pluttipott Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Jeg vil handle likør 17% for hele kvoten min på Taxfree i år. Slik jeg forstår det via denne linken på Tollvesenets nettsider kan jeg, hvis jeg ikke kjøper tobakk, handle 6 liter likør under 22% da brennevin regnes som alt over 22%. Er dette riktig?
ekkoet Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Ikke 6 liter, men 4.5 liter = 6 vanlige flasker Men ellers riktig ja. Endret 2. juli 2014 av ekkoet 1
skrue Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Jeg vil handle likør 17% for hele kvoten min på Taxfree i år. Slik jeg forstår det via denne linken på Tollvesenets nettsider kan jeg, hvis jeg ikke kjøper tobakk, handle 6 liter likør under 22% da brennevin regnes som alt over 22%. Er dette riktig? Blir vel 4.5 liter
pluttipott Skrevet 2. juli 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2014 Ikke 6 liter, men 4.5 liter = 6 vanlige flasker Men ellers riktig ja. Blir vel 4.5 liter Ble nok feil med 6 liter da 6 vinflasker = 4,5 liter, men blir jo 6,5 liter da man kan gjøre om ølkvoten til vin, altså 2 liter ekstra??
Lulilelu Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Nei øl kan ikke bli vin Endret 2. juli 2014 av Lulilelu
pluttipott Skrevet 2. juli 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Nei øl kan ikke bli vin Jo? Tollvesenet.no: "Brennevinskvoten kan byttes i 1,5 liter av enten vin eller øl, mens vinkvoten kan byttes i øl, liter for liter." Kan man ikke bytte øl til vin på samme måte som man bytter vin til øl? Endret 2. juli 2014 av pluttipott
Rosa Sitron Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Jo? Tollvesenet.no: "Brennevinskvoten kan byttes i 1,5 liter av enten vin eller øl, mens vinkvoten kan byttes i øl, liter for liter." Kan man ikke bytte øl til vin på samme måte som man bytter vin til øl? Nei. Du kan bytte nedover i alkoholprosent, ikke oppover.
ekkoet Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Nei det kan du ikke. Det er riktig som Lulilelu skriver.' For å være mer spesifikk er det dette oppsettet du må forholde deg til: Samt at Brennevinskvoten kan byttes i 1,5 liter av enten vin eller øl, mens vinkvoten kan byttes i øl, liter for liter. Vin og øl kan ikke byttes i sterkere drikke. Endret 2. juli 2014 av ekkoet
pluttipott Skrevet 2. juli 2014 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2014 Nei. Du kan bytte nedover i alkoholprosent, ikke oppover. Nei det kan du ikke. Det er riktig som Lulilelu skriver.' For å være mer spesifikk er det dette oppsettet du må forholde deg til: Samt at Ok, takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå