AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Hei! Vi flyttet ut og leverte nøkkel til den gamle leiligheten tirsdag 24. juni, og gav da beskjed til huseier om at leiligheten er klar og at det hadde vært fint om han så igjennom den og gav beskjed om noe var galt. Har ikke hørt noe, så i forgårs sendte jeg melding og ba ham om å ordne med depositumskontoen, slik at det var klart. Da fikk jeg et spørsmål om hva som hadde skjedd med ytterdøren (som vi deler med en annen leieboer), og at den var ripete. Jeg svarte som sant var at jeg ikke vet hva som har skjedd med døra, fordi jeg visste den var dyr og ny. Jeg har derfor tatt ekstra hensyn til det ved inn- og utflytting, og fortalte ham at jeg ikke skjønner hva jeg kan ha gjort for å forårsake riper i den. Fikk da et surt svar tilbake om at hvis jeg hadde brukt 8000 på ei dør, så hadde jeg også stilt slike spørsmål! Og at han skulle snakke med den andre leieboeren, siden han også holder på med utflytting. Etter det har jeg ikke hørt noe, og håpet mitt nå er at jeg ikke hører noe før om en uke, for da har fristen for å stille krav gått ut. Men om han skulle kreve noe, hva er normal slitasje på ei dør? Og hvordan kan man eventuelt fikse riper på døra, om jeg skulle bli stående ansvarlig for det? Anonymous poster hash: ef747...c22
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Høres ut som han prøver seg. På å grafse til seg litt av depositumet.Anonymous poster hash: 4f8b3...fe9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Litt sent nå, men ta alltid bilder når du får nøkler og før du flytter inn. Det siste du gjør før du leverer nøkler er å ta nye bilder som dokumeterer bl.a. at du har vasket skikkelig. I TS sitt tilfelle be om å få bilder av stripene på døra, om du ikke kan dra tilbake og se på dette og hvor reelt det er. Kontakt evt. Husleieforeningen eller hva det nåmheter ved problemer.Anonymous poster hash: b5fef...63d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Litt sent nå, men ta alltid bilder når du får nøkler og før du flytter inn. Det siste du gjør før du leverer nøkler er å ta nye bilder som dokumeterer bl.a. at du har vasket skikkelig. I TS sitt tilfelle be om å få bilder av stripene på døra, om du ikke kan dra tilbake og se på dette og hvor reelt det er. Kontakt evt. Husleieforeningen eller hva det nåmheter ved problemer.Anonymous poster hash: b5fef...63d Takk for tips! Jeg pleier alltid ta bilder, men selvfølgelig ikke denne ene gangen. Vi har mulighet til å komme bort og se på døra, og vi er forberedt på å fikse så godt vi kan dersom det er mulig, men jeg er ikke interessert i å legge ut 8000 av depositumet fordi han skulle ha ei ny, dyr dør. Anonymous poster hash: ef747...c22
Yellow_Taxi Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Takk for tips! Jeg pleier alltid ta bilder, men selvfølgelig ikke denne ene gangen. Vi har mulighet til å komme bort og se på døra, og vi er forberedt på å fikse så godt vi kan dersom det er mulig, men jeg er ikke interessert i å legge ut 8000 av depositumet fordi han skulle ha ei ny, dyr dør.Anonymous poster hash: ef747...c22 Om du har depositumet på en skikkelig depositumskonto i banken så trenger du ikke bekymre deg. Huseier får ikke tak i pengene uten at du samtykker uansett så bare nekt blankt. Om saken drar ut i flere måneder så er det uansett du som får rentene 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Det er derfor man alltid bør ta bilder når man flytter ut. For å unngå urimelig erstatningskrav. Men om du ikke har skadet døra, så ikke betal. Han må i så fall bevise at døra ikke var slik før dere flyttet inn, og det kan bli vanskelig om han ikke tok bilder selv. Kanskje førsøker han å tjene penger.Anonymous poster hash: 171e9...cc8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Døra var ny like før vi flyttet inn, så det er nok ikke vanskelig å bevise. Mitt sterkeste motargument er vel egentlig at dersom vi har ripet opp døra, burde vi ha ripet opp vår egen inngangsdør også, men den er helt fin. Tviler ikke på at det kan være riper i døra, men jeg ser bare ikke hvordan vi kan ha forårsaket det. Og hvis det viser seg at det er oss, hvor går grensen mellom skade, og vanlig slitasje? Anonymous poster hash: ef747...c22
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Noen andre som har tips eller råd? Anonymous poster hash: ef747...c22
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2014 #9 Skrevet 3. juli 2014 Husk at du skal ha sjanse til å utbedre før depositum trekkes. Det er også alltid lurt å avtale befaring sammen med husvert samme dag det er vasket ut. Da unngår du påstander i ettertid. Normal slitasje er noe annet enn riper og skader.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #10 Skrevet 3. juli 2014 Husk at du skal ha sjanse til å utbedre før depositum trekkes. Det er også alltid lurt å avtale befaring sammen med husvert samme dag det er vasket ut. Da unngår du påstander i ettertid. Normal slitasje er noe annet enn riper og skader. Takk for tips og råd! Huseier hadde ikke tid til å se over leiligheten den dagen, så vi hadde ikke anledning til å ha befaring sammen med ham. Anonymous poster hash: ef747...c22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå