AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Samboeren min er snill og god på mye men det irriterer meg grønn at han helt plutserlig føler seg skrall når jeg er dårlig. Jeg skal visst ikke få lov til å være den som er syk og trenger omsorg. I går hang jeg i sofaen med 38.9 i feber og da satte han seg ned og snakket om hvor vondt han har i magen. Sitter med øynene lukket og stønner litt teateralsk så jeg skal skjønner hvor ille han har det. I helga hadde vi planlagt en topptur på fjellet, men pga høy feber dro jeg til legen i går og fikk vite at jeg har alt for høye leververdier og jeg fikk forbud mot å trene. Da jeg fortalte han det var han forståelsesfull egentlig, men avsluttet med å si at han føler seg ikke så sprek han heller. Andres menn som er sånn ? Anonymous poster hash: e1eed...bee
Sphynx Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Kanskje han synes det er fælt å se at du har det vondt og ikke helt vet hvordan han skal reagere. Han tenker sikkert at 'om det er noe trøst, så er jeg dårlig jeg også'...hvis du skjønner hva jeg mener? Sympatisyk?
TheTeen Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Hadde ei venninne som var sånn. Ble skikkelig dårlig en gang, hadde høy feber pga virusinfeksjon, og det hun da ville snakke om var at hun hadde vondt i beinet sitt. Ikke helt tidspunktet å snakke om det på men! Men det kan godt være fordi han ikke helt vet hvordan han skal reagere i den situasjonen. Nevner han noe om at han er dårlig før du gjør det? 1
mara2012 Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Eller; han er lei av hypokondere, og er kanskje også redd du skal "bli syk" oftere om han duller og steller med deg hver gang du er litt syk.. Jeg er sånn selv. Hadde en type som var sånn. Stadig vondt i hodet og magen osv, og da måtte jeg løpe rundt som ei slave for han. I tillegg har jeg masse hypokondere i familien, og er omringet av folk som stadig klager over sykdom. Alt fra hodepine til alvorlige ting. Og jeg er så lei av å sitte å jatte med sånne folk..
mara2012 Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Det er lov å være syk selvsagt, men den andre parten kan være redd for å gi for mye oppmerksomhet og bli utnyttet. 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Jeg har båret han gjennom mange sykdomsrunder, både små og store. Ikke ofte jeg blir dårlig og forventer ikke noe oppvarting heller, men jeg forventer å slippe å ta meg av han akkurat da, og det syns jeg ikke er for mye for langt. Sist gang jeg var syk overså jeg meg selv for å støtte han og havnet nesten på kirkegården. Jeg har også lov til å bli syk og forvente liiitt omsorgAnonymous poster hash: e1eed...bee 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Jeg har en mann som er akkurat sånn som TS beskriver. Om jeg sier at jeg har vondt i hodet, så har han det. Om jeg sier at jeg brygger på en forkjølelse, så gjør han det også. Det er utrolig, utrolig irriterende. Jeg har alltid vært en person som får automatisk omsorg for noen som er syk, men i dette forholdet (ekteskapet som det er), så har jeg blitt mindre hensynsfull dessverre. Her må man tydeligvis passe på seg selv først, for han viser veldig lite omsorg når jeg har vært ordentlig syk (snakker da ordentlig syk, men ambulanse til sykehus osv.) Vet virkelig ikke hva det kommer av, for på andre områder er han veldig hensynsfull. Anonymous poster hash: b877e...2c8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Jeg har en mann som er akkurat sånn som TS beskriver. Om jeg sier at jeg har vondt i hodet, så har han det. Om jeg sier at jeg brygger på en forkjølelse, så gjør han det også. Det er utrolig, utrolig irriterende. Jeg har alltid vært en person som får automatisk omsorg for noen som er syk, men i dette forholdet (ekteskapet som det er), så har jeg blitt mindre hensynsfull dessverre. Her må man tydeligvis passe på seg selv først, for han viser veldig lite omsorg når jeg har vært ordentlig syk (snakker da ordentlig syk, men ambulanse til sykehus osv.) Vet virkelig ikke hva det kommer av, for på andre områder er han veldig hensynsfull.Anonymous poster hash: b877e...2c8 Akkurat sånn er min mann og! Hater at jeg har måttet bli mindre hensynsfull enn det jeg egentlig er, men det er nødvendig dessverre...Anonymous poster hash: ab35f...572
Gjest Blomsterert Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Ingen er så syk som en syk mann. Tror mange menn blir så "syke",og syke,fordi da kan de vise svakhet,få omsorg osv.. Kanskje de blir utrygge når damene er syke? :-D Merkelig fenomen. Og litt usympatisk av menn.
Gjest Blomsterert Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Jeg har båret han gjennom mange sykdomsrunder, både små og store. Ikke ofte jeg blir dårlig og forventer ikke noe oppvarting heller, men jeg forventer å slippe å ta meg av han akkurat da, og det syns jeg ikke er for mye for langt. Sist gang jeg var syk overså jeg meg selv for å støtte han og havnet nesten på kirkegården. Jeg har også lov til å bli syk og forvente liiitt omsorgAnonymous poster hash: e1eed...bee Så noe dramatisk ut. Og hvis du har "båret"ham gjennom mange sykdomsrunder,tror jeg han er RIMELIG bortskjemt! Men ja. Du fortjener å bli tatt vare på når du er syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå