Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg trenger litt hjelp med hva jeg skal tenke og tro i denne situasjonen.

Nå har det seg slik at jeg gjorde det slutt med min kjæreste fordi jeg hadde følelser for eksen min.

Meg og eksen har vært igjennom mye vondt, mye på grunn av meg og min familie.

Uansett så har eksen vært en engel i denne situasjonen jeg er i nå, han har stilt opp, hjulpet meg å flytte ut av den gamle leiligheten min (der jeg bodde med min nye eks), latt meg sove hos han fordi jeg ikke har noe sted å være og generelt vært god mot meg.

Jeg har sagt hva jeg føler for han og at jeg savner han, mtp at vi har vært igjennom mye trenger han tid til å finne ut hva han vil. Det forstår jeg godt, men er vanskelig når han ikke engang vil klemme meg.

Jeg vet han har holdt på med ei annen jente den siste tiden og det virker for meg at det "tok slutt" når han begynte å snakke med meg og møte meg. Jeg synes selvfølgelig at det er vondt når han ikke føler det samme eller klarer å tro at jeg kanskje kan være mere stabil i framtiden. Som sagt så har vi hatt det veldig tungt før.

Når det kommer til kontakten vi har så er det ofte slik at han sender melding først og det er alltid han som tilbyr seg å hjelpe.

På sms virker han interessert, men når vi er sammen snakker vi ikke kjempe mye og han holder litt avstand. Jeg godtar at han trenger avstand, men at han ikke engang vil klemme meg er litt vondt.

Hva ville dere tenkt i denne situasjonen? Spør gjerne hvis dere lurer på noe.

Anonymous poster hash: 2ee7c...efe

Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet (endret)

Var det du som endte forholdet?

Kanskje han rett og slett holder god avstand fordi han er redd at følelsene skal komme tilbake. Han er nok fortsatt veldig glad i deg, men han sier jo selv at han trenger tid til å finne ut hva han ønsker.

Én klem fører ofte til mer mellom ekser, og det er kanskje nettopp dette han frykter.

Du har jo også nettopp kommet ut av et forhold, samtidig som din første eks har/holder på med ei? Virker jo lurt å ta det litt rolig. Ikke forhast dere inn i ett forhold igjen. Lurer også på hva som var grunnen til at dere slo opp første gang? Det måtte vært mer enn familietrøbbel som førte til brudd. Spørr fordi jeg lurer på om forholdet deres tidligere ikke var så solid? I så fall er det jo enda viktigere å ta ting med ro, og se an med tiden hva som skjer. Han hadde jo ikke orket hjelpe deg om han ikke lengre brydde seg om deg, men jeg tipper at han er redd ting vil ende som sist gang. Vet du nøyaktig hva som ødela forholdet sist? Vil dette fortsatt være et problem, om dere ble ett par igjen?

Endret av Kvinneline
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Takker for svar.

Det var mye som endte det, vi slet i over et år med familetrøbbel, depresjon og økonomi så på slutten var det ikke mye igjen av oss.vi hadde ingen nærkontakt og vi var uenig i alt. Men jeg er den som gjorde det slutt ja og jeg var den som var vanskelig i vårt forhold. Jeg var negativ, sta, sjalu, , usikker og kjeftete, men jeg vet at det kan forbedres. Jeg er ikke slik lenger og jeg er klar for å bruke tid på å prøve å få det til å funke. Jeg er bare redd han blir forelsket i det enkle og fine han har hatt med noen andre.

Som du sier så tror jeg enda at han er glad i meg, vi har jo også hatt sex et par ganger og det blir litt rart for meg siden han ikke vil noe annet.men igjen så vil jeg jo det selv.

Jeg vet han er redd for å bli såret igjen og jeg prøver å gjøre alt for at han skal føle seg trygg. Jeg vil ikke direkte inn i et forhold nå, men jeg vil vi skal "holde på" og ikke rote oss bort i andre foreløpig, til han finner ut hva han vil.

Jeg bare vet ikke om jeg skal være redd eller ikke. Eller hvordan jeg skal oppføre meg.

Jeg har bare ikke lyst til å miste han eller å se han med noen andre. .

Gjest Blomsterert
Skrevet

Du er jo fremdeles sjalu og usikker. Du flytter inn til eksen du har følelser for,og dermed har du kontroll og vil være et hinder for at han finner en ny... Det er jo ikke tvil om at han er glad i deg,det vet du nok når han stiller slik opp,samt lar deg bo hos ham. Håper du virkelig mener at du vil jobbe med deg selv. Du bør kanskje helst få din egen leilighet,så kan dere starte derfra? Ellers kan jo dette føre til følelsesmessig rot så lenge dere bor under samme tak og ikke vet hvor dere vil som "par".

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke her, har fått meg leilighet. Var bare hos han 2 netter når jeg ikke hadde noe sted å gå.

Men jeg forstår hva du mener.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg bor ikke her, har fått meg leilighet. Var bare hos han 2 netter når jeg ikke hadde noe sted å gå.

Men jeg forstår hva du mener.

Ok,ja men da stiller jo saken seg annerledes! Så for meg at han kanskje følte seg "fanget",og at det ville gå for fort frem. Da må du nesten bare vise ham at du mener alvor. Ikke vær sjalu,ikke press ham.

Han må ihvertfall ha dype følelser for deg. Håper det ordner seg for dere. Lykke til :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du kanskje tenkte slik, forklarte det ikke så veldig bra akkurat :)

Uansett så lurer jeg bare på om han har følelser for meg eller ikke, er jo han som tar initiativ til at jeg kommer på besøk osv. Jeg prøver å ikke presse han og jeg legger bort sjalusien når jeg føler den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...