Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feiret rundt tall til en i min samboers familie her om dagen, og det var veldig hyggelig. Bortsett fra at "svigermor" satt ved siden av meg. Under talene fortalte hun meg om alt det nye hun hadde kjøpt, og om hun ikke skulle kjøpe med noe til meg. Jeg sa at det hun viste meg var fint, men at jeg hadde flere slike hjemme. Takket altså pent nei. Syntes for så vidt at det var litt frekt å skravle i vei mens andre familiemedlemmer holdt tale, men sa ikke noe om det, bare smilte og nikket mens hun pratet.

Har tidligere fått beskjed av samboer at jeg må være veldig hyggelig og veldig forsiktig med hans mor, slik at jeg ikke tråkker henne på tærne. Noe jeg nå tydeligvis har gjort.

Da vi skulle dra hjem, ønsket svigermor sin sønn god ferietur med en klem, snudde ryggen til meg og sa ha det til sin sønn. Hun gadd altså ikke å si ha det eller god tur til meg.

Er jeg merkelig som reagerer på dette?

Anonymous poster hash: e029b...174
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa du hadet til henne da?

AnonymBruker
Skrevet

Sa du hadet til henne da?

Nei, det rakk jeg ikke. Hun sa ha det til samboer, og nærmest løp ut.

• Liker 2
Gjest constance90
Skrevet

Du kan faktisk si slike ting selv. Slutt å vent på alle andre, de annser deg også da som like frekk. Du kan ta intiativ.

Skrevet

Nei. Jeg hadde også takket nei, liker ikke å få ting som jeg ikke har noe interesse av og som bare tar opp plass i hjemmet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det rakk jeg ikke. Hun sa ha det til samboer, og nærmest løp ut. Anonymous poster hash: e029b...174

Klart du hadde rukket det hvis du hadde ønsket det.

Det er ingen som bryter opp roper hadét og spurter ut i løpet av et sekund.

Dere er nok ganske like du og svigermor!

Anonymous poster hash: 3f0c0...922

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet

Ikke tenk på det. Sjekk det heller neste gang og det er noe mellom dere. Om det er det så spør du.

At kjæresten din forventer at du skal behandle svigermor med silkehansker er urimelig. Man skal ha respekt for svigerforeldrene, men ikke mer en naturlig. Så lenge man tenker på at det er ekstra kjipt å komme på kant med dem så skal man behandle dem som konge og dronning.

AnonymBruker
Skrevet

Feiret rundt tall til en i min samboers familie her om dagen, og det var veldig hyggelig. Bortsett fra at "svigermor" satt ved siden av meg. Under talene fortalte hun meg om alt det nye hun hadde kjøpt, og om hun ikke skulle kjøpe med noe til meg. Jeg sa at det hun viste meg var fint, men at jeg hadde flere slike hjemme. Takket altså pent nei. Syntes for så vidt at det var litt frekt å skravle i vei mens andre familiemedlemmer holdt tale, men sa ikke noe om det, bare smilte og nikket mens hun pratet.

Har tidligere fått beskjed av samboer at jeg må være veldig hyggelig og veldig forsiktig med hans mor, slik at jeg ikke tråkker henne på tærne. Noe jeg nå tydeligvis har gjort.

Da vi skulle dra hjem, ønsket svigermor sin sønn god ferietur med en klem, snudde ryggen til meg og sa ha det til sin sønn. Hun gadd altså ikke å si ha det eller god tur til meg.

Svigermor er en voksen dame. Om du ikke liker at hun snakker under talene så sier du "nå taler onkel Hans, det vil jeg gjerne høre på, så dette må vi ta igjen." Om hun blir sur så får hun bare bli det (vi lever i et fritt land). Før eller siden blir hun blid igjen, så om hun er sur eller ikke raker ikke deg. En tar bare hensyn til barn eller folk som er å regne som barn. En kvinne som er mor bør takle realiteten helt fint. Og gjør hun det ikke får hun lære seg det.

Men: Du har selv ansvar for å si hadet til henne om hun glemmer (eller "glemmer") deg. Så neste gang roper du det bare etter henne. :) Er hun sur neste gang så bare behandler du henne slik du ville behandlet en 3-åring som er litt vrang. Funker fint for å få voksne til å innse at de oppfører seg som småbarn.

Anonymous poster hash: 08444...2f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere sa ikke ha det til hverandre. Det er bare sprøyt at du ikke rakk å si ha det, selvsagt klarer man å si "Ha det bra!" før noen går hvis man vil. Bare tull. Dere gadd ikke si ha det til hverandre.

Anonymous poster hash: bfef0...4fd
  • Liker 2
Skrevet

Klart du hadde rukket det hvis du hadde ønsket det.

Det er ingen som bryter opp roper hadét og spurter ut i løpet av et sekund.

Dere er nok ganske like du og svigermor!Anonymous poster hash: 3f0c0...922

For en fordømmende og ekkel person du er!

Du er vel en like uspiselig svigermor selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere sa ikke ha det til hverandre. Det er bare sprøyt at du ikke rakk å si ha det, selvsagt klarer man å si "Ha det bra!" før noen går hvis man vil. Bare tull. Dere gadd ikke si ha det til hverandre. Anonymous poster hash: bfef0...4fd

Nå gjentar du deg selv. Det holder med å sende inn et hatinnlegg fra deg om dagen.

Anonymous poster hash: 331c4...e5f

AnonymBruker
Skrevet

Nå gjentar du deg selv. Det holder med å sende inn et hatinnlegg fra deg om dagen.

Anonymous poster hash: 331c4...e5f

Hm? Hva mener du? Mulig AB-koden min har forandret seg innen nå, siden jeg har beveget meg noen mil siden jeg skrev det, men det var jeg som skrev det du siterte. Jeg skriver da på ingen måte hatinnlegg daglig. Vet ikke hvem du forveksler rmeg med, jeg skriver få innlegg på dette forumet og de fleste er ganske blide. Synes bare dette var merkelig.

Ehh, kan jo tenkes at TS ble litt satt ut av at svigermor ikke sa hadet og dermed ikke fikk sagt noe før svigermor hadde gått ut? Jeg hadde hvertfall blitt rimelig satt ut hvis ikke svigermor hadde sagt hadet til meg. Du er ikke spesielt hyggelig du..

Satt ut av at noen ikke sier ha det? Da blir man lett satt ut, gitt. Det er jo ganske tøvete å hevde at man ønsket å si adjø og ikke fikk det til. Man blir kanskje litt perpleks, men ikke fullstendig handlingslammet, av at noen ikke sier ha det til deg. Svigermor sa ikke ha det, og da gjorde ikke TS det heller. Ingen stor sak. TS får se om det er dårlig stemning neste gang også, i så fall er det et problem, men dette er jo ikke en så opprørende opplevelse at det er noe å bruke særlig tid på.

Anonymous poster hash: bfef0...4fd

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Syns ikke det er merkelig nei,men ville ikke tenkt så mye på det før jeg så om hun var imøtekommende neste gang.

Men hun høres ikke ut som den letteste svigermoren når sønnen ber deg være forsiktig med å tråkke henne på tærne!

Må jo bli skjebnesvangert om han må råde deg til dette.

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang sier du ha det først da. Enkelt og greit. Om svigermor klarer å løpe avgårde før du rekker å åpne munnen skal hu ha cred for å være veldig sprek i hvert fall!

Anonymous poster hash: a1341...956

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle sammen. Takk for svar :)

Ja, jeg ble veldig perpleks av at hun bare løp av gårde. Det hjalp heller ikke at hun stod rett ved en åpen utgangsdør, mens jeg stod en meter lenger inn. Svigermor løp ut døren så fort hun hadde sagt ha det til sin sønn, og jeg tenkte vel egentlig ikke så veldig over det før noen sekunder senere. "Skulle hun ikke si ha det? :snurt: " Ble veldig overrasket, da jeg ikke hadde sett det komme.

Og bare så en ting er oppklart, jeg er langt fra uhøflig. Jeg takket jubilanten og ektefelle for at jeg fikk komme, sa ha det til øvrig familie og nye bekjentskaper, og sa at det var hyggelig å treffes til hver enkelt.

Når jeg tenker på det, så er det mulig svigermor ble snurt fordi det var jeg som sa nei til at hun kunne få være i leiligheten vår mens vi er på ferie fordi hun ville ha en "byhelg/uke". Jeg og samboeren min var enige om dette på forhånd, og jeg satt altså nærmest svigermor under middagen, så da svarte jeg når hun spurte. Hun spurte da samboer om vi ikke har noen gratisnetter på hotell, men da svarte han "de skal vi bruke selv".

Mulig vi er gjerrige og lite gjestfrie, men vi er ikke komfortable med å ha hans mor i leiligheten vår.

Skrevet

Kan være mange grunner til at du ikke fikk hadet-klem:

Hun er sur på deg

Hun glemte det (kanskje hun kom på det etterpå og ble kjempeflau)

Hun pleier ikke å gi deg hadet-klem

Hun hadde det travelt

Hun trodde du var sur på henne

Klemte hun alle de andre på festen?

Uansett; ikke tenk på det. Ikke med mindre hun overser deg neste gang dere møtes. Men vær obs på at om en leter etter tegn på at noen er sur på deg, så finner man det gjerne selv om de ikke er sure.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemmer å si hadet stadig vekk jeg, hvis jeg er litt stressa eller har dårlig tid...

Anonymous poster hash: 99f50...6db
Skrevet

Får ikke dine foreldre låne leiligheten om dere er bortreist heller? Det er jo bare helt utrolig smålig.

AnonymBruker
Skrevet

Får ikke dine foreldre låne leiligheten om dere er bortreist heller? Det er jo bare helt utrolig smålig.

Nei, men det har de ikke noe behov for heller. Mine foreldre bor i samme by som oss. Svigermor bor 30 min unna med tog/bil. Så det er ikke snakk om at hun bo på hotell, hun kan dra hjem til seg selv etter å ha vært i byen. Jeg og samboeren min syns nå det var smålig av henne å forvente at leiligheten var fritt frem. "Husk å legge igjen nøklene," liksom.

Svigermor og den nye typen hennes skal ikke sove i vår seng, sånn er det bare. Han har for så vidt ikke hilst på noen av oss heller. Han sa ikke hei, vi stod utenfor huset til svigermor alle sammen. Slo av en prat med samboers bror, men sa ingenting til verken meg eller samboeren min, selv om svigermor ba han gå og hilse..

Nå reiser jeg på ferie, svigermor er hjemme hos seg selv, og nøklene blir med på tur!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle sammen. Takk for svar :)

Ja, jeg ble veldig perpleks av at hun bare løp av gårde. Det hjalp heller ikke at hun stod rett ved en åpen utgangsdør, mens jeg stod en meter lenger inn. Svigermor løp ut døren så fort hun hadde sagt ha det til sin sønn, og jeg tenkte vel egentlig ikke så veldig over det før noen sekunder senere. "Skulle hun ikke si ha det? :snurt: " Ble veldig overrasket, da jeg ikke hadde sett det komme.

Og bare så en ting er oppklart, jeg er langt fra uhøflig. Jeg takket jubilanten og ektefelle for at jeg fikk komme, sa ha det til øvrig familie og nye bekjentskaper, og sa at det var hyggelig å treffes til hver enkelt.

Når jeg tenker på det, så er det mulig svigermor ble snurt fordi det var jeg som sa nei til at hun kunne få være i leiligheten vår mens vi er på ferie fordi hun ville ha en "byhelg/uke". Jeg og samboeren min var enige om dette på forhånd, og jeg satt altså nærmest svigermor under middagen, så da svarte jeg når hun spurte. Hun spurte da samboer om vi ikke har noen gratisnetter på hotell, men da svarte han "de skal vi bruke selv".

Mulig vi er gjerrige og lite gjestfrie, men vi er ikke komfortable med å ha hans mor i leiligheten vår.

Da hadde jeg også blitt sur på deg/dere ;) Takler ikke sånne sære folk. Der det er hjerterom er det husrom!

Anonymous poster hash: 590eb...fb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...