Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant et ok firma, Fikk kontrakt og alt, ferdigstilt dato ble gitt, denne er brutt for lang tid tilbake.

Hver gang jeg spør de, om når de er ferdig, får jeg en dato, som brytes.

I går hadde vi en avtale om at så fort varmekabler var lagt, så skulle de støpe gulvet, vel kablene ble lagt av et elektriker vi ordnet, og da vi kontaktet firmaet som bygget for oss, kommer han med at han han skal ta det senere, vel i dag morges er det fremdels ikke lagt, vi endte med at vi sa at for at de skal bli ferdige at vi sa at vi maler innvendig, legger gulv, og det der for at de skal bli ferdige. For den siste og absolutte datoen de har fått av oss er om 6 dager, Vi reiser på ferie. Men ikke er kledningen satt på utvendig, ikke er det gravet til terasse.

Hva skal til for å kutte de ut?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva står i kontrakten deres?

Anonymous poster hash: ed1ee...24c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fant et ok firma, Fikk kontrakt og alt, ferdigstilt dato ble gitt, denne er brutt for lang tid tilbake.

Hver gang jeg spør de, om når de er ferdig, får jeg en dato, som brytes.

I går hadde vi en avtale om at så fort varmekabler var lagt, så skulle de støpe gulvet, vel kablene ble lagt av et elektriker vi ordnet, og da vi kontaktet firmaet som bygget for oss, kommer han med at han han skal ta det senere, vel i dag morges er det fremdels ikke lagt, vi endte med at vi sa at for at de skal bli ferdige at vi sa at vi maler innvendig, legger gulv, og det der for at de skal bli ferdige. For den siste og absolutte datoen de har fått av oss er om 6 dager, Vi reiser på ferie. Men ikke er kledningen satt på utvendig, ikke er det gravet til terasse.

Hva skal til for å kutte de ut?

Velkommen i klubben!

Er vel ganske typisk håndverkere. Kanskje dere får vurdere muligheten for å holde tilbake noe av betalingen frem til de er ajour.

Da vi bygde hus for to år siden så sendte snekkerfirmaet en a konto-faktua en gang hver mnd. Men etter utallige forsinkelser så varslet vi om at vi kom til å holde igjen penger og da skjedde ting omtrent over natten.

Anonymous poster hash: ce89c...ebc

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på kontrakten, det. Et vesentlig punkt i alle kontrakter er milepælsdatoer med dagbøter dersom disse overskrides. Og man må naturligvis ikke betale regninger før ferdigstilt milepæl.

Anonymous poster hash: 32fd2...813
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på kontrakten, det. Et vesentlig punkt i alle kontrakter er milepælsdatoer med dagbøter dersom disse overskrides. Og man må naturligvis ikke betale regninger før ferdigstilt milepæl.

Og den ferien kan dere avlyse. Dere vil måtte gjøre jobben som byggherre i ukene fremover til de er ferdige, dvs overvåke arbeidet som blir gjort. Reiser dere på ferie, kommer ingenting til å bli gjort før dere er tilbake igjen.

Skrevet

Takk for svar. Det vi fikk ut av svar fra Forbruker rådet ( ringte de i dag, etter at jeg la inn posten her) var at hvis ikke det står i kontrakten at vi kan pålegge dagbøter hvis dette står i kontrakten, ellers ikke. Men vi har bestemt oss for at vi avskjeder dette firmaet og gjør jiobben ferdig selv. De har fått ut dagen i dag å pakke sammen sakene sine, under nøye overvåking at de ikke tar med seg matrialer som er tilhørende bygget. Det kommer og en faktura til de på kennelopphold til hund og ferien vår. Da dette er betalt og ikke kan fåes tilbake,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...