Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Småbarnsfamilie vil gjerne på en liten ferie i en uke ca nå i juli. Bor i Ålesund, og vil helst ikke kjøre så langt. Er det noen som har vært på en fin ferie med barn i Norge ikke så langt unna Vestlandet, og vil dele erfaringer med oss?

Blir virkelig takknemlig

Anonymous poster hash: feedd...d90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øyhopping på øyene i Møre og Romsdal. Sykle fra øy til øy og bruke ferge og hurtigbåt, få med dere flotte steder. F.eks rute: fra Ålesund til Nordøyane, så Harøya/Finnøya (sett av god tid, badeland + Finnøy sjøhus), så Ona, så Gossen, så ta med syklene på bussen til Molde og oppleve Jazzfestivalen, og så buss til Ålesund. Dere ordner overnatting underveis (telting, hytter, Finnøy sjøhus etc.)

Vi gjorde dette et år og det var en kjempefin familieferie :-)

Noe annet som kan anbefales er biltur til Sæbø, så ferge til Øye, overnatting på Hotel Union Øye m. prinsesserom (evt. prinserom?) for barna, så kjøre Nordangsdalen og videre til Hellesylt, ta ferge til Geiranger, kjøre Geiranger-Eidsdal-Valldal - jordbærstopp og overnatting på Valldal eller i Eidsdal, etter Eidsdal utendørs varmtvannsbasseng i Tafjord. Eventuelt besøke Herdalsetra og oppleve seterlivet med budeier og dyr. Fin tredagerstur. Gjorde alt dette da jeg var liten og det var stas :-)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Øyhopping på øyene i Møre og Romsdal. Sykle fra øy til øy og bruke ferge og hurtigbåt, få med dere flotte steder. F.eks rute: fra Ålesund til Nordøyane, så Harøya/Finnøya (sett av god tid, badeland + Finnøy sjøhus), så Ona, så Gossen, så ta med syklene på bussen til Molde og oppleve Jazzfestivalen, og så buss til Ålesund. Dere ordner overnatting underveis (telting, hytter, Finnøy sjøhus etc.)

Vi gjorde dette et år og det var en kjempefin familieferie :-)

Noe annet som kan anbefales er biltur til Sæbø, så ferge til Øye, overnatting på Hotel Union Øye m. prinsesserom (evt. prinserom?) for barna, så kjøre Nordangsdalen og videre til Hellesylt, ta ferge til Geiranger, kjøre Geiranger-Eidsdal-Valldal - jordbærstopp og overnatting på Valldal eller i Eidsdal, etter Eidsdal utendørs varmtvannsbasseng i Tafjord. Eventuelt besøke Herdalsetra og oppleve seterlivet med budeier og dyr. Fin tredagerstur. Gjorde alt dette da jeg var liten og det var stas :-)

Tusen takk for mange gode tips!! Skal undersøke de nærmere

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!! Skal undersøke de nærmere

Bare hyggelig :-)

Skrevet

Det er fine ting å oppleve på søre Sunnmøre også! :) hakkalegarden i vanylven kommune, "rorbu"/hyttetur på feks sandsøya, runde, Flø feriesenter..eg kan også anbefale fiskeveret Bjørnsund, som ligg på romsdalskysten :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fine ting å oppleve på søre Sunnmøre også! :) hakkalegarden i vanylven kommune, "rorbu"/hyttetur på feks sandsøya, runde, Flø feriesenter..eg kan også anbefale fiskeveret Bjørnsund, som ligg på romsdalskysten :)

Tusen takk til deg også! Hakkalegarden hadde jeg faktisk tenkt på, men usikker på overnatting og hvor mange dager man kan ha det morsomt der

Skrevet

Vandrarheimen i Ulsteinvik, er grei å overnatte på, en god times kjøyretur til hakkalegarden, der er det nok med en dag. Det var det k allefall for oss :)

Skrevet

Der er overnatting i Vanylven også, ikkje langt unna Hakallegarden. Nokre rorbuer. Nydlig sandstrand og kjekt på Hakalle!

Her er link til rorbuene eg tenker på, Kragset Hamn: http://www.visitalesund-geiranger.com/no/Produkt/?TLp=33837

Om de legg turen via Hareidlandet og til dømes Ulsteinvik vandrarheim eller Flø Feriesenter er her mange plassar som er verdt eit besøk på øya. Flø med Galleri Hugo Opdal, Moods Of Norway og nydlege solnedgongar, Brandal med Ishavsmuseet Aarvak og Kvitneset (tysk festning under 2. verdskrig), Hjørungavåg med Overåsanden og Osnessanden i Ulsteinvik, to kvite og flotte badestrender. Treng sjølvsagt ikkje overnatte heller, fint med dagsturar frå Ålesund over fjorden :-)

Velkomne skal de vere!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! De rorbuene ser flotte ut!

Skrevet

Skriv gjerne en oppdatering etter turen om hva dere gjorde :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skal jeg gjøre! :-)

ts

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har de vore på tur hit? :) Badestrendene har framstått som reine sydenstrendene dei siste vekene. Fantastisk temperatur! (ikkje akkurat i dag då, men)

AnonymBruker
Skrevet

Kristiansund? Litt under 4 timer å kjøre;)

Anonymous poster hash: 9a174...771

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...