AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Hei. Hvor mye ville dere gitt for en Dvergpincher/Shih Tzu mix? Den ligger ute på finn. no og jeg synes personlig 9500,- er en litt for stiv pris for en blandingshund. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49155010&searchclickthrough=true Hva synes dere? Evt. er det noen som har erfaring med denne mixen? Takk for svar Anonymous poster hash: 00219...235
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 litt vel stiv pris for blandingshund ja. du aaaner ikke om de arver de gode eller dårlige genene fra rasene foreldrene er Anonymous poster hash: 1764b...9bb 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Dyrt. Syns det holder lenge med 4000-5000 for blandingshundAnonymous poster hash: 1e888...2b9
Gjest Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 (endret) For en blandigshund, maks 4000 om du får med en god valpepakke. Det koster ikke flerfoldige tusen for vaksine, helsekort og chip. For rasehunder er paring, testing og registrering hos NKK en stor del av prisen for en valp. Hos blandingshunder faller den delen bort og de som tar seg så mye for en valp uten papirer er kun ute etter penger. Da vil det med stor sannsynlighet også bety at de ikke er særlig opptatt av helsetesting og avl på friske individer (med tanke på for eksempel HD, øye- og tannproblemer hos små raser, allergier og så videre). Jeg ville helt klart styrt unna. Endret 2. juli 2014 av Lindiana 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Hva ville den ha kostet som renraset? Er dette folk som bare avler for å tjene penger? Anonymous poster hash: 3b2ac...b9f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Disse "designerhundene" er ingenting annet enn blandingsraser. For en sånn hund hadde jeg betalt maks 5000kr. Du vet aldri hva slags sykdommer den kan få fra foreldrene sine, og det er også mer usikkert både hvordan utseene den får, i tillegg til adferden på den. Tragisk at folk krever så mye penger for en blandingshund. Anonymous poster hash: 80ed3...5cb 4
Gjest Badebuksa Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Bjeff,bjeff,gneldre,bjeff-hund? Ville betalt maks 1500kr men egentlig ingenting, ønsker meg ikke en slik blanding...
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 For en bastard max 2000. Anonymous poster hash: 0a2ad...902
El Duderino Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Ubrukelig type hund. Ville ikke hatt en om jeg ble tilbudt den gratis.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 Det er dyrt for en blanding ja. Men de får jo solgt disse små blandingene for den prisen og da kommer de til og fortsette med det. Blandingshunder blir dyrere og dyrere, det er jo forsåvidt bra da det blir mindre impulskjøp og uerfarne kjøpere. Har selv en blanding jeg kjøpte for 3000 kr. Jeg trenger ingen dyr rasehund da jeg ikke skal drive med utstilling eller konkuranse. Anonymous poster hash: c2085...b46
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 Jeg synes det er en grei pris. Man unngår kjøpere som skaffer seg hund på impuls, og det synes jeg er veldig viktig. Noen blandinger kan være helt ok, i noen tilfeller til og med bedre enn enkelte rene raser. Jeg ville aldri i livet kjøpt en blandingsvalp fra disse valpefabrikkene, hvor det drives rovdrift på tispene kun i vinnings hensikt. Jeg ville heller aldri kjøpt en blanding som ikke er kompatibel mtp utseende og gemytt, eller en valp som er blanding av flere enn to raser. Argumentet om at man ikke kan vite hvilke gode eller dårlige gener en blandingsvalp arver synes jeg er tullete. Jeg har selv blandet min renrasede tispe med en renraset hund av annen, men tilnærmet lik, rase. Begge registrert i NKK, med stamtavler så langt øyet kan se, begge øyelyst, fri for sykdommer, dårlige gemyttmessige egenskaper og andre lyter. Blir ikke noe dårligere avkom av sånt, enn av hunder blandet med samme rase emd tilsvarende utgangspunkt. Mulig det til og med blir bedre avkom, fordi faren for innavl er eliminert. Anonymous poster hash: 233fc...6f1 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Det er dyrt for en blanding ja. Men de får jo solgt disse små blandingene for den prisen og da kommer de til og fortsette med det. Blandingshunder blir dyrere og dyrere, det er jo forsåvidt bra da det blir mindre impulskjøp og uerfarne kjøpere. Har selv en blanding jeg kjøpte for 3000 kr. Jeg trenger ingen dyr rasehund da jeg ikke skal drive med utstilling eller konkuranse. Anonymous poster hash: c2085...b46 Ingen trenger dyre rasehunder, alle hunder er overpriset. Men oppdretterne får solgt dem til 25 000kr stk, og da selges de for det.. At det går omtrent opp i opp pga vaksine, ormekur, keisersnitt osv er bare tull. De sitter igjen med en enorm fortjeneste stort sett. Anonymous poster hash: a8caf...bd9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Jeg synes det er en grei pris. Man unngår kjøpere som skaffer seg hund på impuls, og det synes jeg er veldig viktig. Noen blandinger kan være helt ok, i noen tilfeller til og med bedre enn enkelte rene raser. Jeg ville aldri i livet kjøpt en blandingsvalp fra disse valpefabrikkene, hvor det drives rovdrift på tispene kun i vinnings hensikt. Jeg ville heller aldri kjøpt en blanding som ikke er kompatibel mtp utseende og gemytt, eller en valp som er blanding av flere enn to raser. Argumentet om at man ikke kan vite hvilke gode eller dårlige gener en blandingsvalp arver synes jeg er tullete. Jeg har selv blandet min renrasede tispe med en renraset hund av annen, men tilnærmet lik, rase. Begge registrert i NKK, med stamtavler så langt øyet kan se, begge øyelyst, fri for sykdommer, dårlige gemyttmessige egenskaper og andre lyter. Blir ikke noe dårligere avkom av sånt, enn av hunder blandet med samme rase emd tilsvarende utgangspunkt. Mulig det til og med blir bedre avkom, fordi faren for innavl er eliminert. Anonymous poster hash: 233fc...6f1 Tillegg: Jeg ville aldri blandet en dvergpincher og en tzi tzu. De er altfor ulike som raser. Anonymous poster hash: 233fc...6f1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #15 Skrevet 2. juli 2014 Ingen trenger dyre rasehunder, alle hunder er overpriset. Men oppdretterne får solgt dem til 25 000kr stk, og da selges de for det.. At det går omtrent opp i opp pga vaksine, ormekur, keisersnitt osv er bare tull. De sitter igjen med en enorm fortjeneste stort sett. Anonymous poster hash: a8caf...bd9 De har nok store fortjenester på rasehunder ja, ingen tvil om det. Eneste de må jo ofte også betale en del for parring med hannhund med god stamtavle osv hvis de ikke har dette selv.Anonymous poster hash: c2085...b46
Portvinpiken Skrevet 2. juli 2014 #16 Skrevet 2. juli 2014 Det er jo sånn at markedet bestemmer prisen, så i mange tilfeller kan man ikke prute. Det kan man derimot når hundene blir litt eldre og oppdrettere ikke blir "kvitt" valpene. Skjer altfor ofte dessverre, og da er såkalte "seriøst oppdrettere" også veldig lite "seriøse" når det gjelder hvem de selger til. Dessverre for hundene.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #17 Skrevet 2. juli 2014 Takker for alle svar Hva synes dere om denne rasen da? Er dette en god mix? Pris? Vurderer denne nå.http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49697142&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: 00219...235
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #18 Skrevet 2. juli 2014 Takker for alle svar Hva synes dere om denne rasen da? Er dette en god mix? Pris? Vurderer denne nå.http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49697142&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: 00219...235 Neineinei.... Mor er blanding av 3 - tre - raser??? Som i tillegg er nokså forskjellige? Aldri i livet. Anonymous poster hash: 233fc...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #19 Skrevet 2. juli 2014 Har lett litt blant blandingsvalpene (er det forresten noen spesiell grunn til at du kun har fokus på blandingsvalper?), og hittil er dette det beste alternatviet jeg har funnet: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49600688&searchclickthrough=true Blanding av to, ikke veldig ulike raser. Anonymous poster hash: 233fc...6f1
Gjest Belle âme Skrevet 2. juli 2014 #20 Skrevet 2. juli 2014 Takker for alle svar Hva synes dere om denne rasen da? Er dette en god mix? Pris? Vurderer denne nå.http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49697142&searchclickthrough=trueAnonymous poster hash: 00219...235 Dax?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå