dagen jeg skal handle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare en kvote for sommeren da, men en for hver gang en er ute og reiser.

Anonymous poster hash: 4073d...bbb

Tror du jeg er dum? Tråden spør bare etter hva folk har tenkt å handle for kvoten sin I SOMMER, i ferien sin liksom. Tenk før du skriver, og svar heller på det tråden spør om enn å skrive unødvendige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kjøpe en kartong vin (er vel 3 liter) + 6 øl? Men det blir vel 0,33 som man må handle da, og ikke 0,5?

Er litt usikker, så får tenke på det til den dagen jeg skal handle :fnise:

Så lenge du handler innenfor 2 liter øl så går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte to flasker brennevin, fire flasker vin og 40 snusbokser da jeg var i DK i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker, men det blir røyk og kanskje noen øl jeg har smakt på. Pleier å ta med den ølen jeg liker best fra det landet jeg er i. Det er alltid nedtur når man smaker norskt øl igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har vært ute og reist to ganger så langt i sommer. Første gang kjøpte jeg 3,75 liter vin og andre gang kjøpte jeg 4,5 liter vin.

Anonymous poster hash: 56ba6...73c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper alltid "dobbel kvote" snus. En på vei ut og en på vei inn. Ikke lov da, men det driter jeg i.

Første reise: 1 liter cognac, to flasker prosecco og dobbel snus

Andre reise: En blanding av rom, baileys og prosecco tror jeg. Pluss dobbel snus.

Anonymous poster hash: 998bf...63a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handlet 1 liter Bacardi rom, 2.5 liter øl (3 Heineken og 2 Nøgne Ø IPA) og 10 bokser snus til en venninne :)

Anonymous poster hash: 9dcc2...00c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjokolade!!! Mmm... God sjokolade. Blir ikke så mye vin når man er gravid. Men neste sommer, da blir det nok en god cava eller to ;)

Anonymous poster hash: 71dcc...5fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...