AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Hei! Jeg lurer på hvilke smaker dere hadde på bryllupskaken og hvordan den så ut. Post gjerne bilder av egne kaker eller kaker du syns er fine! ;-) Anonymous poster hash: ea8f2...95c
Gjest Doh Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Hadde pasjonsfruktmousse-kake med bringebær og sjokolade.
Gjest Trappetroll Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Hadde pasjonsfruktmousse-kake med bringebær og sjokolade. Det hørtes veldig godt ut! Hadde dere noe lokk over? Eller var den bare moussekake? Om du skjønner spørsmålet 😂
Gjest Doh Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Det hørtes veldig godt ut! Hadde dere noe lokk over? Eller var den bare moussekake? Om du skjønner spørsmålet Det var bare moussekake 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Vi hadde klassisk marsipankake, fordi brudgommen ønsket det:-)) flott kake doh
Gjest Trappetroll Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Det var bare moussekake Nydelig kake! 😊
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Skal ha marsipankake med hvite sjokoladeflak rundt kanten. Jordbær og sjokoladebiter i kremen 😊Anonymous poster hash: 20087...9f2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Av over her igjen:http://www.rosenborgbakeri.no/showOriginalImage.aspx?IMGID=186002Anonymous poster hash: 20087...9f2
melatonin Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Jeg har lyst på en av pascal sine bryllupskaker... Med bringebærmousse og marinerte bjørnebær, eller passonsfruktmousse. https://pascal.no/Produkter kan lese om dem her, lite bilder da.
SiMa Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 Jeg har lyst på en av pascal sine bryllupskaker... Med bringebærmousse og marinerte bjørnebær, eller passonsfruktmousse. https://pascal.no/Produkter kan lese om dem her, lite bilder da. Når skal dere gifte dere? Vi har også tenkt å bestille derfra, men er veldig spent på om noen har erfaring. Kakene må jo hentes, og settes sammen selv. Har dere vært og prøvesmakt? Vi har veldig lyst til det, men det kan bli litt vanskelig å få til rent praktisk.
SiMa Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Det var bare moussekake Jeg er fryktelig nysgjerrig. De sølvringene på kaka, er det ordentlige "sølv"ringer, eller er det spiselig kakepynt? Edit: Nydelig kake, forresten. Endret 6. juli 2014 av SiMa
Gjest Doh Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Jeg er fryktelig nysgjerrig. De sølvringene på kaka, er det ordentlige "sølv"ringer, eller er det spiselig kakepynt? Edit: Nydelig kake, forresten. Takk, syns den var veldig fin selv De er ikke spiselige nei, men tror resten av pynten var det.
Pingting Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Vi hadde pasjonsfruktmoussekaka fra Pascal. Den koster endel, men etter å ha prøvesmakt der og lignende kaker et par andre steder, så synes jeg virkelig den er verdt prisen altså. Den er fantastisk! Her er et bilde av den (funnet på nett, ikke vår kake) Servicen vi fikk på Pascal var veldig varierende - fra supergod til innmari rotete: - Først sendte jeg en mail for å høre om det var mulig å prøvesmake og om dette måtte avtales, og fikk da et relativt intetsigende standardsvar tilbake som jeg tolket sånn at det bare var å stikke innom. Det var det jo ikke, så da vi var der var det ikke noe kake igjen å smake på. Men de beklaget veldig, og vi fikk et par konfektbiter som plaster på såret. - Så avtalte vi prøvesmaking, og da fikk vi tre normalt stykker kake (sjokolade-, skogsbær- og pasjonsfruktmousse, alle i den størrelsen de selger) pluss kaffe gratis. Hun som serverte var passe hjelpsom uten at vi følte et kjøpepress, og hun kunne endel om kakene, fra ingredienser til tips til hvordan de burde serveres. - Vi bestemte oss litt senere for å bestille derfra, noe vi gjorde på mail. Vi gikk for 3 etg, og ba om å få den øverste etasjen gluten- og laktosefri. Et par dager før bryllupet ringte de og fortalte at de hadde gått tom for en av ingrediensene til den glutenfrie bunnen og at det var umulig å få tak i mer, men de hadde en bunn tilpasset toppetasjen i en 4 etasjers kake i fryseren. Vi fikk dermed en 4 etg kake, men til prisen for 3 etg. - De ringte omtrent en uke i forveien for å bekrefte bestillingen og å forsikre seg om at vi hadde fått med oss det praktiske rundt henting av kaken og sånt. Også god service, men det var likevel tydelig at de ikke hadde helt oversikt: - jeg var innom ett av utsalgsstedene noen uker før bryllupet og bestilte en makronpyramide. I stedet for standardsmakene som fulgte med den, spurte jeg om jeg kunne velge egne. Da snakket jeg med Pascal selv (som tilfeldigvis stod i kassa akkurat da), som kom med masse tips om smaker som er populære og som passet til årstiden etc. Han skrev ned smakene vi ble enige om, men da vi hentet pyramiden var det standardsmakene som var i den. - Jeg sendte en mail et par uker før bryllupet for å få bekreftet bestillingen vår på både kake og makroner (inkludert hvilke smaker), de bekreftet at vi hadde bestilt, men ikke hva, og hele svaret var litt vagt og merkelig formulert. Da de ringte oss en uke før (som nevnt over) kunne heller ikke hun bekrefte smaken på makronene. Jeg orket ikke styre så veldig med dette og syntes strengt tatt bare det var en bagatell at vi fikk sitron i stedet for mørk sjokolade etc, og jeg tror ikke akkurat gjestene led noen nød for å si det sånn. Så jeg trakk i grunnen bare på skuldrene av det hele. Men det ER jo lite tillitsvekkende at de roter såpass med ting, så jeg ville vært påpasselig med å bekrefte alle bestillinger og eventuelle spesielle ønsker dere kommer med.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #14 Skrevet 6. juli 2014 Jeg ville ha mørk sjokoladekake med vaniljefyll, men ville samtidig ha en klassisk hvit kake. Så jeg fikk viljen min. Kaken var dekket av kritthvit sukkerpasta i et tynt lag, pyntet med roser i fargene til bryllupstemaet og kaken var mørk og sjokoladerik og deilig vaniljefyll inni. Var noen overraskende fjes når kaken ble åpnet, men alle likte den godt! Anonymous poster hash: 868d0...444
SiMa Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 Hvordan var det å få satt sammen stativet? Var det vanskelig, eller er det noe "alle" kan klare?
Pingting Skrevet 7. juli 2014 #16 Skrevet 7. juli 2014 Hvordan var det å få satt sammen stativet? Var det vanskelig, eller er det noe "alle" kan klare? For vår del var det serveringspersonalet som gjorde det. Men jeg så jo delene, og det så ikke vanskelig ut i det hele tatt!
melatonin Skrevet 7. juli 2014 #17 Skrevet 7. juli 2014 Når skal dere gifte dere? Vi har også tenkt å bestille derfra, men er veldig spent på om noen har erfaring. Kakene må jo hentes, og settes sammen selv. Har dere vært og prøvesmakt? Vi har veldig lyst til det, men det kan bli litt vanskelig å få til rent praktisk. Vi gifter oss om litt over et år. Har ikke prøvesmakt enda, tenkte å gjøre det i høst en gang. Og da høre litt om å sette sammen osv, har hørt de fryser kakene så de er enkele og frakte, og stativet er vist veldig enkelt å få satt opp. Men jeg vet om ei som har hatt denne kaken, hun har blogg og kaller den Helene Drage, tror hun har skrevet mye om både prøvesmakingen og selve kaken... verdt å kikke på..
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #18 Skrevet 9. juli 2014 Vi hadde kaken fra Pascal og var veldig fornøyd. Fraktet den til og med gjennom halve landet i bil uten problemet. Vi syntes i utgangspunktet at den ble for dyr, men når vi sjekket priser andre steder var jo Pascal bare noen 100-lapper dyrere så da var valget enkelt god service og ingen problemer!Anonymous poster hash: 073f8...a87
SiMa Skrevet 10. juli 2014 #19 Skrevet 10. juli 2014 Dere som synes pascal sine kaker er dyre, hvilke andre steder har dere sjekket? Bakere her i området har samme priser, eller til og med litt dyrere. (Og for kaker som kan være ganske tørre:)
Gjest Nesevisa Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Var i et bryllup der vi fikk en kake med nøttebunn, bringebærpure og pasjonsfruktmousse. Hele kaken var trukket med hvit sjokolade. Beste jeg har smakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå