Gå til innhold

Sjekke inn på hotel etter midnatt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler meg rimelig dum her nå men jeg og kjæresten lander på gardermoen ca. 23.30 når vi kommer fra turen vår, og må ta inn på hotell for natten i nærheten for så å fly hjem dagen etter.

Innsjekkingen blir jo da mest sannsynlig etter midnatt og når jeg skal bestille rom så må jeg krysse av datoen etter midnatt + dagen etter selv om vi kun skal være til ettermiddagen. Det går selvfølgelig ikke an å sjekke inn og ut samme dag. Så hvordan skal jeg gjøre det når jeg må sjekke inn etter midnatt men skal reise samme dag?

Anonymous poster hash: 26fdc...42a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innsjekk og utsjekk er til vanlig på formiddagen. Så skal du sove på hotellet natt til lørdag, så blir det i teorien fredag du må sjekke inn for å få rommet. Så da bestiller du fra fredag til lørdag og sender en melding til hotellet og spesifiserer at du ikke ankommer før etter midnatt, i tilfelle de ikek har døgnåpen resepsjon.

Neste dag må du regne med å måtte forlate rommet i 10-12-tiden med mindre du kan bestille forsinket utsjekking.

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må fylle ut for døgnet før du faktisk ankommer hvis du ankommer noe etter midnatt: Les heller datoene som "Natten mellom". Det hotellet bryr seg om er mellom hvilke datoer, hvilken natt, dette rommet ikke vil være ledig. De må bare vite hvilken natt rommet er opptatt.

Hvis det (som et eksempel) er slik at du ankommer like etter midnatt lørdag 5. juni vil hotellrommet være ledig natten mellom 3. og 4. juni., opptatt natten mellom 4. og 5. juni og ledig igjen natten mellom 5. og 6. juni. Derfor må du velge 4.-5. juni, slik at hotellet vet hvilken natt de skal legge inn i sine systemer at dere skal ha rommet.

Merk også, som ekkoet sier, at du bør kontakte hotellet. En del hoteller gir bort rommet ditt om du ikke har ankommet innen en viss tid, og den grensen lenge før midnatt, med mindre du sier fra. Det er ikke noe problem å komme etter midnatt, men da må du si fra på forhånd slik at de ikke tenker at du bare ikke møtte opp og gir rommet til en annen. Så dette går helt bra, men du bør si fra til hotellet om at du ankommer så sent som utpå natten.

Anonymous poster hash: ac3b8...b46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...