AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Jeg skal i en begravelse om to dager, til noen jeg kjenner perifert. Det er en kjær person som har gått bort etter kort tids sykdom, og jeg ønsker å formidle til de pårørende at jeg føler så med dem. Likevel synes jeg det er vanskelig å vite hvor personlig det er greit å være i en sånn setting, når en i utgpkt er perifert bekjent.. Tenker ikke på å lage noen scene i kirka eller noe, men kanskje si noen ord diskret etter bisettelsen, eller kanskje en sms nå før begravelsen. Synspunkter?Anonymous poster hash: def5f...f7d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Du sender en sms og sier akkurat det du føler, sender kanskje en blomst, og gir en klem og ett kondolere etter bisettelsen. Det settes uendelig stor pris på, jeg vet for jeg mista nettopp min far. Husk å undersøk hva som ønskes til begravelsen, blomster eller penger til et utvalgt formål. Et nikk og blikk-kontakt når båra bæres ut er også en måte å vise støtte på. Anonymous poster hash: ef1ad...121 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Ville sendt et kondolansekort, gjerne sammen med en bukett. Men merk: se hva det står i dødsannonsen. Det er mange som setter "vennligst ikke send blomster til hjemmet". Da bør du sende den til kirken/begravelsesbyrået. Mange ønsker heller ikke kondolanser ved graven. Da har gjerne de nærmeste mer enn nok fra før, om de ikke skal være høflige mot folk de gjerne ikke kjenner engang. Jeg ville ikke oppsøkt familien i kirken, verken før eller etter, annet enn hvis andre også gjorde det. Anonymous poster hash: 9edff...fdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå