AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Faren min er sammen med ei eldre dame og det har de vært i over 10 år. Problemet er at jeg tåler ikke trynet på henne i det hele tatt. Helt siden de ble sammen har hun vært frekk, sagt stygge ting og vært rett og slett ekkelt. Hun kunne finne på å mobbe broren min fordi han hadde tics, kalte oss for ting osv. Når de ble sammen var jeg og broren min rundt 6-8 år gamle. Da var jeg for liten til å helt forstå at et voksent menneske mobba meg. Hun er veldig flink til å drive med skjult terror som jeg kaller det, fordi hun gjør det alltid mens pappa ikke er i nærheten. Så han har aldri fått det med seg. Dessuten er pappa en skikkelig tøffel, han klarer ikke å stå opp for seg selv. Ettersom jeg ble eldre har jeg begynt å si ifra til henne når jeg syntes hun gjør noe galt, og det ender med krangler hver gang. Så den siste tiden har jeg måtte sove hos noen slektinger når jeg var på besøk. Og nå har jeg sluttet helt å reise ditt. Husker så godt den gangen jeg var der og hun presterte å sparke hunden til pappa ned fra sofaen fordi den tigga, når hun selv hadde sitti å mata den med brødskiva si. Da ble jeg kjempe sint, og hun masjerte ut fra stua og smalt med døra, i ettertid kunne jeg høre henne sitte å baksnakke med til pappa. Jeg er så sint på den dama for jeg føler hun har ødelagt veldig mye av forholdet mitt til pappa, vi hadde en fint forhold før hun kom inn i bildet. Så problemet er at jeg har prøvd å si ifra men det virker ikke som faren min forstår problemet helt, eller vifter det bort. Er han bare for tøffel? Den dag i dag så sitter jeg igjen med veldig dårlig kontakt på farsiden og et anspent forhold til han. Noen som har noen tanker? Setter pris på alt! Noen som har hatt det på samme måte? Anonymous poster hash: 23564...ce9
Betasuppe Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Dårlig far og dårlig stemor. Si fra til faren din at han er dårlig til å ta vare på deg. Hva slags verdier han når han velger en sånn bitch? Og så får du bare kutte dem begge ut helt.
Leehyori Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Sånn er det med faren min og stemor + stesøster, jeg flytta til samboer og livet har vært perfekt siden. Jeg møter kun faren min når stemoren min ikke er hjemme 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Faren min er sammen med ei eldre dame og det har de vært i over 10 år. Problemet er at jeg tåler ikke trynet på henne i det hele tatt. Helt siden de ble sammen har hun vært frekk, sagt stygge ting og vært rett og slett ekkelt. Hun kunne finne på å mobbe broren min fordi han hadde tics, kalte oss for ting osv. Når de ble sammen var jeg og broren min rundt 6-8 år gamle. Da var jeg for liten til å helt forstå at et voksent menneske mobba meg. Hun er veldig flink til å drive med skjult terror som jeg kaller det, fordi hun gjør det alltid mens pappa ikke er i nærheten. Så han har aldri fått det med seg. Dessuten er pappa en skikkelig tøffel, han klarer ikke å stå opp for seg selv. Ettersom jeg ble eldre har jeg begynt å si ifra til henne når jeg syntes hun gjør noe galt, og det ender med krangler hver gang. Så den siste tiden har jeg måtte sove hos noen slektinger når jeg var på besøk. Og nå har jeg sluttet helt å reise ditt. Husker så godt den gangen jeg var der og hun presterte å sparke hunden til pappa ned fra sofaen fordi den tigga, når hun selv hadde sitti å mata den med brødskiva si. Da ble jeg kjempe sint, og hun masjerte ut fra stua og smalt med døra, i ettertid kunne jeg høre henne sitte å baksnakke med til pappa. Jeg er så sint på den dama for jeg føler hun har ødelagt veldig mye av forholdet mitt til pappa, vi hadde en fint forhold før hun kom inn i bildet. Så problemet er at jeg har prøvd å si ifra men det virker ikke som faren min forstår problemet helt, eller vifter det bort. Er han bare for tøffel? Den dag i dag så sitter jeg igjen med veldig dårlig kontakt på farsiden og et anspent forhold til han. Noen som har noen tanker? Setter pris på alt! Noen som har hatt det på samme måte? Anonymous poster hash: 23564...ce9 Min datter har det på en noenlunde lik måte. Hun sier at stemoren er skikkelig egoisitisk, og urettferdig i måten hun er på mot henne, derfor klarer hun ikke stemoren sin. Jeg har sagt at hun må gjøre det beste ut fra situasjonen, og gjerne fortelle det til faren, men faren er blindt forelsket så han hører ikke på henne sier hun. Anonymous poster hash: d6b63...ded
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Det er jeg , som får skylden når datteren min er sint på stemoren. Faren til datteren min sier at det er sikkert min feil at min datter hater henne. Så vanskelig slike ting. Anonymous poster hash: d6b63...ded
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Stemoren din er èn ting noe helt annet er det at faren din lar henne komme mellom dere. Det er han som er den onde, det er han som lar det skje. Anonymous poster hash: 98f1a...30d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Stemoren din er èn ting noe helt annet er det at faren din lar henne komme mellom dere. Det er han som er den onde, det er han som lar det skje. Anonymous poster hash: 98f1a...30d Er enig i at faren skal aldri la stemor komme foran barna. Og la barna ikke bli hørt. I min situasjon er det slik at barna mine føler at de ikke blir hørt av faren , og at stemoren går som nummer en for han. Datteren min sier at stemoren vil ha all oppmerksomhet rettet mot seg og deres felles barn, og gjør alt for å være vemmelig av og til. Jeg vet ikke helt hvordan den situasjonen er , og har ingenting med det å gjøre, men nå hører du trådstarter at det fins andre som har problemer med stemødre. Men jeg mener at det er fars ansvar å gjøre situasjonen enklere. Anonymous poster hash: d6b63...ded 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 TS Takk for mange fine svar! Jeg har så og si ingen kontakt med faren min utennom en telefon kanskje en gang i måneden. Var noen over her som nevnte at de var i en lik situasjon fordi faren var så forelska, men der er situasjonen min en helt annen. De kysser ikke, holder ikke hender, sier ikke fine ting til hverandre osv. De oppfører seg ikke som et par, mer som "roomies". Klarer ikke forstå hva faren min ser i henne i det hele tatt. Hun er heller ikke så pen å se på. Litt stygt sagt men hun ser veldig gammel og sliten ut etter flere tiår med røyking. Anonymous poster hash: 23564...ce9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå