AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Bestilte i forbindelse med salget noen varer fra Zara. I og med at jeg trykket inn zara.no, og nettsiden er på norsk, antok jeg automatisk at dette var en norsk side som sendte fra Norge. Idag fikk jeg plutselig en melding fra DHL om at pakken var på vei. Jeg ringte dem for å spørre hva i all verden det her var, og får da opplyst om at pakken er sendt fra Spania. Hu-rra. Da vil det påbeløpe seg 25% moms, samt fortollingsgebyr på minst 419 kr, om ikke en god del høyere. Pakken med klær jeg hadde unnet meg på salg, er nå plutselig minst 700 kr dyrere, noe jeg aldri ville ha tatt meg råd til. Jeg er skikkelig lei meg og sur nå. Føler meg kjempedum. Har sendt mail til zara, men ikke fått noe svar. Antar at mitt eneste alternativ er å motta pakken, betale, og så returnere varene, men da har jeg jo likevel kastet over 700 rett i do... Er det noen som vet noe om dette? Takker for alle svar Anonymous poster hash: d3b59...73c Anonymous poster hash: d3b59...73c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 så fort du henter pakken på postkontoret og betaler så godtar du automatisk tollen. så om du ikke vil ha det så må du bare la være å hente pakken er jeg redd Anonymous poster hash: dfee4...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Tollen er inkludert i pakker fra Zara, selv om de sendes fra Spania. Det samme gjelder f.eks Mango sin nettbutikk også. Det betyr at du ikke skal betale noe ekstra. Anonymous poster hash: 74e5f...a91 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 så fort du henter pakken på postkontoret og betaler så godtar du automatisk tollen. så om du ikke vil ha det så må du bare la være å hente pakken er jeg redd Anonymous poster hash: dfee4...5c9 Det der er også en ting jeg lurer på. De skrev at jeg må være på leveringsadressen på hverdager mellom kl 10-16. Det er jeg jo ikke, jeg regnet med den ble sendt til nærmeste post-i-butikk slik alle andre forsendelser blir. Kan jeg be DHL om å levere den i nærmeste butikk? Tollen er inkludert i pakker fra Zara, selv om de sendes fra Spania. Det samme gjelder f.eks Mango sin nettbutikk også. Det betyr at du ikke skal betale noe ekstra. Anonymous poster hash: 74e5f...a91 Okay? Ja, det hjelper jo endel, faktisk. Da er det kun fortollingsgebyret som gjenstår, noe jeg har slitt med å finne ut av. Er det en fast pris, eller er det avhengig av pakkens verdi? Leste om en som hadde bestilt noe for 7 dollar, men måtte betale 419 i fortolling, så jeg er veldig nervøs for hvilken sum det kan være. Anonymous poster hash: d3b59...73c
Gjest Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Fortollingsgebyret kommer litt ann på hva du har kjøpt.Her kan du regne ut ca hva det koster.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Det der er også en ting jeg lurer på. De skrev at jeg må være på leveringsadressen på hverdager mellom kl 10-16. Det er jeg jo ikke, jeg regnet med den ble sendt til nærmeste post-i-butikk slik alle andre forsendelser blir. Kan jeg be DHL om å levere den i nærmeste butikk? Okay? Ja, det hjelper jo endel, faktisk. Da er det kun fortollingsgebyret som gjenstår, noe jeg har slitt med å finne ut av. Er det en fast pris, eller er det avhengig av pakkens verdi? Leste om en som hadde bestilt noe for 7 dollar, men måtte betale 419 i fortolling, så jeg er veldig nervøs for hvilken sum det kan være. Anonymous poster hash: d3b59...73c Om du ikke er hjemme når pakken kommer, så havner den på postkontoret. Anonymous poster hash: c28cb...513
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Det der er også en ting jeg lurer på. De skrev at jeg må være på leveringsadressen på hverdager mellom kl 10-16. Det er jeg jo ikke, jeg regnet med den ble sendt til nærmeste post-i-butikk slik alle andre forsendelser blir. Kan jeg be DHL om å levere den i nærmeste butikk? Okay? Ja, det hjelper jo endel, faktisk. Da er det kun fortollingsgebyret som gjenstår, noe jeg har slitt med å finne ut av. Er det en fast pris, eller er det avhengig av pakkens verdi? Leste om en som hadde bestilt noe for 7 dollar, men måtte betale 419 i fortolling, så jeg er veldig nervøs for hvilken sum det kan være. Anonymous poster hash: d3b59...73c Nei, som sagt betaler du ikke for verken gebyr, toll, moms eller noe annet. Alt er inkludert i Zaras priser. Jeg har bestilt fra både Zara og Mango, og har aldri opplevd å betale for noe annet jeg jeg faktisk gjorde da jeg betalte i nettbutikken. Du kan avtale med DHL å levere andre steder der du befinner deg, eventuelt kan du hente den selv på "lageret" deres. Anonymous poster hash: 74e5f...a91
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 http://www.klikk.no/mote/detnye/shopping/article839082.ece Anonymous poster hash: 74e5f...a91
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Takk for svar Da er det ikke så ille som først antatt. Anonymous poster hash: d3b59...73c
Gjest Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Har bestilt flere ganger fra Zara og fått det på døra uten videre kostnader Meeeget fornøyd 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 Takk for svar Da er det ikke så ille som først antatt. Anonymous poster hash: d3b59...73c Nei, det er jo ikke ille på noen måte. Prisene er ca. de samme som i butikk her i Norge, derfor er alt av moms etc. inkludert. Lageret ligger i Spania, derfor blir klærne sendt derfra. Så du kan ta det heeelt med ro. Anonymous poster hash: 74e5f...a91
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 .. og nå ble jeg fristet til å handle på salget også, takk skal du ha! Anonymous poster hash: 74e5f...a91
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Men... Noe mer enn man betalte da man bestilte pakken må det vel bli? DHL krever vel en sum for å ha fortollet og levert den? Anonymous poster hash: d3b59...73c
troikaen Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Men... Noe mer enn man betalte da man bestilte pakken må det vel bli? DHL krever vel en sum for å ha fortollet og levert den? Anonymous poster hash: d3b59...73c Nei.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #15 Skrevet 2. juli 2014 Er det blitt en mulighet for å få pakken levert på post-i-butikk? Da jeg bestilte klær fra Zara i vinter måtte jeg være hjemme kl 8-16. Det var jeg ikke og sa fra om dette både skriftlig og muntlig til Zara og DHL, men naboer kunne fortelle at DHL var på døra flere ganger allikevel. Anonymous poster hash: f2afe...10b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #16 Skrevet 2. juli 2014 Er det blitt en mulighet for å få pakken levert på post-i-butikk? Da jeg bestilte klær fra Zara i vinter måtte jeg være hjemme kl 8-16. Det var jeg ikke og sa fra om dette både skriftlig og muntlig til Zara og DHL, men naboer kunne fortelle at DHL var på døra flere ganger allikevel. Anonymous poster hash: f2afe...10b Ja, det fikk jeg ihvertfall opplyst da jeg ringte DHL. Men man må følge med på sporingen, og så ringe for å be dem levere et annet sted med det sammen pakken ankommer Norge. Anonymous poster hash: d3b59...73c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #17 Skrevet 2. juli 2014 DHL leverer ikke pakker til sin konkurrent Posten. Du kan skrive ut en avtale fra nettsidene til DHL om at du godkjenner at de setter pakken utenfor døren din, eller du kan be dem levere på jobben din.Anonymous poster hash: 4dba1...379 1
Høstblader Skrevet 2. juli 2014 #18 Skrevet 2. juli 2014 De siste gangene jeg har fått levert pakker fra DHL har jeg fått en sms fra dem en dag eller to før pakken ankommer Norge. Der blir jeg bedt om å legge inn en annen leveringsadresse hvis jeg ikke er hjemme mellom 10 og 16 på hverdager. Legger da inn jobbadressen.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #19 Skrevet 2. juli 2014 DHL leverer ikke pakker til sin konkurrent Posten. Du kan skrive ut en avtale fra nettsidene til DHL om at du godkjenner at de setter pakken utenfor døren din, eller du kan be dem levere på jobben din.Anonymous poster hash: 4dba1...379 Da er det isåfall rart at mine pakker har havnet hos posten da. Anonymous poster hash: c28cb...513
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #20 Skrevet 2. juli 2014 Bestilte fra Zara for noen mnd siden og fikk pakken levert hjemme uten ekstra kotnader. Det eneste jeg ikke liker er å måtte avtale levering med DHL, ventet en hel dag forrige gang fordi de ikke kunne si noe eksakt tidspunkt. Det endte med at de ikke kom før i 17-tiden. Anonymous poster hash: 6f4df...114 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå