AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Vi bor på et boligfelt og folk flest har jo normal folkeskikk. men vi måtte selvsagt ende med noen skikkelig idioter av noen naboer som faen meg aldri kan ta hensyn og jeg ER SÅ FORBANNA LEI. De må HVER ENESTE HELG holde på ute fra morgen til kveld med aktiviteter som lager mye støy; spyling, høytrykkspyling, gressklipping, saging, hamring og all faens redskap som skaper støy. (Og før du sier vi skal flytte osv, jeg snakker ikke om normal oppussisngsaktivitet og hagestell - her snakker vi om en mann i huset som tydeligvis ikke tåler trynet på kona si og går ute fra 09-21 og desperat "finner på" noe å drive med ute. Jeg mener; Hvor normalt er det å bruke 4 timer på å høytrykkspyle en liten gårdsplass? Bare for å bruke 1 time på å høytrykkspyle bilen etterpå, og da må man jo jammen høytrykkspyle gårdsplassen en halvtime igjen. 3 timer på gressklipping er ikke uvanlig, han går over plenen minst 4 ganger før han er fornøyd. ) I tillegg så har faenskapet av en nabo satt trampolinen rett inntil hagegrensen mot vår terasse, og de jævla ungene bruker den hele tiden - og du hører fjærene knirke for hvert hopp - knirk-knirk-knirk tusen ganger i ett jævla kjør. Og selvsagt er det skriking hele tiden, i tillegg til at den ene ungen har tourettes og hyler ut kukk og fitte hvert 2 minutt. Tro meg; de 2 usle ukene de er på ferie er de beste i vårt liv - da er det så hyggelig her - absolutt støy fra lekende barn og en nabo som klipper plenen osv - men dette er da normal støy og aktivitet. Trenger ikke råd ala si ifra til dem (vi har forsøkt hver sommer siste 5 årene), eller det er jo bare å flytte (nei - det koster mange hundre tusen å selge/kjøpe, barna våres trives så godt her osv - det er faen ikke bare å flytte eller å si ifra. Har mest lyst til å tenne på hele huset når de er på ferie. FAEN så lei jeg er.. Ville bare ha en utblåsning og en oppfordring; ta hensyn til naboer - det er snakk om normal folkeskikk. Har du trampoline kan du heller sette den utenfor din egen terasse istedenfor naboens. Just saying.. Anonymous poster hash: f5de0...9e4 38
Gjest sunniva95 Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Min aller dypeste medfølelse...har hatt slike naboer selv...de *from Hell*.....baaah..! 2
Sphynx Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Huffda. Er ikke særlig snillt av meg å le, men ble litt flirfull av dette. Om de ikke hører på dere når dere klager, er det bare å være jævlig tilbake. Sikkert mye gøy man kan gjøre for å drive naboene til vannvidd? 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Slik er det vel på et boligfelt, man kan ikke forvente stillhet da. Bor selv på felt og her er det plenklipping, grillos, mopeder (trimmet) biler og annet støy hele dagen også. Våkner hver morgen 6.20 av en moped som starter og tar nesten helt av pga trimmet. Våkner med et sjokk hver morgen, det er minuset på et felt ja. Men det er fint her, huset er fint og naboene greie så flytter ikke. Skal man ha ro og stillhet så får man bygge hus langt uti skogen, eller på en ensom fjelltopp Anonymous poster hash: da541...aaf
Gjest sunniva95 Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Huffda. Er ikke særlig snillt av meg å le, men ble litt flirfull av dette. Om de ikke hører på dere når dere klager, er det bare å være jævlig tilbake. Sikkert mye gøy man kan gjøre for å drive naboene til vannvidd? Synge de styggeste sangene du kan så høyt og surt du bare makter....vinkelsliping på metall kl *altfor tidlig* mange dager på rad...litt betongsaging er også gøy....joda, har mange ideèr til payback 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Ta igjen! Bråk like mye som de gjør, og se hva de sier til det. Anonymous poster hash: 1f211...755 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Vi bor på et boligfelt og folk flest har jo normal folkeskikk. men vi måtte selvsagt ende med noen skikkelig idioter av noen naboer som faen meg aldri kan ta hensyn og jeg ER SÅ FORBANNA LEI. De må HVER ENESTE HELG holde på ute fra morgen til kveld med aktiviteter som lager mye støy; spyling, høytrykkspyling, gressklipping, saging, hamring og all faens redskap som skaper støy. (Og før du sier vi skal flytte osv, jeg snakker ikke om normal oppussisngsaktivitet og hagestell - her snakker vi om en mann i huset som tydeligvis ikke tåler trynet på kona si og går ute fra 09-21 og desperat "finner på" noe å drive med ute. Jeg mener; Hvor normalt er det å bruke 4 timer på å høytrykkspyle en liten gårdsplass? Bare for å bruke 1 time på å høytrykkspyle bilen etterpå, og da må man jo jammen høytrykkspyle gårdsplassen en halvtime igjen. 3 timer på gressklipping er ikke uvanlig, han går over plenen minst 4 ganger før han er fornøyd. ) I tillegg så har faenskapet av en nabo satt trampolinen rett inntil hagegrensen mot vår terasse, og de jævla ungene bruker den hele tiden - og du hører fjærene knirke for hvert hopp - knirk-knirk-knirk tusen ganger i ett jævla kjør. Og selvsagt er det skriking hele tiden, i tillegg til at den ene ungen har tourettes og hyler ut kukk og fitte hvert 2 minutt. Tro meg; de 2 usle ukene de er på ferie er de beste i vårt liv - da er det så hyggelig her - absolutt støy fra lekende barn og en nabo som klipper plenen osv - men dette er da normal støy og aktivitet. Trenger ikke råd ala si ifra til dem (vi har forsøkt hver sommer siste 5 årene), eller det er jo bare å flytte (nei - det koster mange hundre tusen å selge/kjøpe, barna våres trives så godt her osv - det er faen ikke bare å flytte eller å si ifra. Har mest lyst til å tenne på hele huset når de er på ferie. FAEN så lei jeg er.. Ville bare ha en utblåsning og en oppfordring; ta hensyn til naboer - det er snakk om normal folkeskikk. Har du trampoline kan du heller sette den utenfor din egen terasse istedenfor naboens. Just saying.. Anonymous poster hash: f5de0...9e4 Den fyren må ha et trist samliv. Og tro meg, det er mange slike par der ute. Ikke for ingenting nordmenn har oppussing som sin største hobby. Masse par som flytter sammen og stifter familie. Og som egentlig har et dønn kjedelig samliv sammen om de ikke har et eller annet prosjekt i og ved boligen de kan pjuske med. De passer egentlig ikke sammen. Og er det slutt på prosjektene...så er det slutt på forholdene. Jeg er heldig å ha et forhold med ei der vi bruker minimal tid på slike ting. Vi liker heller å prate og dra på turer og ut i naturen sammen, istedet for drive med et eller annet unyttig prosjekt. Ja..boligen er kanskje ikke up to date, men den er tett og ikke noe sopp å slikt. Det finnes viktigere ting her i livet.. Anonymous poster hash: 972dc...c20 18
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Slik er det vel på et boligfelt, man kan ikke forvente stillhet da. Bor selv på felt og her er det plenklipping, grillos, mopeder (trimmet) biler og annet støy hele dagen også. Våkner hver morgen 6.20 av en moped som starter og tar nesten helt av pga trimmet. Våkner med et sjokk hver morgen, det er minuset på et felt ja. Men det er fint her, huset er fint og naboene greie så flytter ikke. Skal man ha ro og stillhet så får man bygge hus langt uti skogen, eller på en ensom fjelltopp Anonymous poster hash: da541...aaf Les innlegget miyy på nytt. Jeg snakker ikke om vanlig støy og "bråk" - da hadde jeg bosatt meg i skogen. Jeg snakker om de esktremidiotene vi har til nabo.. Og dere må gjerne flire litt, vi gjør det vi også - noen ganger er det så ille at irritasjonen går over i hysterisk latterkrampe. Og det er jo heldigvis rolig om vinteren.. Uff.. Bare er SÅ LEI.. Anonymous poster hash: e7b49...961 3
Gjest Sunshine23 Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Huff tror nesten jeg hadde vurdert å flytte til en annen plass jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Hadde skåret hull i den trampolina. Ellers har du min dypeste medfølelse. Det finnes i hvert fall lov om helligdags fred, sånn at man i alle fall kan tilkalle politi på søndager og helligdager. Langvarig støy bør vel også kunne slås ned på. Her er litt om regelverket (til høyre, litt ned på siden):http://www.huseierne.no/Global/Hus%20og%20Bolig%20tidligere%20utgaver/Tidligere%20utgaver/2011/Nr.4_2011/Hanegal%20på%20helsa%20løs.pdfAnonymous poster hash: b8ff1...e01 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 "Kukk og fitte" haha jeg dævver Har du bedt barna holde kjeft? Anonymous poster hash: 847db...1d1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 Her er det bare å sette i gang med musikkundervisning til hele familien. Opera til mor, trompet til far, fiolin til søster og trommer til bror. Anonymous poster hash: d81f8...cfd 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Jeg forstår din frustrasjon. Har du bedt de om å ta hensyn, på en hyggelig måte? Anonymous poster hash: d1d11...563
Djungelvrål Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Syns det er utrolig at lovverket tillater maskinbråk til kl 23 om kvelden. Så har man små barn og naboen er av den skikkelig ivrige typen så kan han få lov til å skjære stein, slipe, sage, hamre, høytrykkspyle, slå plen, bruke motorsag til kl 23.00 hver kveld med loven på sin side.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #15 Skrevet 2. juli 2014 Ha sex rett ved siden av gjerdet (eller lag hvertfall lyder), når foreldrene får høre dette fra ungene flytter de nok rimelig fort trampolina. Anonymous poster hash: 0060b...829 2
slemgutt81 Skrevet 2. juli 2014 #16 Skrevet 2. juli 2014 Her er det bare å sette i gang med musikkundervisning til hele familien. Opera til mor, trompet til far, fiolin til søster og trommer til bror. Anonymous poster hash: d81f8...cfd Blokkfløyte... hahahahah 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #17 Skrevet 2. juli 2014 Blokkfløyte husker jeg med stjerner. Dvs. det var bibelskole og hadde man vært flink så fikk man stjerne i boken. Anonymous poster hash: d1d11...563 1
Djungelvrål Skrevet 2. juli 2014 #18 Skrevet 2. juli 2014 Ja dere bør ta igjen. Hva med å spille høy dundrende rockemusikk i hagen i et pat timer, kanskje mens de griller??
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #19 Skrevet 2. juli 2014 Ler meg ihjel!! Anonymous poster hash: 9f897...3dd 1
Gjest Coolaid Skrevet 2. juli 2014 #20 Skrevet 2. juli 2014 Forstår godt hvordan du har det, ts... Hadde en nabo som ikke klarte å sitte i ro. Han tok hele den jævla plenen og klippet den med diesel kantklipper. Kantklipper brukes til - kanter - ikke en hel føkkings plen, noe som tar evigheter. Hver jævla dag, om igjen og om igjen... noen folk er bare dumme. Skulle satt alle tullinger som driver med å plage andre i samme nabolag eller en øde øy....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå