Gjest Artistina Skrevet 1. juli 2014 #21 Skrevet 1. juli 2014 Hvorfor ikke presentere gjestene mens de sitter rundt bordet heller .. så reiser de seg etter tur. Da ser man hvem som er hvem ... det gjør man ikke ved at dette deles ut skriftlig.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #22 Skrevet 1. juli 2014 Jeg var i et bryllup for noen i samboerens slekt. Kjente nesten ingen. Der hadde de sånt hefte, med bilder og hele pakke. Syntes det var kjempemorsomt. Bare en kort tekst om alle. Tror det ble lettere for folk å starte samtaler og huske både ansikt og navn Anonymous poster hash: a5bc8...e3f 2
Krysanti Skrevet 1. juli 2014 #23 Skrevet 1. juli 2014 Jeg har opplevd dette i alle bryllup jeg har vært i, og synes bare det er koselig! Gir en god mulighet for smalltalk (eller underholdning under kjedelige taler ) 4
TheTeen Skrevet 1. juli 2014 #24 Skrevet 1. juli 2014 Det var en morsom ide! Da er det mye enklere for de som ikke kjenner hverandre fra før av å snakke sammen. En fin ice breaker! Hadde satt pris på det om jeg hadde vært i et bryllup og ikke kjent alle. Men da må det skrives på en morsom måte. Du burde absolutt gjøre det, kjempe gøy.
Purple Basil Skrevet 1. juli 2014 #25 Skrevet 1. juli 2014 Jeg synes at sånt er pinlig. "Morsomme" beskrivelser av folk kan fort ende opp med å ikke bli så morsomme allikevel. 7
kaprifolen Skrevet 2. juli 2014 #26 Skrevet 2. juli 2014 Vi hadde det i bryllupet vårt, og fikk masse skryt. Har også syntes det var kjekt når jeg selv har vært gjest!
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #27 Skrevet 2. juli 2014 Hvorfor ikke presentere gjestene mens de sitter rundt bordet heller .. så reiser de seg etter tur. Da ser man hvem som er hvem ... det gjør man ikke ved at dette deles ut skriftlig. For meg hadde dette vært tusen fanger verre enn om det sto noe skikkelig kleint om meg i et hefte! Jeg hadde forlatt lokalet før det ble min tur. Ikke alle som liker å presentere seg etter tur foran store forsamlinger... Vi skal ha en slik gjesteliste, men foreløpig bare med navn og relasjon. Var gjest i et bryllup en gang som hadde med en fun fact om alle også og det ble godt mottatt. Men klart...når de fleste får en faktisk fun fact mens andre får "har mange baller i lufta", så blir det jo litt...rart også da. Så foreløpig holder vi oss til relasjoner..Anonymous poster hash: f2a4c...801 13
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #28 Skrevet 2. juli 2014 Om dere skal ha noe slikt, sørg for at gjestene får lese gjennom hva dere skriver om dem på forhånd. Jeg hadde ikke likt det om noen laget en skriftlig presentasjon av meg som ikke var slik jeg selv ville presentert meg for folkene tilstede. Dere tar jo fra gjestene muligheten til å presentere seg selv slik som de vil. Det kan også være fort gjort å såre folk om dere er "morsomme", og treffer et sårt punkt. Jeg har vært borti noe lignende, som ble fryktelig pinlig, da alle ble prestert blant annet med hva de jobbet med, og de kom til den relativt nye samboeren til en av gjestene, som var arbeidsledig. Og tydelig syntes det var skikkelig flaut og leit, når alle ble presentert med "her er Ole, som er advokat, Turid som er lege, og Kari, som er flink til å hekle..". Anonymous poster hash: 07b65...440 17
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #29 Skrevet 2. juli 2014 Har vært i flere brylluper hvor dette har blitt praktisert og det har blitt veldig godt mottatt hver gang. Og en bitteliten presentasjon av gjestene med en hyggelig vri er jo bare morsomt. Det er jo ingen som skriver noe ukoselig på en sånn presentasjon og i en sånn anledning. Man skriver jo aldri: Per, brugdommens sinnsykt late og ubrukelige fetter, Skilt for tredje gang. Har ikke kontakt med barna fra første ekteskap. Anonymous poster hash: 7f311...8da 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #30 Skrevet 2. juli 2014 Om dere skal ha noe slikt, sørg for at gjestene får lese gjennom hva dere skriver om dem på forhånd. Jeg hadde ikke likt det om noen laget en skriftlig presentasjon av meg som ikke var slik jeg selv ville presentert meg for folkene tilstede. Dere tar jo fra gjestene muligheten til å presentere seg selv slik som de vil. Det kan også være fort gjort å såre folk om dere er "morsomme", og treffer et sårt punkt. Jeg har vært borti noe lignende, som ble fryktelig pinlig, da alle ble prestert blant annet med hva de jobbet med, og de kom til den relativt nye samboeren til en av gjestene, som var arbeidsledig. Og tydelig syntes det var skikkelig flaut og leit, når alle ble presentert med "her er Ole, som er advokat, Turid som er lege, og Kari, som er flink til å hekle..". Anonymous poster hash: 07b65...440 Uff, hadde jeg blitt presentert på den måten hadde det ødelagt hele resten av dagen for meg. Nå mener sikkert noen jeg er fintfølende, men da får de heller mene det. Anonymous poster hash: f43ff...e06 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #31 Skrevet 2. juli 2014 Har vært i flere brylluper hvor dette har blitt praktisert og det har blitt veldig godt mottatt hver gang. Og en bitteliten presentasjon av gjestene med en hyggelig vri er jo bare morsomt. Det er jo ingen som skriver noe ukoselig på en sånn presentasjon og i en sånn anledning. Man skriver jo aldri: Per, brugdommens sinnsykt late og ubrukelige fetter, Skilt for tredje gang. Har ikke kontakt med barna fra første ekteskap. Anonymous poster hash: 7f311...8da Nei, men hva som er ukoselig er subjektivt. Den som blir skrevet om kan jo oppfatte noe som sårende selv om det ikke er slik ment. Eller det kan bli skrevet ting om personen som vedkommende ikke ville fått kringkastet. Jeg synes for eksempel det er kjipt når alle andre blir presentert med "kari som er gift med ole og har tre barn", mens jeg er den eneste enslige og barnløse, og det kommer tydelig frem når jeg blir presenter tmed "og her er jenny". punktum. Det er et sårt punkt for meg, men det er det selvsagt ikke alle som vet om, eller tenker på. Min far er meterolog, og hater når det blir nevnt, for da skal alle absolutt snakke om været og værmeldingen med ham, og gnåle om hvorfor værmeldingen ikke stemte og blablabla Så han lar være å fortelle slikt når han presenterer seg. Jeg vil helst bestemme hvilket førsteinntrykk jeg gjør på folk selv. Når noen presenterer meg, og utgir info om meg, så får jeg ikke selv bestemme hva jeg vil ha offentliggjort eller ei. Anonymous poster hash: 07b65...440 16
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #32 Skrevet 2. juli 2014 Jeg er heller ikke noen fan av sånt. Jeg har et yrke som fryktelig mange skal mene noe om (omtrent som meteorologen nevnt over her), gjerne litt mer negativt lada eller at noen er helt overdrevet interessert i det, og har etterhvert tilbragt endel middager og sammenkomster med å nærmest måtte forsvare meg i flere timer. eller høre på laaange utredninger om ett eller annet tull. Jeg pleier å være litt restriktiv med hvem jeg sier yrket mitt til. I tillegg er jeg en typisk introvert som liker å ha litt kontroll over situasjonen. Jeg er glad i å sosialisere, treffer gjerne nye folk og prater masse med dem - men jeg liker ikke å være i fokus uten at jeg selv har plassert meg der. Det er ekstremt ubehagelig. Nå er jeg ikke så fintfølende at det hadde ødelagt hele kvelden min, ikke alle er som meg og man kan uansett ikke gjøre alle til lags, men jeg tenker at det er litt snålt å gå inn for en idé som nesten garantert vil gjøre flere av gjestene ukomfortable. Presentering ved bordet under middagen høres forresten mye verre ut. Og er bare kleint. Kommer til å ta evigheter av en trolig allerede lang middag. Og ærlig talt: blir nok fort veldig uinteressant for de fleste gjestene.Anonymous poster hash: 15d9e...9f5 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #33 Skrevet 2. juli 2014 "Og her er Nikolai, han jobber som parkeringsvakt" Stakkaren kommer til å måtte tilbringe resten av dagen med å høre på klagetaler fra folk som har fått bot, og utpå kvelden, når folk gjerne begynner å bli brisne, flommer det over med briljante idéer. "Nikolai er jo parkeringsch *hikk* vakt, han kan skrive brev til EuroPark og si at de må slette boten! "Du fikser vel det du, Nikolai? *raap* 'SKÅL" Og tåpelige vitser. "Jeg HATER Europark, og jeg leste en artikkel i avisa hvor (blablabla 15 minutter med klaging) Men DU er grei du Nikolai, så lenge du ikke gir meg bot!" Høhøhø *blunkblunk* Anonymous poster hash: f43ff...e06 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #34 Skrevet 2. juli 2014 "Og her er Nikolai, han jobber som parkeringsvakt" Stakkaren kommer til å måtte tilbringe resten av dagen med å høre på klagetaler fra folk som har fått bot, og utpå kvelden, når folk gjerne begynner å bli brisne, flommer det over med briljante idéer. "Nikolai er jo parkeringsch *hikk* vakt, han kan skrive brev til EuroPark og si at de må slette boten! "Du fikser vel det du, Nikolai? *raap* 'SKÅL" Og tåpelige vitser. "Jeg HATER Europark, og jeg leste en artikkel i avisa hvor (blablabla 15 minutter med klaging) Men DU er grei du Nikolai, så lenge du ikke gir meg bot!" Høhøhø *blunkblunk* Anonymous poster hash: f43ff...e06 Jeg jobber i NAV, og sier at jeg jobber som papirflytter i en offentlig instans. Deretter himler jeg med øyene og gjør en gest som viser at jobben min er et kjedelig tema, også skfter jeg tema.. Det er veldig sjelden noen spør noe mer og jeg slipper å bruke kvelden på å høre alles dårlige erfaringer fra NAV. Skal sies at jeg trives veldig godt jobben min, men Nav ansatte er omtrent like populære som parkeringsvakter. Du har fått mange tilbakemeldinger ts; det beste rådet jeg syns du har fått er at du hvertfall må få det dere skriver godkjent av alle gjestene. Anonymous poster hash: 5fc99...adc 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #35 Skrevet 2. juli 2014 De selskapene jeg har vært i som har hatt lignende presentasjoner har stort sett bestått av små hyggelige, litt upersonlige kommentarer som kan passe på nesten hvem som helst. Ala: Kari, brudens tante som alltid har et smil på lur. Hans, brudgommens bestekamerat, som alltid har en hjelpende hånd. Vera, brudens bestemor, uten henne hadde mange av oss hatt kalde føtter om vinteren. Hun strikker verden beste ullsokker. Osv. Jeg har aldri opplevd at det har blitt skrevet noe negativt, noe om jobb og sivilstand e.l. Jeg har selv en meget spesiell jobb, som den eneste dama i det yrket her i landet, og hvis fremmede får greie på hva jeg jobber med så er liksom lista lagt for resten av kvelden og da hadde nok jeg reagert negativt også. Anonymous poster hash: 7f311...8da 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #36 Skrevet 2. juli 2014 Jeg synes ikke det er en god ide. Informasjonen som er akseptabel å dele er jo også den som leder til at man blir kjent med hverandre. Man snur seg til sidemannen og starter smalltalken med "så hvordan kjenner du bruden/brudgommen?". Det blir overhodet ikke lettere ved at all denne informasjonen er delt ut allerede, bare litt mer awkward å starte samtalen. Det andre er at man må avklare med alle på forhånd hva som er ok å skrive. Noen synes kanskje også de er vanskelige hvis de klager på alle forslag, f.eks. fordi de ikke vil la forholdsstatus bli et tema fordi det enda er litt sårt. La folk snakke sammen og bli kjent på egen hånd. Anonymous poster hash: cfc94...dd8 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #37 Skrevet 2. juli 2014 Jeg hadde syntes det var gøy! En artig gest. Synes folk som er i mot det virker ekstremt fintfølende. Man skriver jo aldri: Per, brugdommens sinnsykt late og ubrukelige fetter, Skilt for tredje gang. Har ikke kontakt med barna fra første ekteskap. Anonymous poster hash: 7f311...8da Hahaha Anonymous poster hash: a10ca...031 2
Gjest Artistina Skrevet 2. juli 2014 #38 Skrevet 2. juli 2014 (endret) For meg hadde dette vært tusen fanger verre enn om det sto noe skikkelig kleint om meg i et hefte! Jeg hadde forlatt lokalet før det ble min tur. Ikke alle som liker å presentere seg etter tur foran store forsamlinger... Vi skal ha en slik gjesteliste, men foreløpig bare med navn og relasjon. Var gjest i et bryllup en gang som hadde med en fun fact om alle også og det ble godt mottatt. Men klart...når de fleste får en faktisk fun fact mens andre får "har mange baller i lufta", så blir det jo litt...rart også da. Så foreløpig holder vi oss til relasjoner..Anonymous poster hash: f2a4c...801 I de bryllupene jeg har vært i så har det vært konferansieren og brudgommen som har presentert gjestene. Så har hver enkel gjest reist seg så alle har fått se hvem de er. Ikke sånn at alle må presentere seg selv. Endret 2. juli 2014 av Artistina
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #39 Skrevet 2. juli 2014 I de bryllupene jeg har vært i så har det vært konferansieren og brudgommen som har presentert gjestene. Så har hver enkel gjest reist seg så alle har fått se hvem de er. Ikke sånn at alle må presentere seg selv. Jeg synes fortsatt det høres kleint, ubehagelig og kjedelig ut.Anonymous poster hash: 15d9e...9f5 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #40 Skrevet 2. juli 2014 Har vært borti det et par ganger. Syns ikke noe om det, og har aldri kjent meg igjen i det som er blitt skrevet. Anonymous poster hash: 69152...f21 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå