Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 15 uker gravid, og er ganske utrent fra før. Har en helt normal vekt, men ønsker å ikke gå opp 20 kg under graviditeten og har derfor begynt å trene. Er det trygt å gå fra helt utrent til å trene 2-3 ganger pr uke under graviditet?

Anonymous poster hash: d2650...565
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med jordmor/lege, de kan gi deg de svarene du trenger.

Personlig ville jeg heller satset på gåturer og lett styrke (øvelser) framfor jogging og tung styrke, men jeg vet ikke hva som er riktig.

Anonymous poster hash: 81a89...a01
Gjest Runforit
Skrevet

Du kan fint starte å trene selv om du er gravid. Det er bare sunt for deg og barnet. I tillegg burde du spise sunn og næringsrik mat. Kostholdet er uansett det avgjørende. Så lenge du spiser normale mengder mat og ikke fråtser så vil du ikke automatisk gå opp 20 kg fett. Da vil du ha en noenlunde normal kurve oppover som du skal og du vil miste det meste etter barnet er ute og du starter å amme.

Men om du er utrent så skal du ikke starte opp med å trene veldig hardt og seriøst da kroppen ikke er vant med det og det kan få negative konsekvenser for deg og barnet. Start forsiktig og kjenn etter at du ikke føler ubehag.

Er også mange fine øvelser og treningstips for gravide om du googler trening og gravid. Det du skal være mest forsiktig med er jogging om du ikke er en innarbeidet jogger fra før.

Skrevet

Der viktigste er å høre på kroppen. Det gjelder jo uansett, men iallefall når du er gravid. Ville nok begynt lett om det var meg, kroppen din er ikke vant med trening fra før og der å begynne veldig ekstremt er ikke lønnsomt for noen.

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på 2 gruppetimer denne uka, som jeg følte gikk veldig greit. Det ene var yoga, så det var ikke de største fysiske øvelsene, mens cardio energy slet jeg litt på (men det skyldes nok heller at jeg er utrent fra før). Leste en artikkel om at man burde trene moderat (ca 30 min hver dag) under graviditet selvom man er utrent fra før. Men skal nok høre med jordmor når jeg har time der hva hun mener om det. :) Ts.

Anonymous poster hash: d2650...565

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...