heiduderborte Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Sliter med selvdisiplin og gir opp veldig raskt, det lengste jeg har greid å holde meg nogen lunde sunn var i 4 dager. Jeg prøver hele tiden, men ender med at jeg spiser masse på ettermiddagen. Har noen noen teknikker?
Pringle Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Ja, spis så mye mat hver dag at du ikke blir sulten, men så lite at du over tid går ned i vekt. Sult er en så sterkt drivkraft at den ikke lar seg overstyre av selvdisiplin. Spis mat du liker i passe store porsjoner så ofte som det passer deg. Hvis du ikke vet hvor mye som er passe, bruk en nettjeneste for å beregne hvor mange kalorier du skal ha og notere hva du spiser. Du kan også trene opp metthetsfølelsen din ved å bruke the hunger scale. Spis variert, mat fra alle matvaregrupper hver dag, ikke kutt ut noe for annet enn religiøse, etiske eller medisinske grunner. Ingen dietter virker på noen annen måte enn ved at de skaper kaloriunderskudd. Hvis en eller annen "magisk" virkning hevdes, er det humbug. De nyttige triksene gjør det lettere å holde dietten slik at man kan holde ut kaloriunderskuddet uten problemer, de er ikke essensielle i seg selv. Man kan gå ned i vekt bare ved å tvinge seg selv til å spise mindre, men det er ikke nødvendig, og som du har oppdaget, ikke spesielt lett eller behagelig. Spis ekte mat, minst mulig lettprodukter og ferdigmat. Lær deg å lage mat om du ikke kan det, og ta med matpakke i de tilfellene det er mulig/naturlig. Ikke drikk kaloriene dine. Spesielt juice er en luring. Fjern fristelser. Ikke ha godteri hjemme i en overgangsfase. Bruk handlelapp og følg den, og ikke gå sulten i butikken. Allier deg med noen, enten IRL eller på nett eller begge deler, som kan være moralsk støtte. Se framover. Tenk deg hvordan du vil være om tre måneder, hvis du starter i dag og ikke gir deg. Skal dette være en livsstilsendring, eller en slankekur? Hvis det første, må det være noe du kan leve med resten av livet. Det betyr at du skal leve også. Gjør plass til litt kos/utskeielser, 80-90% bør være sunn mat, men resten kan du fylle med hva du vil. Vurder kritisk alle råd du får, det er ikke sikkert de passer for deg, og de kan være fulle av selvmotsigelser, også om de kommer fra en og samme kilde. Endret 2. juli 2014 av Pringle 4
Gjest Runforit Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Sliter med selvdisiplin og gir opp veldig raskt, det lengste jeg har greid å holde meg nogen lunde sunn var i 4 dager. Jeg prøver hele tiden, men ender med at jeg spiser masse på ettermiddagen. Har noen noen teknikker? Hva er din definisjon av sunt? Hva spiser, drikker og trener du disse sunne dagene dine?
Rights Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Pringle sa mye bra! Andre tips: 1) Spis mye proteinrik mat (det metter mere) 2) Kjøp deg bær! Blåbær/jordbær/bringebær/physalis - og når suget etter noe usunt kommer på kvelden, så spiser du bærene.. Det fungerer i alle fall bra for meg :-)
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Jeg pleier å lage makroner med fun saft (for farge og smak), sukrin og litt stevia. Nesten ingen kcal og effektivt om en bare MÅ ha noe snacks :-) eneste negative er at de bruker lang tid i ovnen...Anonymous poster hash: f9dac...afb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Jeg pleier å lage makroner med fun saft (for farge og smak), sukrin og litt stevia. Nesten ingen kcal og effektivt om en bare MÅ ha noe snacks :-) eneste negative er at de bruker lang tid i ovnen...Anonymous poster hash: f9dac...afb Anonymous poster hash: f9dac...afb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Jeg pleier å lage makroner med fun saft (for farge og smak), sukrin og litt stevia. Nesten ingen kcal og effektivt om en bare MÅ ha noe snacks :-) eneste negative er at de bruker lang tid i ovnen...Anonymous poster hash: f9dac...afb Pikekyss mente jeg, ikke makroner :-pAnonymous poster hash: f9dac...afb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Høres ut som du gjør urealistiske endringer av typen "jeg skal aldri spise godteri igjen noensinne" og trening hver dag. Hør på Pringle.Anonymous poster hash: 29071...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå