AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Samtidig vil jeg ikke være redd for å stå på egne bein og være en selvstendig kvinne. Virker litt trist å leve hele livet alene, men hvorfor ikke? Man kan vel få et vel så bra liv uten mann og barn?Anonymous poster hash: 411e9...bf2 2
Mrs Smith Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 For meg er vel meningen med livet mann og barn så kan ikke helt skjønne at det går ann å ha et like fint liv uten. Selv om jeg vet det er en del som mener det motsatte. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Føler alle gifter seg for tiden, selv de som nettopp har fylt 20 år. Alle vet hva de vil - barn, mann, utdanning, hytte, båt, og den pakka der.. Interesserer meg bare ikke. Er jeg rar som ikke ønsker det typiske A4-livet? Anonymous poster hash: 411e9...bf2
Pol Pot Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Det virker som veldig mye i samfunnet vårt er bygget opp rundt "kjernefamilien", og at alle skal ha ektefelle/samboer og et eller flere barn. Hvis ikke er man ikke "normal". I tillegg skal man ha hus og hytte osv. Hvis man ikke er noe av dette er man nesten "unormal". Det er ingen verken rett eller plikt å få barn. Mange har det fint alene, og kompenserer med gode venner og eks. nevøer og nieser. Man kan ha det helt fint på egenhånd. Det er ikke "mot normalt" i dag. Lykke til videre uansett hva som blir resultatet. At du har det fint er det viktigste, ikke hvordan andre oppfatter deg.
romtemperert Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Det er vel ikke slik at en kvinne med mann og barn er det motsatte av en selvstendig kvinne som kan stå på egne ben? Jeg ønsker meg en kjæreste - ikke fordi jeg ikke klarer meg alene, men fordi det er veldig hyggelig å være to Lykke til TS, alene eller ikke 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Føler alle gifter seg for tiden, selv de som nettopp har fylt 20 år. Alle vet hva de vil - barn, mann, utdanning, hytte, båt, og den pakka der.. Interesserer meg bare ikke. Er jeg rar som ikke ønsker det typiske A4-livet?Anonymous poster hash: 411e9...bf2 Du velger jo selv. Hva er grunnen til at du ikke vil ha det? Hva vil du gjøre isteden? Reise osv? Anonymous poster hash: c34ec...544
Gjest brutal_mann Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 En kan få et bra liv og et dårlig liv, helt uavhengig om en er i et forhold eller utenfor forhold. Det har litt med hva en velger og om en velger det som er bra for seg selv.
Gjest supernova_87 Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Føler alle gifter seg for tiden, selv de som nettopp har fylt 20 år. Alle vet hva de vil - barn, mann, utdanning, hytte, båt, og den pakka der.. Interesserer meg bare ikke. Er jeg rar som ikke ønsker det typiske A4-livet?Anonymous poster hash: 411e9...bf2 Om du er rar eller ikke ... jeg vet ikke kanskje du er det! Men det har ikke noe å si. Om du skulle velge å få deg et liv som du ikke ønsker bare for å ikke bli oppfattet som rar vil du ende opp ulykkelig. Jeg tror mange gjør nettopp det. De jobber mot å få det som så mange oppfatter som kravet for et 'vellykket' liv, til tross for at de ikke egentlig vet hva de vil, eller til og med vet at det er det de IKKE vil. Om du vet hva du vil, om du vet at du ikke er interessert i barn, mann, utdanning, hytte, båt osv så har du kommet lengre enn mange andre har allerede. Å vite hva man vil her i verden er for noen en livslangt spørsmål. Jeg vet det er vanskelig å fortelle seg selv, ja det er rart, og hva så om det er rart! Man føler et enormt press om å være som alle andre, og ikke skille seg ut (på en negativ måte). Men jeg tror det beste for oss alle er å satse på å først og fremst leve opp til våre egne forventninger. Og leve det livet vi selv tror vil gjøre oss lykkelige. Jeg personlig synes ikke det er rart at de tingene ikke interesserer deg! Og jeg tror det er kjempemange fine ting man kan fylle livet sitt med så det blir 'verdt det' og bidrar til verden og ja ... at du kan føle deg bra!
grønt belte Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Alle ting endrer seg. For et år siden tenkte jeg annerledes enn i dag. Da var kjernefamilien det viktigste. I dag, etter at min eksmann sviktet meg grovt, er det viktigste at jeg og mine barn har det bra. Det er blitt viktig for meg at jeg klarer meg alene, at jeg ikke er avhengig av en mann. Har funnet ut at jeg heller er alene enn å ikke ha det bra i et forhold.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Du velger jo selv. Hva er grunnen til at du ikke vil ha det? Hva vil du gjøre isteden? Reise osv?Anonymous poster hash: c34ec...544 Vil ta en god utdanning, først og fremst. Ellers er jeg litt i tvil om jeg hva jeg vil. Er glad i å reise, se verden, oppleve forskjellige kulturer. Vil ikke gifte meg med mindre jeg finner en mann jeg virkelig faller for, men barn er jeg skeptisk til.. Anonymous poster hash: 411e9...bf2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 Jeg blir sett rart på når jeg sier jeg ikke vil ha barn. Skulle tro jeg hadde sagt at jeg hadde drept noen! Det er mange som ikke forstår at jeg ikke vil ha et typisk a4-liv. Jeg vil gjerne ha en mann å bo sammen med. Jeg vil ha friheten til å reise og gjøre det jeg vil når jeg vil, uten at jeg har barn som krever min oppmerksomhet hele tiden. Det høres sikkert grusom ut for mange, men for meg er det det riktige. Alle må få gjøre det de har lyst til i livet, uten å måtte føle at de må gjøre det alle andre gjør.Anonymous poster hash: 7e9c5...869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå