AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Dette er ikke en diskusjon om enighet/uenighet om diverse regler - men jeg lurer på hva slags regler som er i deres abrnehager/skoler og hva slags begrunnelser de eventuelt bruker? Anonymous poster hash: facf4...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Ingen regler. Anonymous poster hash: 27e0b...b06 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Ingen regler. Anonymous poster hash: f0d30...7a1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Ingen jeg vet om. De fleste foreldre er oppegående nok til å ikke sende med happy meal i matboksen til ungene tror jeg Anonymous poster hash: ef8f4...935 4
Gjest Whitestripes Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Vi har forsåvidt ingen regler, men har uttrykt ønske om at barna ikke har med søtsaker, kaker, kjeks o.l i matboksen. Noen har det likevel inni blant, uten at vi gjør noe nummer ut av det. Det er helst andre foreldre som kommenterer det om de ser det.
Binta Ba Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Nei-mat og ja-mat Nei er burger, pomfries, hvit pasta, syltetøy, nugatti, yoghurt ( de små, tyrkisk/naturall er godkjent ), og saft og juice. Ja, det har skjedd at det har kommet med. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 TS her:) Jeg hadde inntrykk av(har ikke barnehage/skolebarn selv enda) at mange hadde regler - men det er jo bra om de ikke har det. Regnet med at ting som brunost/syltetøy(juice har jeg og hørt noen nevne) var anbefalt å droppe. Ikke at jeg selv lengter etter å sende med syltetøy og brunost, men jeg trodde dette var "ulovlig" etter å ha lest endel diskusjoner om det bl.a her. Anonymous poster hash: facf4...8e1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 Ingen så vidt jeg vet. Uansett kan jeg ikke tenke meg at det skulle gjelde oss. Vi sender med helt vanlig matpakke med grovt brød eller grove rundstykker med vanlig pålegg som ost eller skinke. Av og til legges det ved agurk/paprika/blåbær/gulrot/el.l. Anonymous poster hash: f25f1...66c
Gjest Riskjeks Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Nei-mat og ja-mat Nei er burger, pomfries, hvit pasta, syltetøy, nugatti, yoghurt ( de små, tyrkisk/naturall er godkjent ), og saft og juice. Ja, det har skjedd at det har kommet med. Det hørtes veldig strengt og sært ut! Er dette skole eller barnehage? Ingen regler her, heldigvis. Sender ikke med ungene pommes frittes og godteri av den grunn... 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Har ikke med mat, så ingen regler. Pålegg blir servert i alle varianter, men alt med måte. Hadde aldri reagert på om ungen fikk syltetøy en dag og brunost den neste. Synes det har blitt helt hysteri... Anonymous poster hash: 2ba04...fb1 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #15 Skrevet 2. juli 2014 TS her:) Jeg hadde inntrykk av(har ikke barnehage/skolebarn selv enda) at mange hadde regler - men det er jo bra om de ikke har det. Regnet med at ting som brunost/syltetøy(juice har jeg og hørt noen nevne) var anbefalt å droppe. Ikke at jeg selv lengter etter å sende med syltetøy og brunost, men jeg trodde dette var "ulovlig" etter å ha lest endel diskusjoner om det bl.a her. Anonymous poster hash: facf4...8e1 Hæ? Jeg trodde brunost var godkjent som "vanlig" pålegg. Anonymous poster hash: 085cf...50d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #16 Skrevet 2. juli 2014 En dag hadde barnet vårt peanøttsmør på den ene brødskiva. Da fikk vi beskjed om at det ikke var ok.Anonymous poster hash: 8abfd...abe
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #17 Skrevet 2. juli 2014 En dag hadde barnet vårt peanøttsmør på den ene brødskiva. Da fikk vi beskjed om at det ikke var ok.Anonymous poster hash: 8abfd...abe Peanøttsmør? Aldri hørt at det skal være noe problem. Var det snakk om allergi da, eller helsehysteri? Anonymous poster hash: f0d30...7a1 3
Gjest Riskjeks Skrevet 2. juli 2014 #18 Skrevet 2. juli 2014 En dag hadde barnet vårt peanøttsmør på den ene brødskiva. Da fikk vi beskjed om at det ikke var ok.Anonymous poster hash: 8abfd...abe Peanøttsmør er faktisk ganske sunt. Med mindre det er en hyperallergisk unge i klassen, er det tullete å nekte. Hadde jeg fått en sånn beskjed, hadde jeg blitt skikkelig irritert. Jeg klarer fint å lage matpakke til ungene uten at skolen må detaljstyre. 2
Gjest gurimalla Skrevet 2. juli 2014 #19 Skrevet 2. juli 2014 Det er ingen regler, men jeg vet at læreren har snakket med noen foreldre om hva som er lurt å ha med på skolen.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #20 Skrevet 2. juli 2014 I barnehagen ble vi enige om på foreldre samtale at vi ikke sender med sjokoladepålegg, kake, kjeks, godteri og denslags. Det var en av foreldrene som tok det opp, og peronalet var også positive til dette. Begrunnelsen er jo at andre barn synes det er urettferdig når noen har med seg kake fra selskapet kvelden før i nista. Personalet tok også opp at dersom noen skulle ha med godteri/frukt som skulle deles med andre måtte det være nok til alle og personalet ville gjerne ha beskjed på forhånd. Av praktiske årsaker som at de kunne "forvakte" dette så det ble delt likt. Jeg ante ikke det var noen som sendte med denslags, men synes det var veldig greit at de reglene ble satt i enighet Anonymous poster hash: b0b85...a80 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå