Gå til innhold

Infohefte om gjestene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vi lurer litt på å lage et hefte/brosjyre eller hva jeg skal kalle det, med alle gjestene i.

Type: "Hans Hansen, brudens fetter. Oppvokst i Oslo, bor i Bergen. Evig optimist og mener klimaet i Bergen er ypperlig" altså, noe slik.

(Dette kom jeg på NUH, så ikke skyt meg for elendig "snert" :fnise: )

Men noe litt gøyalt og treffende? Eller er det et no-no? :klo: Help.

Gjestene har 1,5 time alene før vi kommer til lokalet, så tenkte kanskje det var litt festlig? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg er ikke noe særlig fan av idéen må jeg innrømme.

Anonymous poster hash: f43ff...e06
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det.

Anonymous poster hash: 3f4bf...4ca
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

meeeh

Anonymous poster hash: d8be5...dc5
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en god idé - jeg har satt pris på dette i bryllup jeg har vært i - for å bli litt bedre kjent med gjestene, og ikke minst fordi jeg er elendig på navn.. tenket at derdom noen ikke synes noe om det kan de bare la vær å lese heftet? Et alternativ er kanskje å la heftene ligge for "selvplukk" så kan de som vil ta?

Anonymous poster hash: 8e9f5...bf7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke folk skrive hvorfor de ikke synes det er en god idé?

• Liker 2
Skrevet

JEg syns det er en god idè :) Det er jo bare snakk om litt kort informasjon om hver av gjestene, sånn at man får et inntrykk av hvem man er på fest sammen med :Nikke:

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det var koslig og satte pris på det når jeg var med som følge i ett bryllup der jeg bare kjente samboer og brudeparet. Og så satte jeg pris på at de hadde skrevet noe om meg som "ny i gjengen".

• Liker 1
Skrevet

Helt enig, mye morsommere enn at toastmaster tar en kjapp runde:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det var en kjempegod idé! Gøy! Spesielt om det er skrevet på en litt morsom måte og. Nok med noe så useriøst som det i eksempelet ditt, at han mener klimaet i bergen er ypperlig. Folk får jo en rekke icebreakers, og det kan jo være med på å lage stemningen litt lettere/at ting flyter bedre! I tillegg er det nok mange som vil synes det er fint, å få en følelse av å være inkludert :) Jeg hadde synes det var kjempeartig om jeg hadde kommet til noe slikt iaffal!

• Liker 3
Skrevet

Synes det hørtes ut som en god ide :) Morsomt påfunn, og det gir jo også ukjente folk noe å prate om, kanskje :)

- så lenge det ikke er noe som kan misforstås og virke nedlatende eller negativt selvfølgelig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke folk skrive hvorfor de ikke synes det er en god idé?

Ideen har blitt drøftet tidligere, og selv om jeg i utgangspunktet mener det kan være en god ide, er det svært lett å avsløre ting som gjesten ikke vil skal bli et samtaleemne, som nevnt i denne tråden.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=403937

. Gjest i innlegg 7 har jo også et godt poeng når h*n skriver at det man ikke skriver, kan også gi mye informasjon.

Disse infoheftene kan være et minefelt, og det er lett å trø feil. Helt greit med infohefte hvor man skriver hvilken relasjon gjestene har til brudeparet, men noe mer enn det bør man droppe.

Anonymous poster hash: f43ff...e06

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde syntes det hadde vært supert dersom jeg fikk dette hefte tidlig nok slik at jeg kunne ha lest litt i forkant. Jeg var i et bryllup hvor jeg for første gang møtte hans familie som jeg ikke kjente. Litt info i forkant hadde gjort det litt lettere.

Anonymous poster hash: bed60...288
Gjest Funky Punk
Skrevet

Syns ikke det er en god idé

Hadde jeg vært gjest så hadde jeg ikke likt at noen skrev noe om meg. Og hele greia virker bare kleint.

Og man blir jo kjent med hverandre gjennom small-talk.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det ikke, syns alt utover "Hanne, brudens venninne" og "Kristoffer, Hannes samboer" er for mye informasjon. I tillegg har jeg opplevd både å få "avslørt" interesser jeg ikke ønsker skal være et hovedfokus ifm møte av nye mennesker og at det er gitt feil informasjon om meg i slike hefter, og så blir man gående hele kvelden å forklare og avkrefte. Ikke gøy, bare pinlig og irriterende. Heller ikke morsomt når det fører til misforståelse i etterkant, som "Maren skulle gjerne gitt opp jobben for å drive med akvarellmaling på heltid" der Maren nettopp hadde gjort seg ferdig med mastergrad med strålende karakter og fått drømmejobben i et anerkjent firma, og søsteren til sjefen var gjest i samme bryllup og lurte fælt på hvorfor firmaet hadde ansatt en som egentlig var interessert i å være kunstersjel på heltid... Nei, hold det enkelt og relevant, det er det beste.

Anonymous poster hash: 9693d...0af
  • Liker 21
Skrevet

Vi skrev gjesteliste med beskrivelse, NN, søskenbarn av bruden. NN, kollega og barndomsvenn av brudgommen osv. Denne sto under bordkartet.

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller ikke likt det, og hvis man skulle visst hvem gjestene var ut fra heftet måtte man jo hatt bilder. Og det er i hvert fall no-no med mindre man får hver eneste gjests godkjenning.

Anonymous poster hash: 68e43...30a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å skrive navn og relasjon til brudeparet (venn, onkel, søskenbarn osv) synes jeg bare er praktisk, men slike "morsomme fakta" kan fort ende opp med å ikke bli så morsomme for noen. Det er dumt hvis noen sitter igjen med en dårlig følelse over noe som ikke var nødvendig i første omgang.

Anonymous poster hash: e8743...34a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Go for it!

Anonymous poster hash: 29de2...b2d
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...