Gå til innhold

Noen som har Britisk Korthår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har falt for denne rasen og vurderer å kjøpe en kattunge til høsten. Noen som har erfaringer og kan si noe om hvordan de er?

Har hørt at de er rolige, omgjengelige og fine leilighetskatter.

Pusesjuk!

:pasha:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vennina mi har en og han er den rareste katten jeg vet om. Men det har nok mer med oppdragelsen å gjøre enn selve rasen :P

Hva med å ta en tur til dyrebeskyttelsen og adoptere en pus?

Skrevet

Vennina mi har en og han er den rareste katten jeg vet om. Men det har nok mer med oppdragelsen å gjøre enn selve rasen :P

Hva med å ta en tur til dyrebeskyttelsen og adoptere en pus?

Har vurdert dyrebeskyttelsen, men jeg har kommet fram til at siden jeg bor i Oslo, vil jeg ha katten inne og venne den til lufteturer i bånd. Da er det greit å venne de til det fra de er små :)

Men det er slettes ikke umulig at jeg ringer og hører om de har noen som kunne likt seg som innekatt. Er sikkert noen stakkarer som er redde for å gå ut...

Skrevet

Har vurdert dyrebeskyttelsen, men jeg har kommet fram til at siden jeg bor i Oslo, vil jeg ha katten inne og venne den til lufteturer i bånd. Da er det greit å venne de til det fra de er små :)

Men det er slettes ikke umulig at jeg ringer og hører om de har noen som kunne likt seg som innekatt. Er sikkert noen stakkarer som er redde for å gå ut...

Ah, jah, stemmer. Det er det da, dyrebeskyttelsen kan være veldig strenge. Leiligheten må være så og så stor, den må kunne være ute, ikke barn og helst en annen katt så de ikke er ensomme... Skjønner på en måte krava de stiller, men det kan være unødvendig strengt noen ganger....

AnonymBruker
Skrevet

Min mor har en, i farge lilla. Veldig fin, stor og kraftig katt, han er vel 13 år gammel nå. Alle som ser bilder av ham, sier "så fin katt dere har". Men han har mye helseproblemer og er i tillegg veldig sær, ikke kjærlig i det hele tatt - han liker å være med på en måte, så han er sosial i den forstand at han er alltid i det rommet mennesker er, men han liker ikke å bli tatt på i det hele tatt, ikke løftet, ikke ligge oppå deg, ingenting. Og helseproblemer ja, nyrer, urinstein og betente analkjertler, mamma har brukt så mye penger på veterinær med den katten, som med ingen andre kjæledyr. Jeg vet ikke om det er rasen eller akkurat denne katten, men må si jeg ble veldig skeptisk til britiske korthårede etter ham. Og skaffet meg heller "gate-katter"...

Anonymous poster hash: b8ed7...bd4
Skrevet

Ah, jah, stemmer. Det er det da, dyrebeskyttelsen kan være veldig strenge. Leiligheten må være så og så stor, den må kunne være ute, ikke barn og helst en annen katt så de ikke er ensomme... Skjønner på en måte krava de stiller, men det kan være unødvendig strengt noen ganger....

Ja, tenker det sikkert er en del katter som går glipp av gode hjem fordi folk tenker at det ikke er vits i å ringe...

• Liker 1
Skrevet

Min mor har en, i farge lilla. Veldig fin, stor og kraftig katt, han er vel 13 år gammel nå. Alle som ser bilder av ham, sier "så fin katt dere har". Men han har mye helseproblemer og er i tillegg veldig sær, ikke kjærlig i det hele tatt - han liker å være med på en måte, så han er sosial i den forstand at han er alltid i det rommet mennesker er, men han liker ikke å bli tatt på i det hele tatt, ikke løftet, ikke ligge oppå deg, ingenting. Og helseproblemer ja, nyrer, urinstein og betente analkjertler, mamma har brukt så mye penger på veterinær med den katten, som med ingen andre kjæledyr. Jeg vet ikke om det er rasen eller akkurat denne katten, men må si jeg ble veldig skeptisk til britiske korthårede etter ham. Og skaffet meg heller "gate-katter"...

Anonymous poster hash: b8ed7...bd4

Alle katter er sære :fnise: Jeg møtte en sånn katt en dag jeg var ute og gikk, og han kom bort til meg og ville veldig gjerne kose. Det er nok en del variasjon innad i rasen :)

Men dette med sykdommer er et godt poeng. Jeg må lese meg opp på om denne rasen er spesielt utsatt for noen sykdommer.

Men samtidig er det ikke alltid godt å vite. Vi hadde et par gatemiks da jeg var liten, og begge de fikk nyreproblemer :(

Skrevet

Er det forresten noen som vet om de har pusteproblemer? De har jo litt kort nese, men det ser ut som om lengden varierer litt. Så kanskje greit å ikke kjøpe en som er for inntrykket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...