AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Jeg fikk par kilo nakkekoteletter av en jeg kjenner i går og litt marienert kyllingfilet. Kjøttet var tint opp i sola, men var fremdeles kaldt og jeg satte det rett i kjøleskapet når jeg kom hjem. Jeg sjekket ikke dato. Men i dag så jeg på datoen. Kyllingfilene går ut i dag. Kotelettene gikk ut 20.juni, men de har vært i fryser og nå ett døgn i kjøleskap. Alt kjøttet var tint, men fremdeles kaldt. Kan jeg trygt koke /steke kjøttet og sette det i fryseren? Den ene pakken buler. Jeg stekte en kotelett i går og har ikke blitt syk.Er marinert kyllingfilet som har gått over dato noe man skal være forsiktig med? Jeg har ikke lyst på kylling i dag og er usikker på om den har vært fryst. Av linken her går det frem at selv om kjøtt lukter surt og er slimete kan det trygt brukes bare det varmebehandles riktig, men kan det stemme og hva er riktig varmebehandling? Kan jeg koke kjøttet i en time, avkjøle, fryse og senere bruke i lapskaus /gryterett? http://www.nrk.no/livsstil/maten-som-holder-lengre-enn-angitt-1.11271204 Anonymous poster hash: c4a78...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå