AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Hei. Jeg har en uke med ferie alene i år. Ungene skal være med faren og vips - 7 dager for meg selv :-) Er det noen som har ferietips? Jeg har ikke så veldig mye penger, og bor på Vestlandet. Jeg tenkte kanskje å gå i fjellet et par dager men der blir kanskje litt sært og vanskelig å gjøre det helt alene ? Er det noen som har noen gode tips til aktiviteter? Mvh kvinne 35, ingen pingle men heller ingen venner å feriere med ..Anonymous poster hash: 47353...02a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Jeg bestilte meg tur via ticket, til Toscana. En uke, med hotell og fly 3500. Anonymous poster hash: 55b81...3a4 1
EDM Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Har du noen fritidsaktiviteter da? Er du interessert i fisking - ta frem fiskestanga da vel etc. Alltid litt deilig å være alene. Da kan du jo gjøre hva du vil
EDM Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Har du litt penger derimot kan du jo reise på gruppereise f.eks?
Gjest Funky Punk Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Er da vel verken sært eller vanskelig å ta en fjelltur alene. Pakk sekken og kom deg ut Kan jo også ta med piknikkurv og en god bok til stranden/parken Har du bil så kan du jo ta en biltur. Reise rundt til steder i Norge du har lyst til å besøke. Da kan du selv velge hvor langt du kjører. Og med en god frysebag, så kan du ha med deg mat og drikke, så slipper du å bruke dyre penger på bensinstasjoner. Vær turist i egen by! Det er faktisk veldig morsomt Var det i byen her, gikk på teater og museum osv. Ikke så ille dyrt heller. 1 museum kostet 50 kr i inngang. Fikk med rabattkort så jeg fikk 50% rabatt på utvalgte museum i fylket. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 http://naturlos.no/ Vi fikk et hefte i postkassa med beskrivelser av alle turene som arrangeres. Det er turer for alle; overnattingstur med padling, sopptur, guidede turer for de som er interessert i historie, fisketur, og mye mer. Og alt er gratis. Kanskje du kunne spurt på turistkontoret om det finnes et lignende tilbud der du bor? Anonymous poster hash: 16833...0e0
lillbilly Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Hva med interrail? Du kommer langt for bare noen få tusen. Leste om interrail for voksne for en tid tilbake, og det virker til å være en rimelig måte å reise på!
Hapa Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Hei. Jeg har en uke med ferie alene i år. Ungene skal være med faren og vips - 7 dager for meg selv :-) Er det noen som har ferietips? Jeg har ikke så veldig mye penger, og bor på Vestlandet. Jeg tenkte kanskje å gå i fjellet et par dager men der blir kanskje litt sært og vanskelig å gjøre det helt alene ? Er det noen som har noen gode tips til aktiviteter? Mvh kvinne 35, ingen pingle men heller ingen venner å feriere med ..Anonymous poster hash: 47353...02a Hva er sært og vanskelig med en fjelltur alene på fjellet? Personlig elsker jeg det og prøver å få 8-12 dager sammenhengende med telt og fiskestang på Hardangervidda. Pakk sekken og kom deg ut!! Det er billig ferie og fantastisk deilig!! 1
lillbilly Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Hva er sært og vanskelig med en fjelltur alene på fjellet? Personlig elsker jeg det og prøver å få 8-12 dager sammenhengende med telt og fiskestang på Hardangervidda. Pakk sekken og kom deg ut!! Det er billig ferie og fantastisk deilig!! Nå kommer du sikkert til å tenke at jeg er generalisende og det er kanskje riktig det, men du er mann Kanskje hun som dame syns det ville vært vanskelig å dra på en sånn tur alene... Personlig så ville jeg synes en sånn tur var best om jeg ikke reiste alene. Ville hatt litt vansker med å være alene langt fra folk, tror jeg. Er litt pysete sånn 1
Xcase33 Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 Storby ferie ville jeg anbefalt ...med tilhold på et hotell sentralt med gåavstand til alle fasiliteter.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 En del turistforeningshytter i Stølsheimen og på Hardangervidda ligger relativt nært vei, så du kan jo enten bo på en slik og gå dagsturer i området, evt ta med telt og bo i nærheten slik at det blir billigere, men der du har mulighet til å låne do på hytten, lage mat/kjøpe middag og få litt selskap hvis ønskelig. Turistforeningen arrangerer også fellesturer for de som ikke vil gå alene, usikker på hva det koster, står sikkert på nettsidene deres. Bor du i Bergensområdet er det massevis av flotte steder å ta seg dagsturer (kommer gjerne med mer forslag om aktuelt), du kan benytte muligheten til kunstutstilling, museumsbesøk og timevis i en park med bok og kikking på folk. Ellers; sykle rallarvegen, dra på restferie en uke til syden, ta en storbyferie på sparket (sjekk billige rom på hotels.com), har du bil kan du kjøre en tur, ta med telt og sov der du føler for. Anonymous poster hash: adfe8...cc4
Gjest Reza08 Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Dra en tur til Gøteborg. Det er en utrolig fin by som er verdt å få med seg. Går fint å dra fra ett sted på Vestlandet til Gøteborg med bil. Er gjort på en dag, om du reiser tidlig. Mye fint å se der.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #15 Skrevet 2. juli 2014 Hei. Jeg har en uke med ferie alene i år. Ungene skal være med faren og vips - 7 dager for meg selv :-) Er det noen som har ferietips? Jeg har ikke så veldig mye penger, og bor på Vestlandet. Jeg tenkte kanskje å gå i fjellet et par dager men der blir kanskje litt sært og vanskelig å gjøre det helt alene ? Er det noen som har noen gode tips til aktiviteter? Mvh kvinne 35, ingen pingle men heller ingen venner å feriere med ..Anonymous poster hash: 47353...02a Bestille et fjordline cruise? Anonymous poster hash: 33221...b97
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #16 Skrevet 2. juli 2014 Shoppingtur med fjordline? Enkelt når du bor i Bergen. Eller Colorline fra Oslo? Anonymous poster hash: 33221...b97
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #17 Skrevet 2. juli 2014 Her var det mange gode tips - har begynt å glede meg nå :-) Tusen takk alle sammen. Anonymous poster hash: 47353...02a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå