AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Ønsker SERIØSE svar. Jeg er bekymret for nabojenta og moren hennes… Moren er alene om omsorgen, og bor alene med datteren på rundt 4 år. Vi hører daglig skriking, kjefting, smelling i dører og banning. Eks: Her om dagen skreik hun «din jævla møkkaunge» (på en ganske så agressiv måte) til datteren fordi hun kastet en tøyleke som uheldigvis traff moren på beinet. Moren brydde seg tilsynelatende ikke om at vi stod omtrent rett ved siden av og var vitne til dette.. Hun fortsatte å kjefte, og dro datteren inn i leiligheten og kjeftet/bannet høyt og tydelig. Smelling i dører og skriking fra jenta hører ofte vi sent på kvelden når barnet skulle vært i seng for lenge siden, som oftest rundt kl. 02 om natten.. Når jenta gråter og skriker om nettene hører vi moren som kjefter og SKRIKER høylydt tilbake. Vi har måttet banke på døren dems rundt 23 om kvelden fordi bråket dems vekket våre egne barn og vi lurte på hva som foregikk… Utenfor døren dems står det ofte tomme ølbokser og røyksneiper ligger strødd utover plassen dems. Generelt ganske ustelt og lite som minner om et stabilt hjem for jenta. En annen episode som fikk oss til å undre litt på omsorgsevnen til moren var da datteren ringte på hos oss og bare gikk rett inn til oss. Vi spurte henne hvorfor hun gikk ute alene og kom inn til oss. Vi regnet med at hun bare hadde stukket fra moren og at moren kom løpende etter for å hente henne, men moren hadde ikke engang merket seg at datteren hadde gått ut?? Som sagt, jenta er bare 4 år. Er det bare meg som ville reagert på disse tingene? Overreagerer jeg, eller burde jeg sende en bekymringmelding til BV? Anonymous poster hash: 07b01...220
sophh Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Skjønner ikke hvorfor du ikke har gjort det for lenge siden. 6
Britt Banditt Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Du burde vite svaret på dette selv. Skjønner ikke at du ikke har ringt for lengst. 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 De flyttet hit for rundt 4 mnd siden, så det er jo relativt nylige episoder. Derfor har vi ikke sendt noen bekymringsmelding enda. Førstnevnte episode der moren slang dritt pga leken var for 2 dager siden.. Men jo, forstår jo at det er viktig å melde i fra om vår bekymring.. Anonymous poster hash: 07b01...220
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Hadde ikke nølt et sekund! Denne moren er åpenbart ingen god omsorgsperson for datteren sin. Stakkars jente. Anonymous poster hash: 72fe3...c92 1
Gjest princess123 Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Jeg hadde sendt en bekymringsmelding. Også lurt å skrive opp når sånne ting skjer, tidspunkt og alt, så blir det sterkere "bevis" dersom moren skulle nekte, også virker det mer seriøst å si at noe skjedde onsdag 4.4.14, klokka 14, enn å bare si "neeei husker ikke når det var, men..", hvis du skjønner
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Skriv alt du har observert ned og send det til kommunens barnevernstjeneste. Bedre å skrive enn å ringe, ringer du skriver den du snakker med ned det du sier mens du er på telefonen. Anonymous poster hash: 3bff4...c08
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 De flyttet hit for rundt 4 mnd siden, så det er jo relativt nylige episoder. Derfor har vi ikke sendt noen bekymringsmelding enda. Førstnevnte episode der moren slang dritt pga leken var for 2 dager siden.. Men jo, forstår jo at det er viktig å melde i fra om vår bekymring.. Anonymous poster hash: 07b01...220 Hørt om Christoffer-saken? Det du beskriver minnet meg om den, bare at mishandleren er moren.Anonymous poster hash: 8ebfd...d44
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Ønsker SERIØSE svar. Jeg er bekymret for nabojenta og moren hennes Moren er alene om omsorgen, og bor alene med datteren på rundt 4 år. Vi hører daglig skriking, kjefting, smelling i dører og banning. Eks: Her om dagen skreik hun «din jævla møkkaunge» (på en ganske så agressiv måte) til datteren fordi hun kastet en tøyleke som uheldigvis traff moren på beinet. Moren brydde seg tilsynelatende ikke om at vi stod omtrent rett ved siden av og var vitne til dette.. Hun fortsatte å kjefte, og dro datteren inn i leiligheten og kjeftet/bannet høyt og tydelig. Smelling i dører og skriking fra jenta hører ofte vi sent på kvelden når barnet skulle vært i seng for lenge siden, som oftest rundt kl. 02 om natten.. Når jenta gråter og skriker om nettene hører vi moren som kjefter og SKRIKER høylydt tilbake. Vi har måttet banke på døren dems rundt 23 om kvelden fordi bråket dems vekket våre egne barn og vi lurte på hva som foregikk Utenfor døren dems står det ofte tomme ølbokser og røyksneiper ligger strødd utover plassen dems. Generelt ganske ustelt og lite som minner om et stabilt hjem for jenta. En annen episode som fikk oss til å undre litt på omsorgsevnen til moren var da datteren ringte på hos oss og bare gikk rett inn til oss. Vi spurte henne hvorfor hun gikk ute alene og kom inn til oss. Vi regnet med at hun bare hadde stukket fra moren og at moren kom løpende etter for å hente henne, men moren hadde ikke engang merket seg at datteren hadde gått ut?? Som sagt, jenta er bare 4 år. Er det bare meg som ville reagert på disse tingene?Overreagerer jeg, eller burde jeg sende en bekymringmelding til BV?Anonymous poster hash: 07b01...220 Hvis du er i sterk tvil om du skal melde fra eller ikke, er det nok et tegn på at du burde det. Bedre å si ifra en gang for mye enn for lite. Selvfølgelig er det jo ikke ønskelig å utsette foreldre for den påkjenningen det er å bli meldt til barnevernet, og det holder oss nok ofte tilbake. Men OM det skulle foregå noe ugreit hjemme hos barnet så må du jo leve med at du ikke sa ifra også. Det er vanskelig, men jeg synes du skal gjøre det.Anonymous poster hash: 32fdc...f02
Gjest supernova_87 Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Jeg som alle andre som har svart deg syns du burde melde fra. Det er bra du reagerer, og bedre med bekymringsmelding sent enn aldri. Forstår at du har vært i tvil, men det er ikke noe å være redd for å gjøre. Her er en link der det står litt om hva man skal gjøre om man er bekymret for et barn: http://www.barnevernet.no/Forebygge/Bekymret/Bekymringsmelding-fra-privatpersoner/ Og her er nettside der du finner skjema for bekymringsmelding:http://barnevernvakten.no/meldingsskjema Dette skjemaet sender du til barnevernet i din kommune. Håper det ordner seg for jenta!
Gjest Ung tøff mann Skrevet 2. juli 2014 #15 Skrevet 2. juli 2014 En veldig god grunn til å sende bekymringsmelding utifra det jeg leser. Synes i grunn du burde kontakte politiet også faktisk.
minister-mio Skrevet 2. juli 2014 #16 Skrevet 2. juli 2014 Selvfølgelig bør du melde denne bekymringen til barnevernet
Gjest Blomsterert Skrevet 2. juli 2014 #17 Skrevet 2. juli 2014 Send bekymringsmelding! Dette er ikke bra i det hele tatt.
Gjest crazycatlady Skrevet 2. juli 2014 #18 Skrevet 2. juli 2014 Send bekymringsmelding asap og ring politiet! 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #20 Skrevet 3. juli 2014 TS, har du kontaktet barnevernet nå? Anonymous poster hash: 13b7a...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå