Gå til innhold

Infohefte om gjestene..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg ikke liker ideen om å bli presentert i et hefte, er det i det minste bedre enn å måtte reise seg for presentasjon. Da hadde jeg som flere her sier sneket meg ut snarest. Og selskapsleker for å finne ut hvem som er hvem? Er det barneselskap eller bryllup? Jeg tror at hvis jeg ikke hadde vært i noe bryllup før og kun lest på kg, så ville jeg ikke turt å gå i noe bryllup i det hele tatt. De jeg har vært i har "heldigvis" vært kjedelige og normale uten presentasjoner eller partyleker eller parsplitting eller annen skrekk.

Anonymous poster hash: 68e43...30a
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Da jeg og min mann giftet oss hadde vi verken info om gjestene i et hefte, ei heller ytterligere informasjon om dem. Ikke måtte man reise seg for felles presentasjon heller. Det synes jeg er litt kleint.

Det kan være greit å ha et ark med informasjon om hvilken relasjon de har til brudeparet, men ikke noe mer enn det synes jeg.

Endret av Spirrevirrevipp
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært inne på tanken om noe liknende, så jeg syns det er kjekt med tilbakemeldingene her.

Bare for å dobbeltsjekke altså - flertallet aksepterer en form for enkel informasjon om relasjon til brudeparet? Type:

- Brudens tante Anne

- Brudgommens kusine Berit

- Berits samboer Christer

- Brudens barndomsvennine Danielle

- Erik, far til brudgommens forlover

Anonymous poster hash: ca369...8ac
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Å skrive navn og relasjon til brudeparet (venn, onkel, søskenbarn osv) synes jeg bare er praktisk, men slike "morsomme fakta" kan fort ende opp med å ikke bli så morsomme for noen. Det er dumt hvis noen sitter igjen med en dårlig følelse over noe som ikke var nødvendig i første omgang.

Anonymous poster hash: e8743...34a

Dette har noen venner av meg opplevd i bryllup.

Brudeparet hadde skrevet infoheftet - og flere av kameratene til brudgommen ble direkte forbannet og såret(dette var veldig ordentlige folk alle sammen - så ingen grunn til at noe skulle komme feil ut). Det ble skikkelig dårlig stemning der og da, og hele bryllupet deres ble preget av den historien(uten at de er klar over det selv).

Anonymous poster hash: e51a7...901

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg synes det høres potensielt skummelt ut... Det KAN bli morsomt, men da må man treffe veldig rett, for alle gjestene... Det er ikke akkurat lett, er jo ikke alle man kjenner like godt heller. Å skrive noe om yrke (eller mangel på sådan) eller sivilstatus/barn tror jeg i alle fall man bør unngå.

Men er ikke sånne hvilken relasjon man har til brudeparet og hva man jobber med-spørsmål noe man gjerne spør om uansett når man skal snakke med andre gjester man ikke kjenner? Tar jo fra folk småpraten! :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært inne på tanken om noe liknende, så jeg syns det er kjekt med tilbakemeldingene her.

Bare for å dobbeltsjekke altså - flertallet aksepterer en form for enkel informasjon om relasjon til brudeparet? Type:

- Brudens tante Anne

- Brudgommens kusine Berit

- Berits samboer Christer

- Brudens barndomsvennine Danielle

- Erik, far til brudgommens forlover

Anonymous poster hash: ca369...8ac

Dette er helt greit, men man bør ikke gjøre noe mer ut av det.

Anonymous poster hash: f43ff...e06

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det høres potensielt skummelt ut... Det KAN bli morsomt, men da må man treffe veldig rett, for alle gjestene... Det er ikke akkurat lett, er jo ikke alle man kjenner like godt heller. Å skrive noe om yrke (eller mangel på sådan) eller sivilstatus/barn tror jeg i alle fall man bør unngå.

Men er ikke sånne hvilken relasjon man har til brudeparet og hva man jobber med-spørsmål noe man gjerne spør om uansett når man skal snakke med andre gjester man ikke kjenner? Tar jo fra folk småpraten! :P

Det tar absolutt ikke fra folk småpraten, derimot gjør det at man kanskje lettere kan plassere alle de ulike menneskene man kommer til å prate med i et bryllup. Det er kleint å spørre etter navn tre ganger i løpet av middagen ;)

• Liker 1
Skrevet

Det tar absolutt ikke fra folk småpraten, derimot gjør det at man kanskje lettere kan plassere alle de ulike menneskene man kommer til å prate med i et bryllup. Det er kleint å spørre etter navn tre ganger i løpet av middagen ;)

Der er akkurat sånn jeg tenker! Jeg husker ikke navn før jeg har møtt en person 2 gang, så et Infohefte hadde jeg likt. Men man vet jo ikke hvordan gjestene reagerer, derav tråden :fnise:

-----

Og jeg syntes det er litt gøy, med navn og bilde :Nikke: Men kanskje jeg skal tone ned den morro-biten? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Greit nok, men jeg tenker at om noen vil vite noe om en annen person så går man heller bort å hilser og spør selv. Og det er heller ikke alle mennesker som tåler en sånn "spøk" selvom den er ment for gøy og er ganske så uskyldig.

• Liker 3
Skrevet

Der er akkurat sånn jeg tenker! Jeg husker ikke navn før jeg har møtt en person 2 gang, så et Infohefte hadde jeg likt. Men man vet jo ikke hvordan gjestene reagerer, derav tråden :fnise:

-----

Og jeg syntes det er litt gøy, med navn og bilde :Nikke: Men kanskje jeg skal tone ned den morro-biten? :klo:

Ville bare hatt navn og relasjon jeg. Tenker at det er veldig risky å skrive noe du selv synes er moro, du vet aldri hvordan andre reagerer på slike ting. Og når det er skrevet ned er det veldig vanskelig å ta det tilbake :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

-----

Ikke bilde.

• Liker 7
Skrevet

Ikke bilde.

Jammen. Hvordan skal man vite hvem man skriver om da? :klo: Det må da bli passe kjedelig med en liste navn oppramset?

Anna- brudens kusine

Petter - brudens kollega

Hans - brudgommens fetter

Osv. Uten bilde. Og uten en snert.. Da kan jeg like gjerne spare meg for bryderiet med å lage dette heftet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jammen. Hvordan skal man vite hvem man skriver om da? :klo: Det må da bli passe kjedelig med en liste navn oppramset?

Anna- brudens kusine

Petter - brudens kollega

Osv. Uten bilde. Og uten en snert.. Da kan jeg like gjerne spare meg for bryderiet med å lage dette heftet.

Jeg var i et bryllup hvor det var fire kategorier - den ene brudens familie, den andre brudens familie, den ene brudens venner, den andre brudens venner. Det var veldig greit som en start på samtale med gjestene, så kunne de selv si mer om relasjonen.

Anonymous poster hash: e2a60...b6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis det er en venn man ikke har så mye å si om eller en slektning man egentlig ikke kjenner? Kan ikke det slå veldig feil eller bli kleint?

Anonymous poster hash: 758c0...42e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har brudeparet reist seg opp under middag og i fellesskap sagt noen få ord om hver gjest. Veldig koselig :)

Anonymous poster hash: 758c0...42e

Skrevet

Jeg liker ikke idéen litt engang. Syns folk bør få bestemme selv hvilken informasjon de ønsker å dele med andre.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke idéen litt engang. Syns folk bør få bestemme selv hvilken informasjon de ønsker å dele med andre.

Veldig enig. Har dessverre opplevd dette selv i ett bryllup, bruden er fremdeles ei av mine beste venninner. Jeg kjenner henne godt og vet jo at hun prøvde å være morsom, men opplevde selv det som sto der som veldig sårende. De leste i tillegg opp det "morsomme" om hver person under middagen og det ble bare pinlig for min del. Likevel har jeg aldri sagt dette til bruden, ønsket ikke å lage noe nummer ut av situasjonen verken da eller i ettertid. Gjort var gjort. Jeg vet jo at det var godt ment, men skulle ønsket at ingen fikk vite akkurat de tingene hun hadde skrevet om meg selv om hun selvsagt hadde vinklet det sånn at folk lo høyt.

Jeg har ellers vært i flere bryllup med kort informasjon som nevnt av flere tidligere i tråden. Da har vi fått utdelt ett lite hefte med en tegning av bordplasseringen på. Videre er navn og relasjon (kun det ja) skrevet kort og enkelt. Dette er helt ok for min del. Eks: Mette - brudens venninne el.

Anonymous poster hash: 08fa3...5c2

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror at man skal være ganske vanskelig om ei lita positiv setning blir oppfattet som negativ og/eller frekk, så lenge den som formulerer setningen har normal folkeskikk.

MEN, et slikt infohefte assosierer jeg med en person som reiser seg opp i forsamlingen,klapper hendene sammen og roper overivrig; NÅ skal vi ha det GØY, folkens!

Da blir det som regel bare kleint.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Anna- brudens kusine

Petter - brudens kollega

Vi skal ha frstprogram med meny, sangtekster til sangene vi skal synge og bordkart. Etter bordkartet kommer presentasjonene av folkene. Da kan man se på bordkartet (hm..hvem er hun som sitter der ved siden av brudgommens forlover? Jeg hilste jo kjapt på henne i sted...) Og så finne igjen navnet i listen (åja, Kari ja. Brudens studievenninne). Osv...

Anonymous poster hash: f2a4c...801

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde også bordkartet i heftet, og oversikt over hvem som var hvem med kort presentasjon på de påfølgende sidene

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...