Gjest auroravictoria Skrevet 2. juli 2014 #1 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Jeg har tittet litt på menyene og kaloriinnhold til Mc Donnalds etter jeg her en dag bestemte meg for å prøve en av deres burgere. Jeg bestilte meg fullkorn, kylling sandwitch og en smoothie uten sukker. Overaskende godt måltid. Og burgeren var under 300 kalorier. Ble mett av det hele. Jeg ser at Mc donalds har tenkt litt mer utenfor boksen og at de nå tilbyr sunnere menyer for de som tenker på helsa. http://www.mcdonalds.no/no/menu/mat_og_drikke/chicken-fish.html Jeg tenker faktisk at jeg ofte kommer til å handle lunsjen min der i blandt, og det kunne jeg aaaldri sagt før. Hater det "usunne" konseptet og er opptatt av sunn og næringsrik mat. Mye av maten de selger nå (kyllingwrapsen også) er faktisk mye sunnere enn annen mat som f.eks store baguetter med variert innhold eller mange av big bite menyene. Hva synes dere? Man trenger altså IKKE være usunn for å velge mc'ern en dag... Men tror det tar litt tid før de får endret stempelet sitt. Endret 2. juli 2014 av auroravictoria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Del Skrevet 2. juli 2014 De steker kjøttet i veldig usunn olje.. Anonymous poster hash: b5d07...451 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. juli 2014 #3 Del Skrevet 2. juli 2014 En salat har like mange kalorier som en burger pga dressingen og krutongene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest auroravictoria Skrevet 2. juli 2014 #4 Del Skrevet 2. juli 2014 En salat har like mange kalorier som en burger pga dressingen og krutongene. Det var ihvertfall frisk ren salat på den kyllingfileten jeg fikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. juli 2014 #5 Del Skrevet 2. juli 2014 Det var ihvertfall frisk ren salat på den kyllingfileten jeg fikk Det er allmennkunnskap at ren kylling og salat har lite kalorier så sant ikke kyllingen er stekt i mye olje, Men når det er mye dressing på og krutonger som også er stekt i olje så er en salat veldig kaloririk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest auroravictoria Skrevet 2. juli 2014 #6 Del Skrevet 2. juli 2014 Det er allmennkunnskap at ren kylling og salat har lite kalorier så sant ikke kyllingen er stekt i mye olje, Men når det er mye dressing på og krutonger som også er stekt i olje så er en salat veldig kaloririk. Ja, men jeg snakket ikke om salaten. Har ikke smakt den. Man kan jo selv velge hvilken meny man vil ha og jeg synes mange av menyene deres var sunne alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest auroravictoria Skrevet 2. juli 2014 #7 Del Skrevet 2. juli 2014 Det er allmennkunnskap at ren kylling og salat har lite kalorier så sant ikke kyllingen er stekt i mye olje, Men når det er mye dressing på og krutonger som også er stekt i olje så er en salat veldig kaloririk. Kan ikke si at jeg synes dette var så voldsomt kaloririkt? http://www.mcdonalds.no/no/menu/menu-detail.no.no.200056.html Hvis du tenker på cæsar salaten, er dette en kaloririk salat, og ser ingenting mer usunt mc donalds gjør, enn andre restauranter som serverer den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest auroravictoria Skrevet 2. juli 2014 #8 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Kan ikke si at jeg synes dette var så voldsomt kaloririkt? http://www.mcdonalds.no/no/menu/menu-detail.no.no.200056.html Hvis du tenker på cæsar salaten, er dette en kaloririk salat, og ser ingenting mer usunt mc donalds gjør, enn andre restauranter som serverer den. Edit. cæsar salat'n (http://www.mcdonalds.no/no/menu/menu-detail.no.no.200104.html) hadde faktisk enda mindre kalorier. Dette er den mest kalorifattige varianten av cæsar jeg har sett som selges "ute". Endret 2. juli 2014 av auroravictoria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. juli 2014 #9 Del Skrevet 2. juli 2014 Edit. cæsar salat'n (http://www.mcdonalds.no/no/menu/menu-detail.no.no.200104.html) hadde faktisk enda mindre kalorier. Dette er den sunneste varianten av cæsar jeg har sett som selges "ute". Ser ikke kaloriinnholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest auroravictoria Skrevet 2. juli 2014 #10 Del Skrevet 2. juli 2014 (endret) Ser ikke kaloriinnholdet Du må trykke på "ingredienser og allergi info" Nede under menyen Endret 2. juli 2014 av auroravictoria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. juli 2014 #11 Del Skrevet 2. juli 2014 Syns ikke en salat på 260 kalorier UTEN dressing er kalorifattig... Men sikkert lurere å kjøpe en burger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest auroravictoria Skrevet 2. juli 2014 #12 Del Skrevet 2. juli 2014 Syns ikke en salat på 260 kalorier UTEN dressing er kalorifattig... Men sikkert lurere å kjøpe en burger. Det er da vel ikke mc donalds sin feil om folk velger å gjøre salaten mer kaloririk med dressing? Jeg bruker aldri dressing, og synes denne salaten samt cæsar salaten på 170 kalorier er helt greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Del Skrevet 2. juli 2014 Man kan også velge grillet kylling, da slipper man oljen. Dressingen kommer i egen pose så du trenger ikke ha på alt, det er ganske mye i en. Salatene de selger i matbutikk er det rundt 400-500 kalorier i.Anonymous poster hash: 048a2...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ung tøff mann Skrevet 2. juli 2014 #14 Del Skrevet 2. juli 2014 McDonalds godt, barabambampa I`m loving it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #15 Del Skrevet 2. juli 2014 Gleder meg til utenlandstur snart. Da skal jeg besøke McDonald's hver dag og kjøpe en eske med 20 nuggets og dyppe hver bit i bbq-saus, og drikke en diger sjokolademilkshake til! NAM!!Anonymous poster hash: 45835...675 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyananas Skrevet 13. juli 2014 #16 Del Skrevet 13. juli 2014 Har selv jobbet på mcdonalds back in the days i 4 år og kjenner til avsolutt ALT av innhold i alt og hvordan maten tilberedes. Det er KUN friterte produkter som stekes i fett! (Selvfølgelig - derav fritert) dessuten lages ingenting av hemmelige ekstra usunne produkter. What you see is what you get: cæsar salat: salatblader, cherrytomat, grillet kylling, vanlig parmesan og krutonger og dressing er valgfritt. Mener det var en kampanje da jeg jobbet der om at en bigmac hadde like mye Kalorier som to brødskiver med smør og brunost.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 13. juli 2014 #17 Del Skrevet 13. juli 2014 Jeg bestiller noen ganger mc wrap med grillet kylling UTEN dressing, og drikker bonaqua til. Ikke ille for 59 kroner, og ikke spesielt usunt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #18 Del Skrevet 14. juli 2014 Gleder meg til utenlandstur snart. Da skal jeg besøke McDonald's hver dag og kjøpe en eske med 20 nuggets og dyppe hver bit i bbq-saus, og drikke en diger sjokolademilkshake til! NAM!!Anonymous poster hash: 45835...675 Enig! Eller.. Det var vel jeg som skrev dette! Uansett er det ikke lenge til nå!Anonymous poster hash: 45835...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #19 Del Skrevet 14. juli 2014 Har selv jobbet på mcdonalds back in the days i 4 år og kjenner til avsolutt ALT av innhold i alt og hvordan maten tilberedes. Det er KUN friterte produkter som stekes i fett! (Selvfølgelig - derav fritert) dessuten lages ingenting av hemmelige ekstra usunne produkter. What you see is what you get: cæsar salat: salatblader, cherrytomat, grillet kylling, vanlig parmesan og krutonger og dressing er valgfritt. Mener det var en kampanje da jeg jobbet der om at en bigmac hadde like mye Kalorier som to brødskiver med smør og brunost.. Det er jo ikke så enkelt som at man kan se hva noe består av mht saltinnhold og tilsetningsstoffer. "Grillet kylling" kan være så mangt, feks. Og kalorier er jo virkelig slett ikke det eneste parameteret for å avgjøre om noe er sunt og noe man vil ha inn i kroppen sin. Anonymous poster hash: f6d71...001 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babyananas Skrevet 14. juli 2014 #20 Del Skrevet 14. juli 2014 Det er snakk om vanlig frosset kyllingfilet fra prior som tines og stekes i en stekepose uten noen andre tilsetningsstoffer. Alle andre produkter som består av fler enn en ingrediens (blandingsprodukter med tilsetningsstoffer) er merket på samme måte som all annen mat kreves å være merket i Norge, så hvis man er SÅ opptatt av absolutt alt som er i feks en dressing eller i hamburgerkjøttet (som er fra gilde) så er det bare å spørre. Folk med allergier gjør det hele tiden. Da kan man jo få lese selv. Mcdonalds driver ikke og skjuler hemmelige ingridienser noen plass. Lol Det er jo ikke så enkelt som at man kan se hva noe består av mht saltinnhold og tilsetningsstoffer. "Grillet kylling" kan være så mangt, feks. Og kalorier er jo virkelig slett ikke det eneste parameteret for å avgjøre om noe er sunt og noe man vil ha inn i kroppen sin. Anonymous poster hash: f6d71...001 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå