AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Hva synes dere om at det som liksom skal være gode venner ofte avlyser avtaler fordi de er slitne, vondt i hodet, problemer med kjæresten, eventuelt at personen har det så koselig med kjæresten at det er viktigere? Kan skjønne at det er slikt som skjer av og til, men når det skjer relativt ofte og at det ikke nødvendigvis er en stor krangel og alikevel blir allerede planlagte avtaler droppet. Er jeg for kravstor som reagerer på slikt? Anonymous poster hash: 01639...806
Gjest supernova_87 Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Jeg hadde blitt veldig skuffet om mine venner var slik. Vondt i hodet, og at de er for slitne er greit. Men når det er tydelig at de alltid prioriterer kjæresten så blir det dumt. Da får man jo følelsen av at man ikke er viktig for vennene. Jeg synes ikke du er kravstor! Om jeg hadde fått en melding en time før jeg hadde en avtale med en venninne der det stod at hun måtte avlyse fordi hun hadde det så koselig med kjæresten at hun heller ville være med ham, så hadde jeg tenkt at hun kanskje ikke var så mye å samle på. Om man aldri får tid til å være sammen med vennene sine hvor mye venner er man egentlig da? (Er selvfølgelig annerledes om man bor i forskjellige byer og sjelden møtes pga det, eller om man snakkes ofte på telefon o.l.) Jeg hadde ikke orket å fortsette å lage avtaler med noen som til stadighet bare avlyste, og aldri tok initiativ. Håper du har noen andre gode venner du heller kan være sammen med! Endret 2. juli 2014 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Vel det er liksom snakk om min besteveninne, og hun sier ikke til meg at hun har det koselig med kjæresten og derfor må avlyse, det er bare noe jeg tror eller er ganske sikker på. F.eks når hun for en periode hadde det ganske dårlig med kjæresten var vi veldig mye sammen og hun tok mye insiativ til å møtes. Så begynner de å få ordnet opp i ting og da er mer sammen igjen og da begynner hun plutselig å være sliten og få "vond i hode" selv om hun ikke har gjort noe hele dagen. Hun tar insiativ til å møtes selvfølgelig, bare synes det er så kjipt å være et så tydelig andrevalg, og hun betegner meg som sin beste venn. Jeg skjønner at man trenger tid til kjæreste men det å droppe avtaler er noe jeg reager veldig sterkt på å fortsetter det kommer jeg nok til å distansere meg fra vennskapet og heller beholde hun som en bekjent til tross for at vi har vært gode venner i nesten 8 år. Anonymous poster hash: 01639...806
Gjest supernova_87 Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Uff! Det høres ikke kjekt ut! Men det er tross alt bare noe du tror, du kan aldri være sikker. Til tross for at alt peker den retningen. kan du ta det opp med henne? Si at det virker som at hun ikke har vært helt ærlig med deg når det gjelder grunn til at hun avlyser avtaler, at det ikke er noe morro for deg når du har laget planer med henne, men må forandre planer i siste liten. Jeg VET det kanskje er en umulig løsning for deg nå, men har ikke annet forslag. Er kanskje bedre å fortelle henne at du føler deg nedprioritert før du dropper henne i alle fall!(?) Min venninne forteller meg at det at hun har fått kjæreste ikke forandrer noen ting, og at jeg er fremdeles like viktig, blah-blah, samtidig merker jeg at hun ofte vrir samtaler som handler om noe annet over på ham, og dem, og at vi oftere må være sammen alle tre, eller at han skal være med på ting som det i grunn ikke passer at han er med på. Det er litt rart. Selvfølgelig vil jeg bli kjent med ham, og at han skal være med på ting, men ... det er grenser Uansett, kanskje dette er noe som er bare i begynnelsen av forholdet? Har de vært sammen lenge eller er det litt nytt? Vet at det er en dårlig grunn, men kan være at det blir bedre etter hvert?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Vel, det kan godt hende at hun av og til faktisk har hatt vondt i hodet eller vært utrolig sliten, men ikke hver gang, det er jeg nesten 100% sikker på. Hvis man avtaler noe tidligere på dagen og er veldig entusiastisk blir man ikke plutselig sliten et par timer seinere. De har vært sammen i flere år, vært slutt et par ganger riktignok så tviler på at det vil gå over med tiden. Hvis det fortsetter kommer jeg først til å ta det opp, blir det ikke bedre da kan hun finne seg nye venner. Anonymous poster hash: 01639...806
Gjest supernova_87 Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Ja, jeg skjønner hva du mener! Når det er sånn skjønner jeg at du tviler på at hodepine er den egentlige grunnen. Ja, om det fortsetter etter at du tar det opp så gjør du rett i å gå videre. Lykke til i alle fall!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Jeg har alltid vært slik som haaatet dette, diise "vondt i hodet" "sliten" greine, helt til jeg gikk på en smell fikk nakkeproblemer. Nå er det jeg som avlyser pga nakkeproblemer, altfor ofte dessverrre :/ MEN aldri pga jeg har det for koslig med kjæresten, skjedd en gang eller to pga stor krangel. Men dette med at en har det så koslig er ikke god nok unnskyldning i mine øye hvertfall, da virker det som vennene ikke er gode nok, krangler er forstålig om de er store. Men skjer det ofte hadde jeg tenkt om det var unnskyldning. Venner er venner og må ivaretas, viktige når man er singel og når man er i forhold. Ta det opp med henne? Anonymous poster hash: 2f4f6...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå