Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han liker ikke å kysse, det vet jeg. Men å nusse går greit. Her om dagen sa jeg ganske casual; "vi må nusse mer". Han svarte med å si at jeg måtte rydde mer, støvsuge mer og gå tur med hunden mer i en sur tone. Jeg skjønte ingenting. Jeg har full jobb og han er arbeidsløs. Likevel rydder og vasker jeg mest, men har lagt mye av tur over til mannen. Går selv med hunden når jeg har fri. Men likevel. Hvorfor skulle han si noe sånt når jeg sa noe helt enkelt som nussing. Er det slitsomt å nusse meg?

Videre så sier han aldri at han elsker meg, kun at han er glad i meg dersom jeg sier det først. Han går på byen med gutta og lover å komme hjem, men så hører jeg ikke fra han før utpå dagen neste dag. Og da blir han sur fordi jeg "maser" og at han bestemmer når han skal hjem.

Han har aldri gjort en innsats for å planlegge bursdag eller gave til meg. Når vi går ut for å spise maser han om når vi skal dra hjem. Og dersom det er helg så er det umulig for han å ha en rolig fredagskveld med meg. Har han det så er han snill og skal ha creds i månedsvis.

Han kan spøke om at han "gir" meg sex. Jeg suger ham ofte, noe som gjør meg kåt og frustrert. Da kan han si ting som; du fikk jo sex i går.

Han blir veldig fort sjalu, liker ikke at jeg snakker med andre gutter eller kler meg i utfordrene klær. Han liker ikke at jeg går i byen og kommer gjerne og møter meg.

Men likevel så har vi det veldig fint. Vi blir beskrevet som drømmeparet av venner. Vi er veldig like og trives i hverandres selskap. Han sier at han er dårlig på romantiske ting og at han prøver å vise det på andre måter. Han henter meg på jobb, kjører meg dersom jeg må en plass, bærer alltid poser og bager for meg, stryker meg på ryggen når vi ligger og ser på film, erklærer sin kjærlighet for meg på fylla, prater om meg til kompiser og ber om råd.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Er det sånn et forhold skal være? Å kun vise kjærlighet på den måten og å aldri kysse? Hvordan har dere det?

Anonymous poster hash: 619f9...79e

Videoannonse
Annonse
Gjest sunniva95
Skrevet

..og denne mannen vil du virkelig bruke resten av livet på? Du fortjener så mye bedre :) På tide å lære seg grensesetting og å stille krav....I et forhold er det give and take....Hvis du mener at du gir for mye i forhold til hva du får tilbake...da er du sammen med feil mann...mener jeg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Er det sånn et forhold skal være? Å kun vise kjærlighet på den måten og å aldri kysse? Hvordan har dere det?

Svaret er at ditt forhold skal være akkurat slik du vil det skal være. Så enkelt som det.

SÅ om du synes dette er slik det skal være - fortsett som du gjør.

Om du ikke synes det? Ja, da må du enten endre forholdet eller avslutte det.

Hvordan naboen, din beste venninne eller landsgjennomsnittet liker å leve er jo fullstendig revnende likegyldig for deg. Ditt liv (og du får bare ett av dem). Ta kontrollen og få det slik du vil ha det.

Anonymous poster hash: 9a3c4...cae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

..og denne mannen vil du virkelig bruke resten av livet på? Du fortjener så mye bedre :) På tide å lære seg grensesetting og å stille krav....I et forhold er det give and take....Hvis du mener at du gir for mye i forhold til hva du får tilbake...da er du sammen med feil mann...mener jeg.

Det er jo det jeg har begynt å lure på nå. Jeg blir sliten av det her, og jeg savner virkelig å bli vist kjærlighet. Jeg savner en mann som gjør en innsats for å vise hvor glad han er i meg. Samboeren min gjør det på sin måte, men jeg skulle ønske det var mer. Jeg ønsker ingen annen mann, men likevel lurer jeg på om jeg vil ha det sånn her resten av livet. Vi har ikke vært sammen så lenge i denne omgang, bare ett år. Men vi var ungdomskjærester for mange år siden og beholdt kontakten i alle år etter det.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker er bare ikke så komfortable med å vise følelser, uten at det betyr at de ikke har de. Samboeren min er ganske lik din sånn sett, men han er også flink til å "vise følelser" på andre måter slik som din. Tricket er bare å skjønne at disse tingene han gjør for deg er en måte å vise følelser på.

Dette med at han drar ut og ikke kommer hjem før dagen derpå uten å si ifra er derimot en helt annen sak som du ikke bør akseptere.

Ut i fra innlegget ditt antar jeg at dere er ganske unge (begynnelsen av 20-årene kanskje?), og selv om man er i forhold så er det viktig at man får rase litt fra seg når man er ung. Så jeg ville ikke krevd at han skal komme hjem fra nashspiel til en gitt tid feks, men jeg ville definitivt krevd at han må sende en sms eller ringe hvis han ikke kommer hjem sånn at du slipper å uroe deg for han.

Akkurat det punktet har iallefall jeg vært urokkelig på, siden vi har hatt noen lignende tilfeller hos oss hvor typen har vært på nashspiel til kl 6 om morgnene uten å si ifra. Cluet er så ta det opp når begge er edru og uten å krangle. De fleste oppegående mennesker forstår jo at kjæresten blir urolig når man ikke kommer hjem om natten.

Anonymous poster hash: 51264...7fb
Gjest Whitestripes
Skrevet

Han høres ut som en egoistisk tulling, for å si det rett ut. Hvorfor er du sammen med han? La meg gjette: "Han er jo snill og grei noen ganger, da".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker er bare ikke så komfortable med å vise følelser, uten at det betyr at de ikke har de. Samboeren min er ganske lik din sånn sett, men han er også flink til å "vise følelser" på andre måter slik som din. Tricket er bare å skjønne at disse tingene han gjør for deg er en måte å vise følelser på.

Dette med at han drar ut og ikke kommer hjem før dagen derpå uten å si ifra er derimot en helt annen sak som du ikke bør akseptere.

Ut i fra innlegget ditt antar jeg at dere er ganske unge (begynnelsen av 20-årene kanskje?), og selv om man er i forhold så er det viktig at man får rase litt fra seg når man er ung. Så jeg ville ikke krevd at han skal komme hjem fra nashspiel til en gitt tid feks, men jeg ville definitivt krevd at han må sende en sms eller ringe hvis han ikke kommer hjem sånn at du slipper å uroe deg for han.

Akkurat det punktet har iallefall jeg vært urokkelig på, siden vi har hatt noen lignende tilfeller hos oss hvor typen har vært på nashspiel til kl 6 om morgnene uten å si ifra. Cluet er så ta det opp når begge er edru og uten å krangle. De fleste oppegående mennesker forstår jo at kjæresten blir urolig når man ikke kommer hjem om natten.

Anonymous poster hash: 51264...7fb

Jeg prøver å se at det er sånn han viser det, men det er ikke alltid så lett. Jeg er veldig flink selv til å gi komplimenter og gjøre ting for at han skal ha det bra. Det er naturlig for meg og han setter veldig pris på det. Og jeg skjønner jo at det ikke er slik han viser kjærlighet, han har aldri gjort det på den måten. Så må vel prøve å venne tanken til at han faktisk elsker meg likevel.

Ja, jeg har sagt at det er uakseptabelt. Sier aldri at han må være hjemme til et gitt tidspunkt. Men setter pris på en telefon eller melding. Iblant er det lurest økonomisk sett at han overnatter hos en kompis osv etter fest, for her er det lite kollektivt og taxi er dyrt. Men en melding kommer likevel ikke og jeg ligger våken og bekymret.

Vi nærmer oss midten av 20-årene, så jeg forstår at han trenger å rase fra seg. Jeg liker jo det samme selv, men er litt flinkere til å vise hensyn. Men han er vel litt umoden enda.

AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en egoistisk tulling, for å si det rett ut. Hvorfor er du sammen med han? La meg gjette: "Han er jo snill og grei noen ganger, da".

Han er i hovedsak "snill og grei". 99% av tiden har vi det koselig og gøy sammen. Har samme interesser, verdier og trives med å være med hverandre. Men ja, til tider kan han være egoistisk, spesielt hvis han blir full og jeg ikke er med ut.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Han er i hovedsak "snill og grei". 99% av tiden har vi det koselig og gøy sammen. Har samme interesser, verdier og trives med å være med hverandre. Men ja, til tider kan han være egoistisk, spesielt hvis han blir full og jeg ikke er med ut.

Ja, men hvis dere har det bra 99% av tiden, er det vel ikke noe problem?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men hvis dere har det bra 99% av tiden, er det vel ikke noe problem?

Da vet jeg ikke om du leste innlegget mitt her. Man kan ha det bra med bare vennskap også, men det betyr ikke at man kan savne kjærlighet. Jeg savner det å føle begjær og kjærlighet, men likevel har jeg det godt og vil ikke bytte han ut mot alt i verden. Jeg vet ikke om dette er noe man bare må lære seg å leve med, eller om det er noe som kanskje utvikler seg med tiden etter hvert som man tilbringer flere år sammen.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Da vet jeg ikke om du leste innlegget mitt her. Man kan ha det bra med bare vennskap også, men det betyr ikke at man kan savne kjærlighet. Jeg savner det å føle begjær og kjærlighet, men likevel har jeg det godt og vil ikke bytte han ut mot alt i verden. Jeg vet ikke om dette er noe man bare må lære seg å leve med, eller om det er noe som kanskje utvikler seg med tiden etter hvert som man tilbringer flere år sammen.

Jeg leste, og tolket ut fra det jeg leste, bare misnøye. I andre innlegg skriver du at 99% av tiden har dere det bra. Da skjønner jeg ikke helt problemet. Du skriver her hva du ønsker og savner, men har du snakket med han om det? Hvis han ikke har vist deg begjær og kjærlighet etter mange år sammen, er ikke det noe som plutselig kommer til å dukke opp helt av seg selv.

Skrevet

Tror du bare må være sammen med han. For jeg tror desverre ikke du finner noen bedre som orker å være sammen med en person som deg (ut i fra det du beskriver).

Du bør nok bare holde ut.

• Liker 1
Skrevet

Og her er jeg enig med Whitestripes

Hvis du er glad i han og ønsker å være sammen med han og dere har det bra nesten alltid, bare at de få gangene så er du ikke helt fornøyd... da syns jeg du klager for ingenting.

Da jeg leste innlegget ditt igjennom så fikk jeg heller tanker om at han ikke er så god på å vise sin kjærlighet på samme måte som du viser han din kjærlighet. Dere er bare forskjellig på den måten, og det er greia. Han viser deg jo at han er glad i deg på sin måte.

Du må bare finne ut om den ene lille prosenten der du ikke får det helt som du ønsker skal blåses opp og bety mer enn de 99 % som faktisk er bra.

• Liker 1
Skrevet

Alle har hver sitt "kjærlighetsspråk". Noen viser kjærlighet ved ord, andre ved berøring, andre ved tjenester/handlinger. Ditt språk er tydeligvis berøring (kyssing/kosing osv). Han kan ha et annet språk. Det betyr ikke at han ikke elsker deg, men at han viser det på andre måter.

Siden du jobber og han er arbeidsløs, kan det være at han føler seg litt umandiggjort, og mange menn reagerer da med å bli litt fraværende og mindre seksuelt aktive. Det går litt på selvtilliten.

Det at han blir tilfredsstilt av deg, men ikke gir tilbake synes jeg er feil. Også det at du jobber og gjør mest av husarbeidet mens han er arbeidsløs. Dette er en for skjev fordeling. Det at han ikke kommer hjem før neste dag når han går ut hadde jeg IKKE akseptert! Greit at han går ut, men når han har samboer SKAL han komme hjem samme natt av respekt for deg! Du ligger jo hjemme og lurer på hva han gjør.

Jeg vil tro at siden du "drar mest av lasset" har det gått litt utover selvtilliten hans, og det er derfor han oppfører seg slik. Han føler det som et angrep når du kommenterer dette, og går rett i forsvar. Likevel er det ikke greit at han oppfører seg slik han gjør.

Du kan sette deg ned en dag og snakke skikkelig med han, uten å kritisere, og fortelle ham hvordan du har det. Eventuelt prøve å bygge opp selvtilliten hans (skryte av ham, gi ham komplimenter og si at du elsker ham) - da vil du garantert se en endring. Menn er ofte like følsomme som kvinner, de klarer bare ikke å gi uttrykk for det!

Skrevet

Tror du bare må være sammen med han. For jeg tror desverre ikke du finner noen bedre som orker å være sammen med en person som deg (ut i fra det du beskriver).

Joda, jeg har vært sammen med en som både kysset meg, kunne fint være hjemme og ikke sa "Du fikk jo sex i går" :sjokkert: Alle kan finne seg en sånn :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

En person som meg? Jeg gir han komplimenter og kjærlighet, er i full jobb hvor han kan være hjemme, lager så og si all mat, vasker og rydder mest av oss. Jeg sier aldri nei til verken sex eller blowjobs, og krever heller ikke noe tilbake. Vi har gode samtaler og har det fint sammen. Det eneste jeg har lyst på tilbake er at han viser meg litt kjærlighet, kysser meg uten at det skal være et ork og sier han er glad i meg uten at jeg må si det først.

Skrevet

En person som meg? Jeg gir han komplimenter og kjærlighet, er i full jobb hvor han kan være hjemme, lager så og si all mat, vasker og rydder mest av oss. Jeg sier aldri nei til verken sex eller blowjobs, og krever heller ikke noe tilbake. Vi har gode samtaler og har det fint sammen. Det eneste jeg har lyst på tilbake er at han viser meg litt kjærlighet, kysser meg uten at det skal være et ork og sier han er glad i meg uten at jeg må si det først.

Hva svarer han når du sier til han at det er dette du ønsker deg av han?

AnonymBruker
Skrevet

Du tror ikke han er deppa fordi han er arbeidsløs eller noe da?

Høre ut som meg når jeg var arbeidsledig og lengst nede i jobbsøkingen:P (er dame sjæl).

Jeg følte meg så ubrukelig og følte ikke at jeg ikke fortjente samboeren min.

Anonymous poster hash: b4771...6b3
AnonymBruker
Skrevet

Og her er jeg enig med Whitestripes

Hvis du er glad i han og ønsker å være sammen med han og dere har det bra nesten alltid, bare at de få gangene så er du ikke helt fornøyd... da syns jeg du klager for ingenting.

Da jeg leste innlegget ditt igjennom så fikk jeg heller tanker om at han ikke er så god på å vise sin kjærlighet på samme måte som du viser han din kjærlighet. Dere er bare forskjellig på den måten, og det er greia. Han viser deg jo at han er glad i deg på sin måte.

Du må bare finne ut om den ene lille prosenten der du ikke får det helt som du ønsker skal blåses opp og bety mer enn de 99 % som faktisk er bra.

Jeg klager ikke, jeg er veldig fornøyd. Men jeg synes det er veldig trist å aldri få kysse eller kline og aldri ha en mann som sier han er glad i meg. Ja, han viser det vel på sin måte. Men jeg gjør jo det samme til han pluss at jeg sier positive ting og gir komplimenter.

AnonymBruker
Skrevet

Hva svarer han når du sier til han at det er dette du ønsker deg av han?

Han sier han skal bli flinkere, men at han bare ikke er romantisk av seg. At han ikke mener noe vondt. Men i går sa han at han ville at jeg skulle rydde og vaske mer når jeg sa jeg gjerne ville bli nusset mer. Da ble jeg litt satt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...