AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Det er så slitsomt! Hun kler seg horete(viser mest mulig hud), har nesten bare guttevenner som hun manipulerer rundt som hun vil ettersom hun trenger dem, er opptatt av å bli likt av alle men da spesielt menn, flørter konstant og er løs. Jeg snakker ikke bare litt normal flørting som kan skje, men veldig åpenlyst og gjerne med gifte menn mens kona står og ser på. Hun har vært sånn så lenge jeg har kjent henne så jeg har liksom blitt vant til det, men etter å ha hørt at hun nå prøver seg på gifte bekjente av meg blir jeg rett og slett flau, for jeg er jo ikke sånn! Utenom det er hun snill og intelligent, veldig fin å prate med. Men hva gjør man med dette liksom? Anonymous poster hash: f3271...271
Marie90 Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 "Daddy issues" handler oftest om en manglende farsfigur og at man ser etter en "far" i en mann, ikke at man bare har mange partnere eller har sex med mennesker som er opptatt. Det kan gi utslag på den måten også, men veldig mange kvinner ter seg slik du beskriver uavhengig av hva forhold til familie. Hvis hun er en ok venninne å ha på tomannshånd, ville jeg bare beholdt vennskapet slik. Dersom hun er slitsom å dra på byen med, dra ut med noen andre. Jeg kjenner et par slike jenter og kontakten vi har er begrenset men grei som den er. Hvorfor har det noe å si at "du ikke er slik"? Folk antar jo ikke det om deg bare fordi du har en venninne som er slik. Hvis hun tar opp et problem hun har ift. en gutt kan du si noe, og du kan unngå å oppmuntre oppforselen du ikke liker. Utover det er det hennes problem, ikke ditt. Bare begrens vennskapet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 "Daddy issues" handler oftest om en manglende farsfigur og at man ser etter en "far" i en mann, ikke at man bare har mange partnere eller har sex med mennesker som er opptatt. Det kan gi utslag på den måten også, men veldig mange kvinner ter seg slik du beskriver uavhengig av hva forhold til familie. Hvis hun er en ok venninne å ha på tomannshånd, ville jeg bare beholdt vennskapet slik. Dersom hun er slitsom å dra på byen med, dra ut med noen andre. Jeg kjenner et par slike jenter og kontakten vi har er begrenset men grei som den er. Hvorfor har det noe å si at "du ikke er slik"? Folk antar jo ikke det om deg bare fordi du har en venninne som er slik. Hvis hun tar opp et problem hun har ift. en gutt kan du si noe, og du kan unngå å oppmuntre oppforselen du ikke liker. Utover det er det hennes problem, ikke ditt. Bare begrens vennskapet. Hun har hatt en manglende farsfigur da hun var barn. Men ja, kanskje best å begrense vennskapet litt. Anonymous poster hash: f3271...271
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Jeg trodde ikke utagerende oppførsel på den måten var det som var daddy issues. Jeg har fått høre at jeg har daddy issues fordi jeg konsekvent ser etter trekk ved menn som jeg ser på som positive ved pappa, og at jeg sammenligner alle med hva pappa gjør og sier Jeg så han bare et par ganger i året, og selv om han var den kuleste i verden så var jeg ganske trist og bitter over at han ikke ville være med meg. Høres mer ut som hun har dårlig selvtillit og kan trenge en god venninne som løfter henne opp. Anonymous poster hash: b8cc7...cf5
Marie90 Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Hun har hatt en manglende farsfigur da hun var barn. Men ja, kanskje best å begrense vennskapet litt.Anonymous poster hash: f3271...271 Bare begrens det i den grad det er ubehagelig for deg. Jeg har en god venninne som må florte med alt og alle hele tiden og ikke klarer å avvise en mann hun ikke er interessert i (og lar meg ta en den jobben, og bli "cockblockeren"). Hun har ved flere anledninger forlatt meg på byen for å bli med en randomer hjem, og ved flere anledninger kommet til meg for support når hun igjen er blitt dumpet etter et ligg. Jeg vet hun sliter med venninneforhold også og det har utviklet seg konflikter med andre jenter mange ganger. Hun er ellers en god venninne, tro det eller ei, så jeg droppet bare å dra ut med henne noe mer. Vi kan dele et glass vin, en middag eller en film, eller skravle på tlf, men jeg tar ikke initiativ til byturer og er "opptatt" når hun foreslår. Hun hadde sine egne teorier om dette, som at andre var sjalu, men jeg brydde meg ikke om å diskutere det. Med tiden vokste hun seg noe ut av det og nå er hun i et fast forhold og får (mesteparten) av bekreftelsen sin der. Det er hennes valg og hennes konsekvenser. Bare dropp å oppmuntre eller stotte henne i det du mener er dårlig oppforsel, men behold vennskapet generelt om du vil. Endret 2. juli 2014 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Jeg trodde ikke utagerende oppførsel på den måten var det som var daddy issues. Jeg har fått høre at jeg har daddy issues fordi jeg konsekvent ser etter trekk ved menn som jeg ser på som positive ved pappa, og at jeg sammenligner alle med hva pappa gjør og sier Jeg så han bare et par ganger i året, og selv om han var den kuleste i verden så var jeg ganske trist og bitter over at han ikke ville være med meg. Høres mer ut som hun har dårlig selvtillit og kan trenge en god venninne som løfter henne opp. Anonymous poster hash: b8cc7...cf5 Hun har ikke dårlig selvtillit og hun har venner som støtter henne. Vel jeg er enig i det du sier om daddy issues, men det kan ha flere definisjoner. Anonymous poster hash: f3271...271
Apocalypse Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Hun har ikke dårlig selvtillitAnonymous poster hash: f3271...271 Hvordan vet du det? Det kan jo hende det er derfor hun trenger så mye oppmerksomhet fra menn.
Marie90 Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Hun har ikke dårlig selvtillit og hun har venner som støtter henne. Vel jeg er enig i det du sier om daddy issues, men det kan ha flere definisjoner.Anonymous poster hash: f3271...271 Hun har antakelig dårlig selvtillit selv om hun ikke umiddelbart fremstår slik eller ellers utadvendt. Daddy issues er en fellesbetegnelse som blir slengt rundt endel - det er overhodet ikke gitt at et dårlig eller manglende forhold til far får negative konsekvenser. Men alle forhold til foreldre påvirker hva vi ser etter hos en partner eller hvorfor vi velger det vi velger.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Bare begrens det i den grad det er ubehagelig for deg. Jeg har en god venninne som må florte med alt og alle hele tiden og ikke klarer å avvise en mann hun ikke er interessert i (og lar meg ta en den jobben, og bli "cockblockeren"). Hun har ved flere anledninger forlatt meg på byen for å bli med en randomer hjem, og ved flere anledninger kommet til meg for support når hun igjen er blitt dumpet etter et ligg. Jeg vet hun sliter med venninneforhold også og det har utviklet seg konflikter med andre jenter mange ganger. Hun er ellers en god venninne, tro det eller ei, så jeg droppet bare å dra ut med henne noe mer. Vi kan dele et glass vin, en middag eller en film, eller skravle på tlf, men jeg tar ikke initiativ til byturer og er "opptatt" når hun foreslår. Hun hadde sine egne teorier om dette, som at andre var sjalu, men jeg brydde meg ikke om å diskutere det. Med tiden vokste hun seg noe ut av det og nå er hun i et fast forhold og får (mesteparten) av bekreftelsen sin der. Det er hennes valg og hennes konsekvenser. Bare dropp å oppmuntre eller stotte henne i det du mener er dårlig oppforsel, men behold vennskapet generelt om du vil. Vi er voksne mennesker og hun har som sagt alltid vært sånn så jeg ser ikke noe "håp" i å forandre henne på noe vis. Hun er nylig blitt singel og denne oppførselen hennes har nå eskalert. Kan godt si jeg gleder meg til hun er i et forhold igjen! Anonymous poster hash: f3271...271
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Hvordan vet du det? Det kan jo hende det er derfor hun trenger så mye oppmerksomhet fra menn.Vel jeg kommer ikke til å komplimentere henne osv, for det virker som hver gang hun får positiv oppmerksomhet blir hun enda verre. Hun er forøvrig flink til å sende små "stikk" til sine kvinnelige venner, muligens for å føle seg bedre med seg selv. Jeg bryr meg ikke om det, men når hun opplever perioder med mye oppmerksomhet kan hun bli ubehagelig. Anonymous poster hash: f3271...271
Apocalypse Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Vel jeg kommer ikke til å komplimentere henne osv, for det virker som hver gang hun får positiv oppmerksomhet blir hun enda verre. Hun er forøvrig flink til å sende små "stikk" til sine kvinnelige venner, muligens for å føle seg bedre med seg selv. Jeg bryr meg ikke om det, men når hun opplever perioder med mye oppmerksomhet kan hun bli ubehagelig.Anonymous poster hash: f3271...271 Høres litt ut som hun "overkompenserer" for dårlig selvtillit. Endret 2. juli 2014 av Apocalypse
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 Det er ikke dårlig selvtillit i "klassisk" forstand, men hun har et sykelig behov for bekreftelse som må bunne i en indre usikkerhet. Anonymous poster hash: ca64d...f40 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Det er ikke dårlig selvtillit i "klassisk" forstand, men hun har et sykelig behov for bekreftelse som må bunne i en indre usikkerhet. Anonymous poster hash: ca64d...f40 Ja det tror jeg nok du har rett i. TS.Anonymous poster hash: f3271...271 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå