AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Jeg ser ofte retter på TV eller nett som jeg får ekstremt lyst å prøve. Men så gjelder det å finne tid til det, og ikke minst - komme på å prøve disse nye tingene. Ofte går disse matrettene i glemmeboka, så nå prøver jeg å skrive ned de tingene jeg har lyst å prøve å lage: - Sushi - En skikkelig mektig Oreokake - Pulled pork. Ikke helt sikker på hvordan tilbehør jeg i så fall bør bruke - Tiramisu - Iskaffe (har jo kaffemaskin som lager iskaffe, men jeg snakker om en sånn skikkelig mektig iskaffe med vaniljeis, isbiter, kaffe, sjokoladesaus og diverse) Det er de tingene jeg kommer på, som jeg har lyst å lage, men ikke har lagd før. Hva har dere på lista over ting dere har lyst å lage selv? Anonymous poster hash: 96f7e...d0c
Chloe- Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Pulled pork -> coleslaw, båtpoteter, barbequesaus og pitabrød. Nam! Min liste: - posjert egg - hjemmebrygget vin - fancy juicer - soufflé - selvfisket fisk/selvplukkede blåskjell
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Vaskevaffel Anonymous poster hash: a39de...25c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Pulled pork -> coleslaw, båtpoteter, barbequesaus og pitabrød. Nam! Min liste: - posjert egg - hjemmebrygget vin - fancy juicer - soufflé - selvfisket fisk/selvplukkede blåskjell Takk for tips angående "Pulled porken". Hørtes veldig godt ut - skal prøve! Mange gode ting på lista di også ser jeg! Spennende Anonymous poster hash: 96f7e...d0c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Vaskevaffel Anonymous poster hash: a39de...25c Hmmm, hva er vaskevaffel? Anonymous poster hash: 96f7e...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Hmmm, hva er vaskevaffel? Anonymous poster hash: 96f7e...d0c http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=850125#entry14706004 Sorry, visste ikke at tråden handlet om mat. Jeg ønsker å lære å lage Verdens beste kake Anonymous poster hash: a39de...25c
Mrs Smith Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Vaskevaffel Anonymous poster hash: a39de...25c jeg også! http://www.dinside.no/907361/prov-en-vaskevaffel
Chloe- Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Takk for tips angående "Pulled porken". Hørtes veldig godt ut - skal prøve! Mange gode ting på lista di også ser jeg! Spennende Anonymous poster hash: 96f7e...d0c Den kombinasjonen er helt hellig! Barbequesausen for å spice det opp, coleslaw'en for å milde det ned og pitabrødet for å rense tallerkenen med.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 jeg også! http://www.dinside.no/907361/prov-en-vaskevaffel Hahaha. Ja, den vaskevafla er sikkert smart å lage i ny og ne. Bare ikke så god å spise... Anonymous poster hash: 96f7e...d0c
debattanten Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Beef bourguignon har jeg alltid hatt lyst til å lage. Generelt bresering av kjøtt er noe jeg ønsker å utfordre meg selv på, lage god mat av "dårlige" kjøttstykker er noe som jeg syns er artig. Undervurdert. Litt lei denne filetkulturen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 - Omelette norvégienne, gjerne med is jeg har laget selv. - Kaffeis smaksatt med espressobønner. Testes nok i løpet av ferien. - Romesco de peix (katalansk sjømatgryte). Mye mer også, dette var de rettene som er lengst fremme i bevisstheten nå. Jeg har som oftest noen matlagingsprosjekter i løpet av sommeren/ferien der jeg tester ut ting som har ligget på vent en stund. Gjerne for å prøve ut nye råvarer, eller nye teknikker, eller (sjeldnere) en spesiell oppskrift jeg har lagt merke til. Anonymous poster hash: b8784...f8f
Anje Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Jeg har en liste på telefonen til enhver tid. Så når jeg har god tid drar jeg den opp og lager en av dem. Nå står der: -Fyllte berlinboller -Vårruller i ovn -Bahn pho (vietnamesisk suppe) -Marrokansk Tagine -And PS: Jeg synes pulled pork er godt til taco (guacamole, mangosalsa og bønner til) eller rett og slett som pålegg i sandwich.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #15 Skrevet 3. juli 2014 - Omelette norvégienne, gjerne med is jeg har laget selv. - Kaffeis smaksatt med espressobønner. Testes nok i løpet av ferien. - Romesco de peix (katalansk sjømatgryte). Mye mer også, dette var de rettene som er lengst fremme i bevisstheten nå. Jeg har som oftest noen matlagingsprosjekter i løpet av sommeren/ferien der jeg tester ut ting som har ligget på vent en stund. Gjerne for å prøve ut nye råvarer, eller nye teknikker, eller (sjeldnere) en spesiell oppskrift jeg har lagt merke til. Anonymous poster hash: b8784...f8f Kom på ett prosjekt til: Store ravioli med spennende fyll (feks skalldyr og urter, eller en hel rå eggeplomme), av egenprodusert fersk pasta. (Har tenkt på det i flere år, tror jeg, men ble akkurat minnet om det av en artikkel i dag i The Guardian). Anonymous poster hash: b8784...f8f
Gjest Ennasus Skrevet 3. juli 2014 #17 Skrevet 3. juli 2014 Scones Crumpets Skikkelig grovt rugbrød Kanelbrød Loff Bagel Sirupskake Krydderkake Kokoskake Hvit konfektkake
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #18 Skrevet 3. juli 2014 Pinnekjøtt Rullekake Hjemmelagde karameller AspikAnonymous poster hash: 9e83d...5de
Brunhilde Skrevet 3. juli 2014 #19 Skrevet 3. juli 2014 Beef bourguignon har jeg alltid hatt lyst til å lage. Generelt bresering av kjøtt er noe jeg ønsker å utfordre meg selv på, lage god mat av "dårlige" kjøttstykker er noe som jeg syns er artig. Undervurdert. Litt lei denne filetkulturen. Bare å hive seg i det, det du må ha mest av er tålmodighet og en god oppskrift, men det er vanskelig å feile hvis du har de to tingene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå